![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wederzijdse verwijten ... gewoonweg plat voor de naambekendheid, zelfs hopen op vergissingen van oudere mensen die denken dat ze op grote broer stemmen ...
Ze zijn geen haar beter. Mijn enige vraag: stop met anderen te verwijten met die witte konijnen, het is nutteloos en noopt enkel tot herhaling van 'en jullie doen het ook'. titel: Tine Van Rompuy trekt senaatslijst PVDA+ link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100511_058 beetje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gaat potten breken, let maar op.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tine Van Rompuy heeft in het verlededen al een aantal keer deelgenomen aan de verkiezingen voor de PVDA. Ze is dus helemaal geen wit konijn. Dat de naamsbekendheid een rol heeft gespeeld om haar op de eerste plaats te zetten lijkt me evident.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het matje Schoofzak ! |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liegt de Standaard, dan lieg ik ook. Zie de kwoot uit de openingspost, ik kwoot hier enkel de zin die ik bedoel nogmaals: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Een wit konijn is ze dus niet, wel iemand met een bekende naam. Ik denk niet dat er zich veel mensen gaan vergissen als ze bovenaan 'PVDA+' zien staan. Veel zal het allemaal niet helpen.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Stemmen minder voor de SPA/Groen
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is evident heuh |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tine Van Rompuy was bij vorige verkiezingen al een boegbeeld van PVDA en heeft haar lijsttrekkersplaats zeker niet alleen aan haar familienaam te danken. Het is een dame die een waardige inbreng zou doen in het parlementair debat en een bekwame volksvertegenwoordiger zou zijnals verdedigster van de belangen van een aanzienlijke groep Belgen (loontrekkenden en laagste inkomens, die telkens weer uit de boot vallen omdat andere partijen andere (rijkere) groepen bevoordeligen).
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Wel ik moet bekennen dat ik dat madamke goede resultaten wens.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Vorig jaar zag ik de pvda'ers met een clownneus in de Leie varen in Kortrijk. Gaan ze deze keer ook zo opvallend zijn?
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem met de PVDA is dat ze ongeveer evenveel militanten als kiezers hebben. Leuke acties en zo, maar extreem-links is voor bijna niemand een serieuze optie, hoezeer de kleinlinkse partijen ook doen alsof er de laatste eeuw niets is gebeurd.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ik zou niet weten waarom ik voor hen zou moeten stemmen.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Absoluut niemand heeft een 'objectieve' reden om voor een extreem-linkse partij te stemmen. Hun ideologie is gebaseerd op volledig achterhaalde en irrelevante maatschappijvisies en concepten waar ze weigeren van af te stappen. Het communisme in al zijn vormen vandaag is meer een soort religie dan een politieke beweging, een futiele theoretische oefening.
Dat neemt niet weg dat ze, net zoals anarchisten trouwens, zich op lokaal en vrijblijvend vlak kunnen inzetten voor bewonderenswaardige doelen, zoals het project Dokters voor het Volk. Maar geef ze in godsnaam niet de macht over een staatsapparaat, want we weten allemaal waar dat eindigt. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 mei 2010 om 01:11. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |