Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 september 2011, 15:23   #1
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard Van Gezien: Bart De Wever slaat de bal compleet mis.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...html#reactions

Citaat:
Volgens Groen!-voorzitter Wouter Van Besien slaan N-VA en haar voorzitter Bart De Wever met hun kritiek op de hervorming van de financieringswet de bal compleet mis. "Zijn persbericht was waarschijnlijk al op voorhand geschreven. De argumenten die hij gebruikt, zijn fout en bovendien in tegenspraak met wat hij zelf het voorbije jaar over de financieringswet heeft gezegd. De responsabilisering, de fiscale autonomie en een eerlijke financiering, het zit allemaal in het nieuwe akkoord", stelt Van Besien. In een aparte reactie maakt ook CD&V brandhout van de N-VA-reactie.
Ik walg echt van deze slippendrager!!! Ik zal hem toch zo graag in zijn ballonnen gezicht spuwen.

Die toekomstige regering die hieruit zal ontstaan worden is mijn vertrouwen niet waard, deze volkslakkerij is letterlijk om van te huilen.

En dan de kranten nog: HISTORISCH AKKOORD!!! Komaan zeg... Wie gaat hier nog in trappen?? De mensen die alleen maar naar het vrt nieuws zien, misschien.

Wacht maar tot de volgende verkiezingen, manneke. Uw gezicht gaat wit zien van al die traantjes die je zult laten.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 26 september 2011 om 15:40.
matthias999 is offline  
Oud 26 september 2011, 15:26   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Niet van wakker liggen. Boontje komst steeds om z'n loontje...
hurricane is offline  
Oud 26 september 2011, 15:26   #3
Anna List
Banneling

Standaard

het is zelfs zo'n goed akkoord dat niemand er de tekst van durft vrijgeven !
Anna List is offline  
Oud 26 september 2011, 15:28   #4
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Achja, de kritiek van De Wever moest er ook komen, dat werd ook van hem verwacht. Uiteraard was het op voorhand al opgemaakt. Het is ook normaal als je langs de verliezende kant staat dat je zo uit de hoek komt, of hoort te komen.
't is ook allemaal een toneeltje hé.

En met zulke nieuwe topics moeten we dan verder op politics.be ? :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
[Ik walg echt van deze slippendrager!!! Ik zal hem toch zo graag in zijn ballonnen gezicht spuwen.

Wacht maar tot de volgende verkiezingen, manneke. Uw gezicht gaat wit zien van al die traantjes die je zult laten.
Ik vraag me soms toch af wie hier de bleiters zijn...
*zucht*

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 26 september 2011 om 15:29.
Bulevardi is offline  
Oud 26 september 2011, 15:36   #5
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Als je die mannen bezig hoort over dat akkoord zit er écht alles in, tot nucleaire kernfusie toe

Zolang het akkoord geheim gehouden wordt blijf ik van mening dat het een afgrijslijk slecht akkoord is.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 september 2011, 15:37   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Achja, de kritiek van De Wever moest er ook komen, dat werd ook van hem verwacht. Uiteraard was het op voorhand al opgemaakt. Het is ook normaal als je langs de verliezende kant staat dat je zo uit de hoek komt, of hoort te komen.
't is ook allemaal een toneeltje hé.

En met zulke nieuwe topics moeten we dan verder op politics.be ? :

Ik vraag me soms toch af wie hier de bleiters zijn...
*zucht*
Het grappige van de zaak is dat je niet beseft dat jij aan de kant van de verliezers staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 september 2011, 15:37   #7
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zolang het akkoord geheim gehouden wordt blijf ik van mening dat het een afgrijslijk slecht akkoord is.
En zolang het geheim gehouden wordt, vind ik het geloofwaardig, en tevens merkwaardig, hoe De Wever (of eender wie) al terechte kritiek kan geven.
Bulevardi is offline  
Oud 26 september 2011, 15:41   #8
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
En zolang het geheim gehouden wordt, vind ik het geloofwaardig, en tevens merkwaardig, hoe De Wever (of eender wie) al terechte kritiek kan geven.
De Wever wacht af tot hij de wetteksten kan inkijken.

Zelfde met Kris Peeters, want die is er toch ook niet zo tevreden mee...
matthias999 is offline  
Oud 26 september 2011, 15:42   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

van BDW is het een inschattingfout, van KP is het strategie om het momentum te laten passeren.
Anna List is offline  
Oud 26 september 2011, 15:42   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dan ook niet TOTAAL geheim, he. Ze zijn niet naar buiten gekomen met "we hebben een akkoord, maar we gaan er niks over zeggen". Er zijn wel degelijk dingen die in de pers naar buiten gekomen zijn. Een totaalbeeld geeft dat niet, maar elementen zijn er wel. Vooral in de Franstalige pers zijn er nogal wat gedetailleerde punten uitgewerkt. Zo zou er sprake zijn van nog 10 jaar transfers of zoiets ? Of zou er sprake zijn van geen fiscale concurrentie in de Grondwet te metselen ?

Zo een dingen zijn op zich al onaanvaardbaar. Wat er ook bij komt. Het is geen manier om een totale splitsing voor te bereiden op een paar legislaturen, en DUS is het slecht. Als het de splitsing niet terdege in de hand werkt, is het een slecht akkoord, PUNT.
patrickve is offline  
Oud 26 september 2011, 15:43   #11
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vreemd, ik had anders al kritiek gelezen van De Wever's kant.

Tiens... die commentaar van Wouter Van Besien, waar jij het in je eerste post over had,... ging dat nou net niet over de kritiek van De Wever?
Bulevardi is offline  
Oud 26 september 2011, 15:44   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever heeft tot nu toe ook alleen maar kritiek geleverd op wat verschenen is in de pers. Op de rest blijft hij, ondanks alle openheid van de onderhandelaars, nog steeds wachten. Zou daar een specifieke reden voor zijn, ondanks de beloftes en ondanks het feit dat er een akkoord is? Waarom mag N-VA en bij uitbreiding eigenlijk de rest van Vlaanderen eigenlijk niet weten wat daar in staat? Heeft u, met al uw politieke kennis, daar enig idee van?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 september 2011, 15:46   #13
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom mag N-VA en bij uitbreiding eigenlijk de rest van Vlaanderen eigenlijk niet weten wat daar in staat? Heeft u, met al uw politieke kennis, daar enig idee van?
De onderhandelingen zijn nog niet gedaan, de details zijn nog niet bekend.
Ik ga me er dus nog niet over uitspreken.
Bulevardi is offline  
Oud 26 september 2011, 15:47   #14
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:

Vreemd, ik had anders al kritiek gelezen van De Wever's kant.

Tiens... die commentaar van Wouter Van Besien, waar jij het in je eerste post over had,... ging dat nou net niet over de kritiek van De Wever?
Ik geef toe, zijn kritiek was wat voorbarig maar hij heeft zich nog niet volledig uitgesproken omdat hij eerst wil lezen wat dat echte akkoord is, zelfde met bhv..

Ik snap niet dat jij dit een goed akkoord kunt vinden, maarja ieder zijn mening..
matthias999 is offline  
Oud 26 september 2011, 15:47   #15
Amon_Re

Standaard

Citaat:
BDW zijn kritiek is dan ook zeer beperkt, zoals hij zelf zegt, hij kan zich enkel baseren op wat er bekend gemaakt werd en dat is tot nu toe inderdaad nefast voor Vlaanderen.

Daarom ook dat BDW achter die teksten vraagt. En ik ook.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 september 2011, 15:48   #16
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Peeters doet wat zijn partij hem beveelt.
Amon_Re is offline  
Oud 26 september 2011, 15:51   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De onderhandelingen zijn nog niet gedaan, de details zijn nog niet bekend.
Ik ga me er dus nog niet over uitspreken.
De vraag was waarom we de akkoorden niet mogen zien. U antwoordt naast de kwestie, maar ik heb zo een vermoeden dat je dat niet beseft.
fox is offline  
Oud 26 september 2011, 15:53   #18
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik snap niet dat jij dit een goed akkoord kunt vinden, maarja ieder zijn mening..
Voor zover ik weet heb ik nog nergens mijn mening over het akkoord verkondigd...

Ik zei enkel dat het van De Wever verwacht wordt om wat kritiek te geven, om zijn stemmers te sussen. Omdat dit in het politieke toneel in de media zo hoort. Als hij het niet doet krijgt hij ook kritiek. Zo is dat nu eenmaal objectief gezien.

Ik vind het voor de rest ook wat kinderachtig dat de kampen die hier verdeeld zijn op het forum elkaar moeten gaan uitjouwen met "jullie zullen nog bleiten", "we spreken elkaar binnen x aantal maand elkaar", en ander voorbarig onvolwassen gedoe.
Bulevardi is offline  
Oud 26 september 2011, 15:56   #19
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag was waarom we de akkoorden niet mogen zien. U antwoordt naast de kwestie, maar ik heb zo een vermoeden dat je dat niet beseft.
Als je er zelf al de antwoorden op hebt, waarom vraag je ze dan in eerste instantie? Om weer wat oeverloos onnodig te komen discussiëren?
Het enige wat je wil horen is dat ik het niet besef. Leuk, je hebt gewonnen. Kunnen we nu verder misschien?
Bulevardi is offline  
Oud 26 september 2011, 16:15   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
BDW zijn kritiek is dan ook zeer beperkt, zoals hij zelf zegt, hij kan zich enkel baseren op wat er bekend gemaakt werd en dat is tot nu toe inderdaad nefast voor Vlaanderen.

Daarom ook dat BDW achter die teksten vraagt. En ik ook.
BDW vraagt die teksten. De N-VA haalt in de peiling 36% van de stemmen en laat de andere partijen ver achter zich. Waarom eist Bart De Wever die teksten niet gewoon !

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be