|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  10 september 2011, 20:04 | #1 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
				 |  Nogal een geluk dat we hier iets kunnen lezen van 3D, want elders ... Dit forum is dus niet langer een forum om te zeveren over politiek; maar ook om nieuwe pogingen tot partijtjes, hoe obscuurder hoe liever, een gratis publiciteit te geven. Ik hou daar niet van. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | 
|   |   | 
|  11 september 2011, 04:22 | #2 | 
| Burger Geregistreerd:  3 mei 2011 Locatie: 2930 Brasschaat 
				 |  Mogen we hier dan alleen maar over particratische partijen discussieren ? Ben je dan niet geinteresserd in echte democratie Schoofzak ? 
				__________________ 3D = Digitale Directe Democratie = Démocratie Directe Digitale Partij van de Brave Burger = Parti pour Citoyens Sages Wij zijn de 3D burgers, de burgers beslissen. http://www.facebook.com/groups/3D.Vlaanderen/ Laatst gewijzigd door jan.sevenhans : 11 september 2011 om 04:24. | 
|   |   | 
|  11 september 2011, 06:14 | #3 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 juli 2003 Locatie: Op aarde 
				 |   Wat is een echte democratie? 
				__________________ N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. | 
|   |   | 
|  11 september 2011, 07:44 | #4 | 
				 |   Je klinkt alsof je me een dure stofzuiger wilt verkopen, met het argument: "Wil jij dan niet in een proper huis wonen, Schoofie ?" 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | 
|   |   | 
|  11 september 2011, 12:10 | #5 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 30 april 2002 Locatie: Bankrijk 
				 |   Wat is het probleem? Het goede aan dit forum is net dat er ook andere opinies aan bod kunnen komen dan de gratis publiciteit van de grote machtspartijen. | 
|   |   | 
|  11 september 2011, 20:00 | #6 | 
| Parlementslid Geregistreerd: 24 juli 2005 
				 |   Wat het woord zelf zegt in het Grieks : " Demos Cratos " of "Demos Kratia" 'Demos = volk', 'kratos = bestuur' , Kratia = macht. Ge kunt dus wat gaan rondsnuisteren in oud Grieks maar de essentie is dat "Het volk beslist" Ge kunt dus zelf toetsen of België een "echte" democratie is. Paul 
				__________________ | 
|   |   | 
|  13 september 2011, 16:03 | #7 | |
				 |   Citaat: 
 Als je de titel leest van de draad, dan zie je dat er geen probleem is. Wat dan wel een probleem(ke) is, staat haarfijn uitgelegd in de openingspost: Schoofzakie heeft een probleem als would be nieuwe partijtjes, hoe obscuurder hoe liever, gratis (ik bedoel: gratuit) publiciteit gegeven worden (ik bedoel: ze pakken het zelf: één poster die trente six draden opent: een Stalin-orgel van propaganda). Haarfijn uitgelegd op de volgende manier: "Ik hou daar niet van." Of mag zoiets niet gezegd worden op een forum, als dit mijn politieke opinie daarover is ? 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  13 september 2011, 16:17 | #8 | |
				 |   Citaat: 
 Paul 
				__________________ | |
|   |   | 
|  13 september 2011, 16:22 | #9 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd: 29 juli 2010 
				 |   | 
|   |   | 
|  13 september 2011, 16:25 | #10 | 
				 |   
				__________________ | 
|   |   | 
|  14 september 2011, 17:27 | #11 | |
				 |   Citaat: 
 Maar als ze mij ambeteren, dan zal ik het zeggen. Straffer: ik gun hen zoals iedereen de vrije meningsuiting. Maar 't blijft ambetant als ze zo zitten zagen, niewaar. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  14 september 2011, 17:56 | #12 | 
				 |   Wat jij echte democratie noemt. 
				__________________ N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. | 
|   |   | 
|  14 september 2011, 17:57 | #13 | |
				 |   Citaat: 
 Maar door referenda ga je ook geen echte democratie in het leven roepen. 
				__________________ N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. | |
|   |   | 
|  14 september 2011, 18:02 | #14 | 
				 |   Referenda zijn per definitie echte democratie. Het volk spreekt zich uit voor of tegen iets. Het kan niet democratischer zijn dan dat. | 
|   |   | 
|  14 september 2011, 18:06 | #15 | |
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 27 september 2010 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  14 september 2011, 18:07 | #16 | |
				 |   Citaat: 
 De vraagsteller bepaald al zeer veel bij een rederendum. 
				__________________ N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. | |
|   |   | 
|  14 september 2011, 18:08 | #17 | 
				 |   Het internet bestond toen niet. Een overbodige vraag dus. 
|   |   | 
|  14 september 2011, 18:12 | #18 | |
				 |   Citaat: 
 Paul 
				__________________ | |
|   |   | 
|  14 september 2011, 18:13 | #19 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  14 september 2011, 18:31 | #20 |