Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 13:17   #1
Tavek
Banneling

Standaard gedwongen adopties australie

Ze zijn er weer sterk bezig geweest.

http://nos.nl/artikel/259174-excuses...naal+Nieuws%29

Ik vraag me hoegenaamd af waarom er hier nog mensen zijn die het instituut kerk KUNNEN of WILLEN verdedigen ? Want iets zegt me dat soortgelijke praktijken gewoon ergens anders ook schering en inslag zullen zijn (Z-Amerika, Afrika, Azie...). Plekken waar men nog niet mondig genoeg is en schrik van de kerk heeft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 13:29   #2
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht op Paulus.
Oud 26 juli 2011, 13:36   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Geloof in iets dat geen bewijs vergt is per definitie waanzin omdat het de rede uitschakelt.
Oud 26 juli 2011, 13:39   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik neem aan dat in die tijd de "gelovigen" meenden dat het in het belang van die kinderen was om hen van hun ouders weg te trekken en ze op te voeden tot goede christenen. Liever dat dan een leven in zonde en heidendom met eeuwigdurende vlammen als gevolg.

Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen dat we van die mentale druk verlost zijn en die zever hebben doorprikt. Brengen ze nu natuurlijk nog zo'n systeem binnen waarbij we zelfs geen commentaar meer mogen geven.

Dus waarom menen jullie wèl commentaar te mogen geven op die christelijke kerk? zijn jullie dan geen fascisten, neo nazi's, xenofoben en extreem rechtse terroristen? O nee, op de katholieke kerk m�*g je kritiek hebben.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 13:39   #5
giserke
Banneling

Standaard

Als ik me niet vergis gebeurde dit hier ook hoor.
Er is dacht ik ooit een 10 tal jaar geleden een uitzending geweest op Panorama over moeders die gedwongen werden hun kinderen af te staan ter adoptie. Dit gebeurde via kloosters.
Lees: babys die verkocht werden aan rijke stinkerds omdat ze zelf geen kinderen konden krijgen.

Dat waren meestal ongehuwde vrouwen/ tieners die een tijd lang opgenomen werden in een kooster, omdat hun familie de "schande" op die manier wilde verbergen.
Nadien deden ze nog eens hun best om die vrouwen te overhalen ook non te worden.
En uit schrik, verstoten te worden door hun familie, deden ze het nog eens ook.

Laatst gewijzigd door giserke : 26 juli 2011 om 13:43.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 13:51   #6
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik neem aan dat in die tijd de "gelovigen" meenden dat het in het belang van die kinderen was om hen van hun ouders weg te trekken en ze op te voeden tot goede christenen. Liever dat dan een leven in zonde en heidendom met eeuwigdurende vlammen als gevolg.

Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen dat we van die mentale druk verlost zijn en die zever hebben doorprikt. Brengen ze nu natuurlijk nog zo'n systeem binnen waarbij we zelfs geen commentaar meer mogen geven.

Dus waarom menen jullie wèl commentaar te mogen geven op die christelijke kerk? zijn jullie dan geen fascisten, neo nazi's, xenofoben en extreem rechtse terroristen? O nee, op de katholieke kerk m�*g je kritiek hebben.
Geen enkele religie deugt, ze mogen allen verbrijzeld en meters de grond ingeboord worden.
Oud 26 juli 2011, 14:44   #7
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze zijn er weer sterk bezig geweest.

http://nos.nl/artikel/259174-excuses...naal+Nieuws%29

Ik vraag me hoegenaamd af waarom er hier nog mensen zijn die het instituut kerk KUNNEN of WILLEN verdedigen ? Want iets zegt me dat soortgelijke praktijken gewoon ergens anders ook schering en inslag zullen zijn (Z-Amerika, Afrika, Azie...). Plekken waar men nog niet mondig genoeg is en schrik van de kerk heeft.
Er zijn toch ook mensen die nog steeds Australië kunnen verdedigen?

Dit had niet mogen gebeuren, maar het is gebeurd. Het dient afgekeurd te worden, maar om daar de huidige Australische katholieken die daar niks mee te maken hebben, op te zadelen, is ook verkeerd.

In de Engelstalige berichtgeving wordt ook vermeld dat de Australische katholieke ziekenhuizen hun excuses aanbieden, dus er lijkt hier ook nog een vertalingsfout te zijn. (http://www.foxnews.com/world/2011/07...ced-adoptions/)
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 14:44   #8
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof in iets dat geen bewijs vergt is per definitie waanzin omdat het de rede uitschakelt.
Geef dan die definitie eens?
Oud 26 juli 2011, 14:59   #9
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Er zijn toch ook mensen die nog steeds Australië kunnen verdedigen?

Dit had niet mogen gebeuren, maar het is gebeurd. Het dient afgekeurd te worden, maar om daar de huidige Australische katholieken die daar niks mee te maken hebben, op te zadelen, is ook verkeerd.

