![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant interview met de Belgische econoom Johan Van Overtveldt. Opmerkelijk is ook het lot van België, het noorden zal zich aansluiten bij de nieuwe munt.
http://www.rtl.nl/components/financi...OVERTVELDT.xml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() No way
no chance puur tijdverlies hierover te posten |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, wachten tot:
1. Merkel de verkiezingen verliest. 2. Als in Griekenland, waar nu de middengroepen het zeer zwaar te verduren hebben, de noodtoestand uit de hand loopt en Frankrijk meesleurt. Als je het filmpje helemaal bekeken voorspelt die econoom ook dat er een vervangende munt komt voor de landen uit Noord-West Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegen euro-sceptici? Europa uiteenvallen is voor DUitsland een nachtmerrie. Frankrijk meesleurt ![]() Met zijn armzalig PIB van 3% van de EU.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Christine Lagarde heeft gezegd: tot Griekenland en niet verder.
De mensen in Griekenland kunnen gewoon verder blijven werken, er is niets dat ze daarvan weerhoudt. Echter het is de tering naar de nering zetten en lenen is er dus niet meer bij. De Griekse banken krijgen zelf geen cent meer uit het buitenland en zijn aangewezen op eigen (verborgen) assets. Boekhoudkundig weggegoocheld geld. En de vele miljardairs die Griekenland kent? De overheid die de ambtenaren niet meer kan betalen, ja, dat is een ander verhaal. Waar werden ze dan voor heen van betaald? Juist, van eigen gedrukt geld. Dan keren ze maar weer terug naar hun oorspronkelijke structuur van de Stadstaten. Daar zal niemand verder in Europa problemen mee hebben. Laat ze het zelf uitzoeken en in ieder geval een Euroland minder op de rekening. Duitsland en Frankrijk hebben allang een scenario klaar. Daarvan ben ik overtuigd. En voor de rest zal de tijd het inderdaad leren.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 25 september 2011 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Veel tijd
zeer veel tijd |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Dat hoop ik niet. Wat Brussel in combo met ECB/IMF doet is de boel door laten rotten. Dat schept verwarring, speculatie en een stijgende weerzin tegen alles wat Europe en Brussel is. Over Griekenland nog maar gezwegen. Ik begrijp best dat er heel wat klanjes zijn die hun beleggingen veilig willen stellen, maar veilige beleggingen zijn er niet (meer). Alleen onroerend goed op de zeer lang termijn. Ook niet overal. Peak oil is geweest en het westen kan niet meer op tegen de enorme productie van China en India. Te zwijgen over Z-Korea en dergelijk. Zelfs Japan kampt al met problemen van een hoge kostprijs en zoekt zijn heil eveneens in China en andere Aziatische landen waar hongerlonen nog kunnen. We zitten in een kip en het ei situatie dus moeten we om te kunnen overleven naar een nieuwe vorm van inkomstenbron die weer aan de industrielanden verkocht kan worden. De Eu noch de Euro is het ei van Columbus en en van de zeer weinige mogelijkheden die ons ten dienste staan is het inwonersaantal met man en macht terug te dringen. Een absoluut einde voor de huidige ongeremde immigrantenstroom. Steeds meer mensen komen zonder werk en dus moeten we die kant wel op.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik vind al dat gedoe van het terugdringen ven de € en de EU krabbengang.
Vergeet het maar. Het ergste dat de schuldeisers van Griekenland zal overkomen: een HAIRCUT Maar de banken, die gaan altijd hun geld krijgen. Al kost het één of twee triljoen aan extra langlopende leningen na een gedeeltelijke gecontroleerde default van Griekenland. Of een herschikking van de schulden, zoals ze dat noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie persoonlijk geen enkel nut in de EU noch in de euro. De euro verarmt ons collectief en de EU stelt een dictatuur in, een Europese superstaat die de soevereiniteit beknot/afpakt. Enkel het Schengenverdrag mag eventueel behouden worden, al mag dat toch ook wel eens grondig herbekeken worden. Lang niet iedereen die er nu in zit zou erin mogen blijven wat mij betreft. Laatst gewijzigd door poekieJ : 27 september 2011 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De politieke mist (of mest) omtrent Griekenland neemt quadratisch toe. Merkel doet alsof er alles op alles wordt gezet om Griekenland te helpen.
