![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111216_031
Steve Stevaert n°2 is geboren! Eéntje die ons wil doen geloven dat alles gratis kan Verkiezingen zijn in aantocht zeker? Denkt de SPA nu echt dat de burger in dat "gratis-verhaaltje" nog trapt? Laatst gewijzigd door Anatomehelena : 16 december 2011 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Mijn dochter solliciteerde voor een baan als verkoopster. Een van de voorwaarden om aangenomen te worden was het bezit van een rijbewijs B om zich naar andere vestigingen van de winkelketen te kunnen begeven. In dat geval beschouw ik het rijbewijs B als een diploma, en moet het behaald kunnen worden tijdens de beroepsopleiding op school met een minimum aan kosten.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou toch één vak zijn waar ze tenminste iets aan hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mam : 16 december 2011 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik voeg er aan toe....dat kan best in nauwe samenwerking (inhuren van voertuigen,leraren,infrastruktuur desnoods) met de commerciele rijscholen... Gezien de omvang van dit klantenbestand zullen deze laatsten ongetwijfeld,en met graagte,"een prijzeke" maken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zou het rijgedrag van velen kunnen verbeteren, ik blijf het ongelooflijk vinden dat er nog mensen zonder ooit rijschool gevolgd te hebben de baan op mogen.
Is het sexistisch vrouwen dubbel zoveel gratis uren te geven ?
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik rij al meer dan 7 jaar zo goed als ongevallenvrij, mijn broer al bijna 9 jaar. Die rijschool is enkel nuttig voor mensen die geen begeleider (lees pa of ma) kunnen vinden die het hen wilt leren. Het domste in dat artikel is nog wel wanneer ze beweren dat er zoveel ongevallen zijn bij jonge chauffeurs omdat ze onvoldoende zouden zijn opgeleid. Onaangepast rijgedrag is een 100% bewuste keuze die mensen maken, heeft niks te maken met een gebrek aan scholing.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. De kans is groot dat dit weeral veel banen zal kosten bij de rijscholen.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wel ja, maar ik denk niet dat we er één verkeersdode minder door zullen hebben, wat ik wel weet dat er een aantal mensen hun job zullen verliezen.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij gaat er vanuit dat het verkeersboetefonds blijft groeien tot in de hemel.
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ik rij geregeld met mensen mee waarvan ik denk : had die maar een betere opleiding gekregen !
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onaangepaste infrastructuur. Wisselende snelheden. Een bos aan verkeersborden. Voetgangers die denken dat ze ... Fietsers die denken dat ze ... Automobilisten die denken dat ze ...
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Die rijdt veel beter dan die of die die ik weet niet hoeveel lesuren gevolgd heeft".
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat is er uiteindelijk zo moeilijk aan autorijden? Denkt ge echt dat die macho's in het verkeer mits een deftige opleiding zich zullen gaan gedragen als echte gentlemen in het verkeer? Denkt ge echt dat snelheidsduivels te snel rijden omdat ze niet beter weten? Of dat er door het rode licht wordt gereden omdat niemand hen had verteld dat ze op het groene licht moeten wachten? Slecht rijgedrag is een keuze die men maakt. Al geeft ge de jeugd nog 500 uur rijopleiding. Van zodra ze zelf mogen rijden, doen ze hun goesting. Zet op een doorsnee dag een examinator van de rijschool naast mij, die zal mij ook buizen op 90% van mijn autoritten. Maar laat mij 100 rij-examens doen, ik slaag er minstens op 99 ervan. Het is gewoon een kwestie van efkes braaf te zijn, van zodra de meester weg is, zetten we de boel op stelten. En de arme meester denkt dan nog dat het komt omdat hij het niet tegoei heeft uitgelegd.
![]() |