Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 september 2011, 19:57   #1
Stu
Vreemdeling

Standaard Vlaams Belang is een blok aan het been van de N-va

Het is jammer dat het VB altijd de NVA aanvalt en niet de traditionele partijen, daaruit kan men besluiten dat het VB meer slecht dan goed doet voor Vlaanderen want zij willen een zwak NVA.

Er zijn voorbeelden genoeg ... als n-va'r voel ik me soms gemarginaliseerd als die blokkers waar eens hun onverkorte extremen uitkramen naast een N-va politicus.

Ik denk dat het merendeel van de mensen wel goed beseft dat de N-va zijn ambities kan opbergen moest ze ooit de domme fout maken om een kartel te maken met het VB.

En nu is het wachten tot ik een "watje" word genoemd waarsschijnlijk....
Stu is offline  
Oud 28 september 2011, 20:04   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stu Bekijk bericht
Het is jammer dat het VB altijd de NVA aanvalt en niet de traditionele partijen, daaruit kan men besluiten dat het VB meer slecht dan goed doet voor Vlaanderen want zij willen een zwak NVA.

Er zijn voorbeelden genoeg ... als n-va'r voel ik me soms gemarginaliseerd als die blokkers waar eens hun onverkorte extremen uitkramen naast een N-va politicus.

Ik denk dat het merendeel van de mensen wel goed beseft dat de N-va zijn ambities kan opbergen moest ze ooit de domme fout maken om een kartel te maken met het VB.

In tegenstelling tot nu bedoel je, nu zijn de ambities niet opgeborgen?
Oud 28 september 2011, 20:08   #3
Ohm
Burger

Ohm's schermafbeelding

Standaard

Tja, 2 Vlaams-nationalistische partijen die ambras met mekaar maken. Ze hebben min of meer dezelfde ideologie maar zitten wel verwijten naar hunne kop te gooien. De Franstaligen zien graag die verdeeldheid en ruzie en dat is slecht voor de Vlaamse zaak.

NVA mag NOOIT met het VB een kartel vormen. VB is gewoon te racistisch ingesteld en heeft de Vlaamse zaak al meer kwaad dan goed gedaan. De Vlaamse leeuw was enkele jaren terug het beeld van een racistische Vlaming. Gelukkig zijn mensen, eindelijk, van dat gedacht afgestapt.
NVA mag gerust het VB bij onderhandelingen betrekken maar VB mag nooit geen lid worden van een regering. Een soort gedoogbeleid dus zoals in Nederland is wel mogelijk.
Moest het VB nu eens gematigder zijn en nieuw volk de kans geven, zoals MRM vroeger die vakkundig aan de kant is geschoven door de club FDW, wil ik ze nog een kans geven.

Laatst gewijzigd door Ohm : 28 september 2011 om 20:08.
Ohm is offline  
Oud 28 september 2011, 22:25   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
Tja, 2 Vlaams-nationalistische partijen die ambras met mekaar maken. Ze hebben min of meer dezelfde ideologie maar zitten wel verwijten naar hunne kop te gooien. De Franstaligen zien graag die verdeeldheid en ruzie en dat is slecht voor de Vlaamse zaak.

NVA mag NOOIT met het VB een kartel vormen. VB is gewoon te racistisch ingesteld en heeft de Vlaamse zaak al meer kwaad dan goed gedaan. De Vlaamse leeuw was enkele jaren terug het beeld van een racistische Vlaming. Gelukkig zijn mensen, eindelijk, van dat gedacht afgestapt.
NVA mag gerust het VB bij onderhandelingen betrekken maar VB mag nooit geen lid worden van een regering. Een soort gedoogbeleid dus zoals in Nederland is wel mogelijk.
Moest het VB nu eens gematigder zijn en nieuw volk de kans geven, zoals MRM vroeger die vakkundig aan de kant is geschoven door de club FDW, wil ik ze nog een kans geven.
Ik ben helemaal niet racistisch ingesteld, ik ben zelfs petere van een Georgisch kindje. Maar vandaag bezocht ik een te koop staand appartementsgebouw en op een van de appartementen, met twee slaapkamers woont een buitenlander met 10 kinderen die ons heel fier wist te vertellen dat hij 2 vrouwen had. En inderdaad zaten beiden daar, ieders in hun eigen salongarnituur omgeven van hun eigen kroost terwijl Pascha languit op zijn zetel lag. Dan is het niet denkbeeldig dat iemand daarvan racistische nijgingen krijgt.
"Oh wat hebben we het toch goed hier in het land van koek en honing, met voor een kudde van 10 rotjong, kindervergoeding + god weet welke nog andere vergoedingen, die ons in de mogelijkheid stellen gans de dag languit op ons lamme krent te liggen TV kijken naar een toestel groot genoeg om de halve kamer te vullen." En de 2 werpkoeien zullen wel jaar in jaar uit zorgen dat het inkomen verder groeit.
Dan kan ik alleen maar zeggen, "Paula 'D Hondt, ze moesten u opknopen aan de hoogste boom in 't stadspark, en lang leve het VB"

En als er iemand twijfelt aan mijn verhaal, dat hij het dan maar laat weten, hij kan van mijn direct het adres krijgen waarna hij zich zelf kan gaan vergewissen van de correctheid van mij bewering.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 september 2011 om 22:30.
Garry is offline  
Oud 28 september 2011, 22:36   #5
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet racistisch ingesteld, ik ben zelfs petere van een Georgisch kindje. Maar vandaag bezocht ik een te koop staand appartementsgebouw en op een van de appartementen, met twee slaapkamers woont een buitenlander met 10 kinderen die ons heel fier wist te vertellen dat hij 2 vrouwen had. En inderdaad zaten beiden daar, ieders in hun eigen salongarnituur omgeven van hun eigen kroost terwijl Pascha languit op zijn zetel lag. Dan is het niet denkbeeldig dat iemand daarvan racistische nijgingen krijgt.
"Oh wat hebben we het toch goed hier in het land van koek en honing, met voor een kudde van 10 rotjong, kindervergoeding + god weet welke nog andere vergoedingen, die ons in de mogelijkheid stellen gans de dag languit op ons lamme krent te liggen TV kijken naar een toestel groot genoeg om de halve kamer te vullen." En de 2 werpkoeien zullen wel jaar in jaar uit zorgen dat het inkomen verder groeit.
Dan kan ik alleen maar zeggen, "Paula 'D Hondt, ze moesten u opknopen aan de hoogste boom in 't stadspark, en lang leve het VB"

En als er iemand twijfelt aan mijn verhaal, dat hij het dan maar laat weten, hij kan van mijn direct het adres krijgen waarna hij zich zelf kan gaan vergewissen van de correctheid van mij bewering.
dat ge goesting hebt om madam 'D Hondt op te knopen aande hoogsten boom, daar kan ik inkomen en k'zou u zélfs komen helpen om de knoop te leggen.... maar in t'stadspark... dat is erover hé.... da's vlarem 2.... het milieu is al zo goed als naar de knoppen en dan zo'n overlast er nog eens bovenop.... néé, néé.... zoek maar een propere oplossing (oplosmiddel of zo) om ons te verlossen van deze politieke draak.....
Oud 28 september 2011, 23:04   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
dat ge goesting hebt om madam 'D Hondt op te knopen aande hoogsten boom, daar kan ik inkomen en k'zou u zélfs komen helpen om de knoop te leggen.... maar in t'stadspark... dat is erover hé.... da's vlarem 2.... het milieu is al zo goed als naar de knoppen en dan zo'n overlast er nog eens bovenop.... néé, néé.... zoek maar een propere oplossing (oplosmiddel of zo) om ons te verlossen van deze politieke draak.....
Ge moet dat daar niet laten hangen tot dat dat daar begint gaan te stinken hé.
http://www.youtube.com/watch?v=qjQL0JwTP_0

Laatst gewijzigd door Garry : 28 september 2011 om 23:17.
Garry is offline  
Oud 29 september 2011, 00:03   #7
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
daaruit kan men besluiten dat het VB meer slecht dan goed doet voor Vlaanderen
Moeten hier in hemelsnaam nog mensen van overtuigd worden!?

