![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mata-, picca- en toreador
verdwijnen stilaan uit het decor. Spaanse rebellen moeten 't nu stellen met een armoedige côte de porc. ![]() NOS Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 september 2011 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer. :C
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Dubbeldraad.http://forum.politics.be/showthread.php?t=142025
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2011 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 september 2011 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste is die draad niet van mij Ten tweede is die draad actief (tot op vandaag) Ten derde moet er voor jou geen uitzondering gemaakt worden op het sluiten van dubbeldraden en ten vierde is gescheld strafbaar kortom: Ga in de zandbak spelen met de kleutertjes die vallen wel gek te krijgen met jouw rijmpjes in tegenstelling tot hier dit microdraadje Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2011 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(stel je voor dat ze in een café zouden zeggen aan den toog: ah, over dat hebben we vorige week nog zitten zeveren, vat dus eerst eens samen wat voor onzin we toen langs de tapkraan lieten vloeien ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() eindelijk
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Sorry, ik had je overschat.
Dat zal wel, maar ik ga niet grasduinen in p.136 uit 2010. Als we hier alle dubbeldraden verwijderen schiet er 10% over. Citaat:
Sinds wanneer is een ludieke reaktie gescheld ? Mis je wat Oei. Zijt ge een vinger kwijt ? Sorry, gelukkig leef je in een land waar de sociale zekerheid sterk staat. Ja jong, je moet je aanpassen aan je publiek hé. Een simpele noot doet meer dan dit overwegend zwartgallig en riooljournalistiek gekanker. Op eenvoudig verzoek leg ik je graag mijn lijst van onderscheidingen, titels en nominaties in de categorie Vlaamse poëzie voor. Maar laat het ons kort houden. Schrijf zelf eens een eenvoudige limerick Stramien (5 versregels) : rijm : A-A-B-B-A metrum : 9-9-5-5-9 constraint : kwinkslag in de 5° regel En doe dat dan zonder onderbreking 7 jaar zoals ik. Dagvers, heet van de naald ![]() Succes ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Deze maatregel van Catalonië heeft weinig of niets van doen met dierenwelzijn, maar vrijwel alles met een nationalistische tendens. Steeds meer Catalanen zijn zich bewust van hun regionale identiteit, ik merk trouwens op dat steeds meer officiële documenten in de regio rond Barcelona vervangen worden van Spaans naar Catalaans. Om deze drang naar autonomie kracht bij te zetten, heeft men besloten de stierengevechten stop te zetten, omdat dit een uitermate belangrijk symbool is voor Castiliaans Spanje, zeg maar Madrid en wijde omgeving. Uiteraard vind ik het een goede zaak dat stierengevechten daar vanaf nu tot het verleden behoren, maar het vermijden van dierenleed is dus voor vele Catalanen maar een ondergeschikt argument. De rivaliteit tussen Catalonië en het Castiliaanse hartland van Spanje is enorm groot en het item van het stierenvechten is een beetje een symbooldossier geworden, een beetje vergelijkbaar met hoe B-H-V bij ons was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het overleven van de stierengevechten is echter veilig gesteld : ze zijn door de centrale regering tot Cultureel beschermd erfgoed uitgeroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 29 september 2011 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al goed, anders moesten al die vechtstieren op smadelijke wijze sterven in het slachthuis.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind dit alleszins een prachtige overwinning voor zowel Catalonië als de dierenrechtenactivisten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |