Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2012, 16:13   #1
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard Ook Verhofdstadt graait, terwijl de rest met bloed, zweet en tranen bespaard...

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...0028068394.htm

Citaat:
Oud-premier Guy Verhofstadt is al enige tijd een historisch pand in de Lievestraat in Gent aan het verbouwen, samen met twee gezinnen. Het gaat om het Waterhuis, in de schaduw van het Gravensteen, een gebouw dat vorige zomer te koop stond voor anderhalf miljoen euro. Op dat ogenblik was het niet meer dan een ruïne. Na de verbouwing komen er drie appartementen, in één daarvan gaat Guy Verhofstadt wonen.

40 procent subsidies

De kosten van de renovatie worden geraamd op 820.000 euro. Het gebouw is geklasseerd als beschermd monument. Verhofstadt stelde een architect aan die het gebouw doorlichtte en de kostenraming maakte. Het Open VLD-kopstuk slaagt er nu in om 40 procent van zijn verbouwing te laten betalen door de overheid.

Energiebesparende maatregelen

De premie is vorige donderdag pas goedgekeurd, zo schrijft De Morgen.Verhofstadt ontvangt de premie in een periode waarin iedereen moet bezuinigen, besparen en inleveren en op het ogenblik dat de federale overheid zo goed als alle premies voor energiebesparende maatregelen afschaft en daarmee gewone gezinnen die een huis bouwen in de kou zet. De oud-premier krijgt subsidies van de Vlaamse overheid, de provincie Oost-Vlaanderen en de stad Gent.

'Belevingswaarde van de stad'

Het stadsbestuur van Gent wuift de kritiek weg. ‘De subsidies gaan naar het monument,’ niet naar de eigenaar,’ zegt schepen Lieven Decaluwe (Pro Gent) in de Morgen. ‘Bij de restauratie van zo’n prachtig, gigantisch huis, komt veel kijken. Het verhoogt de belevingswaarde van de stad.’ (EE)
Na de dotaties van de koning en de ontmaskering van de toelagen die de ministers zichzelf hadden gegeven wordt het rijtje afgemaakt door niemand minder dan zakkenvuller Verhofstadt. Onze heer moet zijn pand laten betalen door de overheid, dus weeral zitten ze achter onze rug te graaien terwijl iedereen een dikke steen moet bijdragen.

Wie heeft er nu nog vertrouwen in deze regering?? Een regering van nietsnutten die hun afspraken nog niet eens nakomen... Gelukkig hebben we nog de nva die de ministers mooi in hun blote kont zet.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 9 januari 2012 om 16:14.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 16:25   #2
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Dubbel: http://forum.politics.be/showthread.php?t=165871
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 16:31   #3
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Allee, we moeten toch solidair zijn met de miljonairs die niet genoeg geld hebben om zelf een Louis XIV interieur in hun kasten van gebouwen te zetten!!! Ge gaat onze elite toch niet opzadelen met (quelle horreur!) Ikea??? N-VA heeft gewoon de verkeerde prioriteiten - inzitten met de gewone Vlaming, wie is nu zo onnozel?
Oud 9 januari 2012, 20:21   #4
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Allee, we moeten toch solidair zijn met de miljonairs die niet genoeg geld hebben om zelf een Louis XIV interieur in hun kasten van gebouwen te zetten!!! Ge gaat onze elite toch niet opzadelen met (quelle horreur!) Ikea??? N-VA heeft gewoon de verkeerde prioriteiten - inzitten met de gewone Vlaming, wie is nu zo onnozel?
Dat van Verhofstadt is natuurlijk waar en niet goed te keuren.Er zijn echter ook partijvoorzitters ,royaal betaald, die hun voorzittersschap combineren et een goed betaald kamerzitje. Start daar ook eens een draad over.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2012 om 20:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 20:39   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat van Verhofstadt is natuurlijk waar en niet goed te keuren.Er zijn echter ook partijvoorzitters ,royaal betaald, die hun voorzittersschap combineren et een goed betaald kamerzitje. Start daar ook eens een draad over.
Misschien kan jij dat doen, dan kan je hier tenminste voor 1 keer on topic blijven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 20:42   #6
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien kan jij dat doen, dan kan je hier tenminste voor 1 keer on topic blijven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2012 om 20:42.
Oud 9 januari 2012, 20:50   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ben je echt wel volledig het Noorden kwijt hé, mr het Oosten. Je gaat off topic. Iemand wijst u daarop en dan reply je dit. Fail.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 20:52   #8
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nu ben je echt wel volledig het Noorden kwijt hé, mr het Oosten. Je gaat off topic. Iemand wijst u daarop en dan reply je dit. Fail.
Oud 9 januari 2012, 21:24   #9
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
jij gaat
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 21:58   #10
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

" ‘Bij de restauratie van zo’n prachtig, gigantisch huis, komt veel kijken. Het verhoogt de belevingswaarde van de stad.’ "

Verhogen jullie niet allemaal - sommigen doelbewust, anderen zonder dat ze het zelf beseffen, de meesten tegen heug en meug en een enkeling met héél véél goesting - de 'belevingswaarde' van jullie omgeving?

Wanneer worden jullie daar eens voor beloond?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 22:07   #11
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
" ‘Bij de restauratie van zo’n prachtig, gigantisch huis, komt veel kijken. Het verhoogt de belevingswaarde van de stad.’ "

Verhogen jullie niet allemaal - sommigen doelbewust, anderen zonder dat ze het zelf beseffen, de meesten tegen heug en meug en een enkeling met héél véél goesting - de 'belevingswaarde' van jullie omgeving?

Wanneer worden jullie daar eens voor beloond?

U wordt daar allen voor beloond. U mag in België wonen, en dat is zowat het paradijs op aard. Volgens sommigen, althans.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 22:33   #12
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

1) Verhofstadt heeft een beschermd pand gekocht. Als je dat restaureert, dan krijg je daarvoor een wettelijk bepaalde premie. Iedereen kan en mag dat doen. Waar wachten jullie op, kritikasters? Jullie kunnen allemaal gemakkelijk jullie "zakken vullen" door hetzelfde te doen, er wachten genoeg beschermde monumenten op restauratie.
2) Verhofstadt krijgt die premie van een N-VA-minister....
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 22:35   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U wordt daar allen voor beloond. U mag in België wonen, en dat is zowat het paradijs op aard. Volgens sommigen, althans.
Wij mogen ook er voor kiezen om elders ons fortuin te zoeken. Sommigen kiezen er voor om te gaan leven als God in Frankrijk maar de meerheid ziet hier toch betere kansen voor zichzelf.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 22:43   #14
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
1) Verhofstadt heeft een beschermd pand gekocht. Als je dat restaureert, dan krijg je daarvoor een wettelijk bepaalde premie. Iedereen kan en mag dat doen. Waar wachten jullie op, kritikasters? Jullie kunnen allemaal gemakkelijk jullie "zakken vullen" door hetzelfde te doen, er wachten genoeg beschermde monumenten op restauratie.
Hij krijgt die van verschillende regering en passeert dus 2 keer langs de kassa. Een keer lijkt me meer dan genoeg. Het land moet besparen wist je dat nog niet. Van mij mogen die gebouwen met de grond gelijk gemaakt worden om nieuwe goedkopere woningen te zetten. Misschien sociale woningen maar meneer verhofstadt verkiest een prestige project te gaan doen op kosten van de gemeenschap. Met de hoeveelheid subsidies die hij ervoor krijgt betwijfel ik of hij er nog 1 euro aan moet toeleggen. Het lijkt me tevens duidelijk dat het voor een politicus veel makkelijker is om de weg te kennen in heel dat subsidie verhaal en dat het voor u en ik veel moeilijker zal zijn. Volg dus maar eens uw eigen raad op en probeer het zelf. We zullen zien hoe ver je komt.
Oud 9 januari 2012, 22:47   #15
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hij krijgt die van verschillende regering en passeert dus 2 keer langs de kassa. Een keer lijkt me meer dan genoeg. Het land moet besparen wist je dat nog niet. Van mij mogen die gebouwen met de grond gelijk gemaakt worden om nieuwe goedkopere woningen te zetten. Misschien sociale woningen maar meneer verhofstadt verkiest een prestige project te gaan doen op kosten van de gemeenschap. Met de hoeveelheid subsidies die hij ervoor krijgt betwijfel ik of hij er nog 1 euro aan moet toeleggen. Het lijkt me tevens duidelijk dat het voor een politicus veel makkelijker is om de weg te kennen in heel dat subsidie verhaal en dat het voor u en ik veel moeilijker zal zijn. Volg dus maar eens uw eigen raad op en probeer het zelf. We zullen zien hoe ver je komt.
Wilt u eens concreet uitdrukken wat precies uw punt is, want uw gebazel is nogal warrig.

Laatst gewijzigd door drosophila : 9 januari 2012 om 22:47.
Oud 9 januari 2012, 22:51   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij stoort het niet dat iemand geld krijgt omdat-ie de 'belevingswaarde' van zijn omgeving verhoogt.

Mij stoort het dat niet iederéén die de 'belevingswaarde' van zijn/haar omgeving verhoogt daar geld voor krijgt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 22:54   #17
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wilt u eens concreet uitdrukken wat precies uw punt is, want uw gebazel is nogal warrig.
Misschien moet u het nog eens lezen. Ter uwer informatie Verhofstadt is zo'n rijke klootzak die waarschijnlijk veel intrest krijgt op zijn rekeningen, dus het verbaast me dat iemand als u die dit soort taalgebruik bezigt, "rijke klootzak", de verdediging van Verhofstadt opneemt.
Mag ik u vriendelijk verzoeken uw taal te matigen, er is niets gebazel terug te vinden in wat ik zei en het zeker niet warrig.

Maar probeer vooral zelf zo'n subsidie te regelen, we zijn tenslotte allemaal gelijk als Belg. U bent dus de gelijke van Verhofstadt, ondanks het een rijke klootzak is en u wellicht niet. Dus doe maar en laat ons vooral weten hoe u er wel mee gevaren bent.
Oud 9 januari 2012, 22:54   #18
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij stoort het niet dat iemand geld krijgt omdat-ie de 'belevingswaarde' van zijn omgeving verhoogt.

Mij stoort het dat niet iederéén die de 'belevingswaarde' van zijn/haar omgeving verhoogt daar geld voor krijgt.
Dan moet u gaan klagen bij Geert Bourgeois, bevoegd voor beschermd onroerend erfgoed en de bijbehorende restauratiepremies.
Oud 9 januari 2012, 22:56   #19
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij krijgt subsidie van meerdere regeringen heb ik gelezen en ik vind het niet logisch dat iemand 2 keer langs de kassa kan passeren voor hetzelfde.
Het bedrag is ook onwerkelijk hoog. In tijden van crisis vind ik dit echt niet kunnen, en dat voor een liberaal. Het is puur het toepassen van Keynes.
Oud 9 januari 2012, 22:56   #20
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet u gaan klagen bij Geert Bourgeois, bevoegd voor beschermd onroerend erfgoed en de bijbehorende restauratiepremies.
niet alleen bij hem.
En die volgen wellicht gewoon de wet. En de wetten zitten scheef.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 januari 2012 om 22:57.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be