In de Engelstalige berichtgeving wordt ook vermeld dat de Australische katholieke ziekenhuizen hun excuses aanbieden, dus er lijkt hier ook nog een vertalingsfout te zijn. (http://www.foxnews.com/world/2011/07...ced-adoptions/)
Excuses na iedere keer dat er iets misloopt maakt het mislopen niet minder erg.

Als een bedrijf zoiets zou doen was het falliet.
Oud 26 juli 2011, 15:01   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef dan die definitie eens?
Uitspraak: 'wanzɪn de -woord (mannelijk) Zelfst. Naamw. 1 [Zorg & Gezondheid] ziekte in je hoofd waardoor je niet goed weet wat je doet en dingen denkt die niet waar zijn. Synoniem: krankzinnigheid. Synoniem: gekte `iemand tot waanzin drijven` 2 grote onzin of dwaasheid &n...
Oud 26 juli 2011, 15:03   #11
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, we hebben tienduizenden kinderen geroofd. Snorry, terug vriendjes?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 15:06   #12
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitspraak: 'wanzɪn de -woord (mannelijk) Zelfst. Naamw. 1 [Zorg & Gezondheid] ziekte in je hoofd waardoor je niet goed weet wat je doet en dingen denkt die niet waar zijn. Synoniem: krankzinnigheid. Synoniem: gekte `iemand tot waanzin drijven` 2 grote onzin of dwaasheid &n...
We gaan dat eens analyseren. Dus je hebt dus een ziekte (belangrijk) bestaande uit twee symptomen (slechts één telt niet, want dan stond er of)
  • je weet niet goed wat je doet
  • je denkt dingen die niet waar zijn

Goed, dan is het aan jou om te bewijzen dat gelovigen niet weten wat ze doen en dingen denken die niet waar zijn. Probeer maar, ik wil je wel zien spartelen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 26 juli 2011 om 15:07.
Oud 26 juli 2011, 15:07   #13
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:

De V.S. en indianen, Australië met de Aboriginals, België met de Kongolezen.
Oud 26 juli 2011, 15:21   #14
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
We gaan dat eens analyseren. Dus je hebt dus een ziekte (belangrijk) bestaande uit twee symptomen (slechts één telt niet, want dan stond er of)
  • je weet niet goed wat je doet
  • je denkt dingen die niet waar zijn

Goed, dan is het aan jou om te bewijzen dat gelovigen niet weten wat ze doen en dingen denken die niet waar zijn. Probeer maar, ik wil je wel zien spartelen.
Het aan u proberen te bewijzen is nogal gelijk een gek proberen aan te tonen dat hij gek is, nietwaar ? Als hij roze olifanten ziet, zult ge hem er toch niet van overtuigen dat ze er niet zijn.
Oud 26 juli 2011, 15:22   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De V.S. en indianen, Australië met de Aboriginals, België met de Kongolezen.
De kerk een beetje constant sinds haar lange bestaan. Lees: terwijl de rest van de wereld de verlichting tegemoet ging, bleef de kerk achter in de duisternis van haar eigen geloof.
Oud 26 juli 2011, 15:26   #16
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Het aan u proberen te bewijzen is nogal gelijk een gek proberen aan te tonen dat hij gek is, nietwaar ? Als hij roze olifanten ziet, zult ge hem er toch niet van overtuigen dat ze er niet zijn.
2
Oud 26 juli 2011, 15:27   #17
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever, je kunt het niet gewoon bewijzen. Jij bent het type atheïst dat geen nuance kent. Jij ziet slechts twee dingen: het 'gematigde' atheïsme en religieus extremisme. Jij behoort nochtans zelf tot geen van beiden, je behoort tot het intolerant atheïsme. Misschien is het bestaan van mensen zoals jij, de atheïstische versie van de Westborro Baptist Church, wel de reden dat ik het bij agnost houd.
Oud 26 juli 2011, 15:29   #18
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees: terwijl de rest van de wereld de verlichting tegemoet ging, bleef de kerk achter in de duisternis van haar eigen geloof.
Nochtans heeft de verlichting ook een hoop geweld op haar geweten. De Franse Revolutie, bijvoorbeeld. Maar in tegenstelling tot haatzaaiende fanatiekelingen zoals jij kan ik inzien dat niet alle 'verlichten' daar schuldig aan zijn, noch dat geweld eigen is aan de verlichting.
Oud 26 juli 2011, 15:29   #19
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga je het nu nog bewijzen of niet ipv rond de pot te draaien?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 15:31   #20
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
2
Slim bezig. Jij geeft én atheïsten, en homo's een slechte naam. Één van mijn homoseksuele vrienden heeft een bloedhekel aan jouw soort, en ik kan 'm geen ongelijk geven.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 26 juli 2011 om 15:31.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be