De fenomenale misrekeningen van bankiers en globale investeerders die nu meenden dat even plotseling alle landen (euro)rijk waren en dat ze geen financiele deuken op konden lopen blijken vervlogen hoop te zijn. Het lidmaatschap van de Eurozone heeft geen enkel land in plotselinge welstand doen verkeren, al dacht men van wel. Alles spreekt elkaar tegen op het moment: de ene keer stappen ze massal uit de Euro, de andere keer zal en moet Griekenland geholpen worden maar al wat er intussen gebeurt is ......... u raad het al - NIETS ........ Nu weer dat nieuwe reservefonds terwijl de perikelen rondom Griekenland nog maar in de primaire fase van afhandelen verkeert.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() De uitstap van Duitsland uit de € is dus iets voor mensen met zeer veel tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb dit in een andere afdeling gepost, maar hier hoort het blijkbaar meer thuis. Sorry, net nieuw.
De broer van een Duitse vriend van me werkt bij de Bundesbank, daar hebben ze de analyse van een mogelijke uitstap van Duitsland uit de munt-unie "gedraaid". De conclusie, althans volgens de Bundesbank, was dat dat voor Duitsland niet interessant zou zijn. Het risico bestaat er namelijk in dat de DM te hoog zou gewaardeerd worden tov de Euro. Aangezien Duitsland een exportland is kan dit problematisch worden (cft de handelingen van de Zwitserse nationale bank ivm met de hyperwaardering van de Zwitserse Franc tov de Euro en de Dollar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Je zou een economische balans op moeten maken van wat precies Duitsland binnen de EU afzet om die conclusie van de te hoge Dmark waardering te laten uitkomen.
Die balans zal u vertellen of de analyse juist dan wel onjuist is. Vooralsnog heb ik de onderbouwing c.q. de fragmentatie van die analyse nog niet mogen bewonderen. Een groot deel van de import/export verschillen kun je tegen elkaar wegstrepen. Dus daar loopt dat hele verhaal al lichtelijk mank. Niet helemaal dus. Maar dat alles terzijde. Merkel verklaarde vanmiddag dat alles op alles gezet zou worden om Griekenland te helpen. Dus zouden we kunnen aannemen dat in ieder geval de politieke wil ontbreekt bij Duitsland om de Euro op te geven. Dat de beurs hier aanvankelijk positief op reageert lijkt dan weer logisch al is die opflakkering volgens de experts te danken aan een periode van hard selling. Nu moet er weer gekocht worden.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 27 september 2011 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() I shall say this only once:
puur tijdverlies hierover te posten |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik woon in Duitsland, en weet dat het plaatje dat men van Duitsland buiten Duitsland ophangt niet altijd volledig klopt. Het feit dat men in Duitsland even hard achter de publieke opinie aanloopt als in andere landen is duidelijk (cfr kernuitstap van ongeveer 250 miljard Euro). Dus de handeling van Duitsland internationaal moet men zeer hard aftoetsen aan de interne situatie. Duitsland heeft kiesrecht, dus publieke opinie is er nog belangrijker dan in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit de recentste ondervraging (een week ofzo terug op heute.de/ZDF is 76% van de Duitsers tégen een verdere uitbreiding van het Euro-Rettungsschirm. Al is er nog wel een meerderheid die de euro wilt behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() @ Poekie
Wat de man in de straat wil is alleen interessant in het stemhokje, of net ervoor. Daarna is voor een aantal jaren vergetelheid.