Net door het VB heeft de 'Vlaamse zaak' bijzonder, bijzonder veel schade opgelopen. Door het VB werd het voor de 'traditionele' en Franstalige politici bijzonder makkelijk om de rechtmatige Vlaamse eisen aan de kant te schuiven omdat de partij die hier (zogezegd) voortrekker van was een openlijk racistische en fascistische agenda had. Het heeft de Vlaamse zaak besmet en -misschien wel het ergste van al- het heeft véle Vlamingen een afkeer doen krijgen van alles wat Vlaams is.

Het VB heeft de Vlaamse symbolen door en door besmeurd, waardoor ze nu onmiddellijk worden geassocieerd met extreem-rechts.

Het zal nog jaren duren vooraleer 'we' van deze smet af zijn. De Vlaamse zaak heeft zo ja-ren (decennia) vertraging opgelopen.

Als ik dan die vreselijke Dewinter weer hoor kappen op de N-VA krijg ik echt kotsneigingen.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 29 september 2011 om 00:04.
Zeno! is offline  
Oud 29 september 2011, 00:08   #8
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Als N-VA' er heb ik veel respect voor Vlaams Belang...

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, zal dat ook zijn door hun jarenlange werk.

Ere wie ere toekomt.
Hoera is offline  
Oud 29 september 2011, 00:12   #9
giserke
Banneling

Standaard

Wat de VBers vandaag weer hebben gepresteerd in het VP, ze zouden zich moeten doodschamen onder een grote steen.
De enige partij aanvallen die het Belgisch systeem blokkeert, ipv de graaipartijen CD&V SPA en VLD. Inderdaad om op te kotsen! Ik hoop dat die teringlijders zo snel mogelijk onder de 5% belanden (die ze zelf hebben gedoogd in 2003 om de N-VA aan te pakken)

Laatst gewijzigd door giserke : 29 september 2011 om 00:18.
giserke is offline  
Oud 29 september 2011, 00:13   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, zal dat ook zijn door hun jarenlange werk.

Ere wie ere toekomt.
Wat hebben zij gedaan? Geen kloot!
Het enige wat ze bereikt hebben zijn rechtmatige Vlaamse eisen linken met plat racisme.
giserke is offline  
Oud 29 september 2011, 01:00   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht

Ere wie ere toekomt.
Zeno! is offline  
Oud 29 september 2011, 01:04   #12
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Net door het VB heeft de 'Vlaamse zaak' bijzonder, bijzonder veel schade opgelopen. Door het VB werd het voor de 'traditionele' en Franstalige politici bijzonder makkelijk om de rechtmatige Vlaamse eisen aan de kant te schuiven omdat de partij die hier (zogezegd) voortrekker van was een openlijk racistische en fascistische agenda had. Het heeft de Vlaamse zaak besmet en -misschien wel het ergste van al- het heeft véle Vlamingen een afkeer doen krijgen van alles wat Vlaams is.

Het VB heeft de Vlaamse symbolen door en door besmeurd, waardoor ze nu onmiddellijk worden geassocieerd met extreem-rechts.

Het zal nog jaren duren vooraleer 'we' van deze smet af zijn. De Vlaamse zaak heeft zo ja-ren (decennia) vertraging opgelopen.

Als ik dan die vreselijke Dewinter weer hoor kappen op de N-VA krijg ik echt kotsneigingen.
U moet het gevolg niet met de oorzaak verwarren. Toen de onrechtmatige immigratie veelal door de nieuwe transportmiddelen (goedkope en praktische luchtvaart) op gang kwam, sprak Zijne Hoogheid Tobback Sr over de door het OCMW opgevangen vreemdelingen als meeuwen op een stort. Niet vergeten ook, dat de vakbonden in 1974 een wet op het verbod van immigratie eisten en kregen.

De nieuwe ongenode inwijkelingen werden in de latere 80-er jaren en de daaropvolgende decaden voorzien van de eretitel 'politieke asielzoeker'. Echte politieke asielzoekers, vluchtelingen uit hun eigen land, die om politieke redenen voor hun leven vreesden, bedroegen normaal hooguit 2 % van de migranten. Maar nu werd iedereen, die zich aanbood aan de balie in Zaventem tot vervolgde opgewaardeerd, al was hij slechts een in zijn land gefortuneerd persoon, die de reis en later de smokkelroutes of vervalste papieren kon betalen en enkel nog een voordeliger economisch soelaas zocht ergens in Europa. Het ontbreken in België en vele andere Europese landen van enige immigratiebeleid en de laksheid waarmee tegen fraudeurs opgetreden werd, kon niet anders dan iedereen tegen de borst stoten. De financiële en sociale gevolgen van dergelijk non-beleid zijn nog steeds niet in kaart gebracht en vormden mede een aandachtspunt van de door u geviseerde partij.

Deze ontwikkeling werd echter door de franstaligen gezien als een mogelijkheid om de Vlaamse meerderheid in dit land te breken of sterk te verminderen. Samen met enkele idealisten is dan een politieke stroming ontstaan, die na een aantal grondwetswijzigingen, waarbij o.a. de vrijheid van meningsuiting sterk beperkt werd en allerlei buitenissige 'anti-discriminatie'-wetten tot stand kwamen (deze laatste lieten wel 'positieve' discriminatie toe volgens de traditionele politici) er in slaagden niet daden maar woorden als racistisch te kunnen veroordelen. Men was dus terug in het 'Ancien Régime' beland, waar men om een verkeerd woord door de regeerders tot gevangenisstraf of gezien het dure juridische proces tot de bedelstaf kon veroordeeld worden.

De veroordeling van een politieke partij (dit is nooit met de Communistische Partij gebeurd), zoals dit met het VB voorviel, kan alleen gezien worden als een regelrechte inbreuk op de politieke en menselijke vrijheden, die na o.a. de Verlichting in Europa verworven werden. Trouwens dit werd ook zo aangevoeld door de bevolking, gezien die partij na haar veroordeling plots een kwart van de stemmen verwierf in Vlaanderen.

Men kan het al of niet eens zijn met het programma, de propaganda en/of bepaalde initiatieven van deze partij, dit heeft echter geen uitstaans met de door u gemelde drijverijen door de franstaligen en het geloof eraan door enkele goedgelovigen in Vlaanderen.

Reis wat door de wereld en geef uw ogen en verstand de kost.
Oud 29 september 2011, 06:02   #13
fransV
Gouverneur

Standaard

BDW heeft van in den beginne VB kiezers , dus mogelijke NVA kiezers, gedemoniseerd en bij het vuil gezet . Hij had wijselijk moeten zwijgen . NVA heeft trouwens zijn karretje aan een belgische partij gekoppeld en meerdere malen het VB in de kou laten staan met één ogf andere voorstel . Dus niet van verwonderd zijn dat er VB 'ers zijn die dit niet vergeten .
fransV is offline  
Oud 29 september 2011, 07:00   #14
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat de VBers vandaag weer hebben gepresteerd in het VP, ze zouden zich moeten doodschamen onder een grote steen.
De enige partij aanvallen die het Belgisch systeem blokkeert, ipv de graaipartijen CD&V SPA en VLD. Inderdaad om op te kotsen! Ik hoop dat die teringlijders zo snel mogelijk onder de 5% belanden (die ze zelf hebben gedoogd in 2003 om de N-VA aan te pakken)
Het is een beetje oneerlijk om een leeuw op te sluiten in een kooi en hem dan gaan verwijten dat hij nog nooit iets heeft kunnen vangen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 29 september 2011, 07:13   #15
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet racistisch ingesteld, ik ben zelfs petere van een Georgisch kindje. Maar vandaag bezocht ik een te koop staand appartementsgebouw en op een van de appartementen, met twee slaapkamers woont een buitenlander met 10 kinderen die ons heel fier wist te vertellen dat hij 2 vrouwen had. En inderdaad zaten beiden daar, ieders in hun eigen salongarnituur omgeven van hun eigen kroost terwijl Pascha languit op zijn zetel lag. Dan is het niet denkbeeldig dat iemand daarvan racistische nijgingen krijgt. "Oh wat hebben we het toch goed hier in het land van koek en honing, met voor een kudde van 10 rotjong, kindervergoeding + god weet welke nog andere vergoedingen, die ons in de mogelijkheid stellen gans de dag languit op ons lamme krent te liggen TV kijken naar een toestel groot genoeg om de halve kamer te vullen." En de 2 werpkoeien zullen wel jaar in jaar uit zorgen dat het inkomen verder groeit.

Iemand zou u eens moeten uitleggen wat rascisme is. Als je op basis van dat verhaal aan meer dan 1 mens een hekel krijgt, zijt ge er ene.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 29 september 2011 om 07:14.
Travis66 is offline  
Oud 29 september 2011, 07:19   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en wat heeft dat met het ras van die mensen te maken?
Oud 29 september 2011, 07:20   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Dat weet ik nog zo niet. Op zich kan de Vlaamse zaak een racist als Dewinter inderdaad best missen, maar de manier waarop het VB is aangepakt geweest - niet in het minst door de Franstaligen - heeft volgens mij net heel wat mensen uit hun traditionele-partijenslaap gerukt en hen politiek heel wat bewuster gemaakt. Ik durf stellen dat de N-VA zonder 20 jaar dreiging van het steeds groter wordende jaar Vlaams Belang zelf niet zo groot was geworden, en dat de politiek zich dan niet zo hard had vastgereden als nu.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 29 september 2011, 07:41   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Een steeds terugkerende eis van N-VA is een ander migratiebeleid. Het verhaal van de Pasja dat door Garry wordt aangehaald (en ik neem aan dat het waar is) is inderdaad iets dat tegen de borst stuit. Maar het is volstrekt niet zo dat N-VA vindt dat dergelijke toestanden er maar bij moeten genomen worden. Ook zij klagen dit aan. Het enige verschil is dat hun stijl anders is dan die van het Vlaams Belang. De laatste is ooit zo stom geweest zich te laten pakken op een ontoelaatbaar taalgebruik wat hen in feite kwetsbaar heeft gemaakt, want ze zitten voor altijd opgescheept met een aura van racisme.

Indien we evenwel opnieuw een traditio-regering krijgen (en het ziet er inderdaad naar uit), dan vrees ik dat aan dat ellendig francofoon migratiebeleid weinig zal veranderen. Het enige wat we kunnen doen is onafgebroken vanuit de oppositie aandringen op een ander beleid. Gisteren heeft het Europees Parlement zes maatregelen goedgekeurd die van de Eurozone een werkelijke budgettaire unie maken. Daardoor zal Di Rupo minder vrijheid hebben inzake het socio-economisch beleid, zal er ook minder ruimte zijn voor de OCMW's en zal la Belgique daardoor minder aantrekkelijk worden voor de nep-"asiel"zoekers.
Oud 29 september 2011, 07:49   #19
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inhoudelijk nochtans heeft het VB overschot van gelijk!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 september 2011 om 07:52.
Het Oosten is offline  
Oud 29 september 2011, 07:56   #20
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In tegenstelling tot nu bedoel je, nu zijn de ambities niet opgeborgen?
In de vlaamse regering?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be