Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2004, 13:36   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Gazet Van Antwerpen Woensdag 30 juni 2004

...

Zondag rond 19.00 uur werd een 13 jarige jood door 3 jongeren lastig gevallen op Linkeroever.Hij werd uitgescholden en kreeg slaag.De drie minderjarige belagers -8, 11 en 16 jaar verschenen dinsdag al voor de jeugdrechter voor opzettelijke slagen en verwondingen met een racistisch oogmerk.
ZE MOCHTEN BESCHIKKEN, MAAR DE JEUDRECHTER GEBOOD, HEN WEL ZICH TE VERONTSCHULDIGEN BIJ HUN SLACHTOFFER EN ZIJN SCHADE TE VERGOEDEN.

Jawadde, dat is dus die "harde aanpak" waarmee de politiek en justitie dergelijke (naar eigen zeggen zeer enstige) misdaden de kop mee wil indrukken.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 13:46   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En was 't den eerste keer dat ze bij de jeugdrechter kwamen, of kenden ze hem al bij zijne voornaam, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 13:52   #3
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik weet natuurlijk niet wat de precieze omstandigheden zijn, maar in mijnen tijd kreeg er elke week wel iemand "slaag" na de schooluren. Die werd dan gepest voor een ziekenkasbrilleke, flaporen of ros haar. Natuurlijk valt dat niet goed te praten, maar als het hier over gelijkaardige pesterijen gaat, dan vind ik het feit dat ze voor de jeugdrechter moeten verschijnen al een serieuze overreactie.
Ge gaat toch geen politieke zaak maken over de koppen van kinderen heen zeker?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 14:01   #4
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zeggen laat die kereltjes eens een trimesterke joodse Godsdienst
op een joods schooltje lopen - samen met de andere joodjes en Guderian bv.
Oud 30 juni 2004, 14:02   #5
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan vind ik het feit dat ze voor de jeugdrechter moeten verschijnen al een serieuze overreactie.
geef ze een schouder klopje!! vroeger werd er idd gevochten maar was men ten minste fair ... vroeger werd men ook gestraft met lijfstraffen misschien terug invoeren dan?
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 14:03   #6
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik zou zeggen laat die kereltjes eens een trimesterke joodse Godsdienst
op een joods schooltje lopen - samen met de andere joodjes en Guderian bv.
In de middelbare heb ik eens een jaar islam gevolgd om de administratie van 't school ne poot uit te draaien, die hadden mij zonder iets te vragen bij godsdienst ingeschreven ipv zedenleer. Ze konden allemaal mijne zak opblazen.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 14:05   #7
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik weet natuurlijk niet wat de precieze omstandigheden zijn, maar in mijnen tijd kreeg er elke week wel iemand "slaag" na de schooluren. Die werd dan gepest voor een ziekenkasbrilleke, flaporen of ros haar. Natuurlijk valt dat niet goed te praten, maar als het hier over gelijkaardige pesterijen gaat, dan vind ik het feit dat ze voor de jeugdrechter moeten verschijnen al een serieuze overreactie.
Hier het zoveelste bewijs dat onder dit politieke regime er alleen racisme gepleegd kan worden tegenover Marokkanen.
Al wat Marokkanen uithalen is 'te begrijpen, door hun achterstelling, ontworteling, of het zijn maar kwajongensstreken of snotaperij, ...'blablabla; al wat Marokkanen aangedaan wordt, ook al is het terecht, is racisme.
Doe zo voort mannekes.
Het Vlaams Blok dankt u voor de gemaakte propaganda. 8)
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 14:09   #8
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
dan vind ik het feit dat ze voor de jeugdrechter moeten verschijnen al een serieuze overreactie.
geef ze een schouder klopje!! vroeger werd er idd gevochten maar was men ten minste fair ... vroeger werd men ook gestraft met lijfstraffen misschien terug invoeren dan?

Waar staat dat ze een schouderklopje krijgen? Pellen op uw ogen?

Ook vandaag worden er dagelijks kinderen gepest omdat ze ros haar hebben, omdat ze er witter of donkerder uitzien dan normaal,... e.d. Maken ze daar een politieke zaak van, moeten daar de pestkopjes naar de rechter?
Oud 30 juni 2004, 14:13   #9
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waar staat dat ze een schouderklopje krijgen? Pellen op uw ogen?

Ook vandaag worden er dagelijks kinderen gepest omdat ze ros haar hebben, omdat ze er witter of donkerder uitzien dan normaal,... e.d. Maken ze daar een politieke zaak van, moeten daar de pestkopjes naar de rechter?
En werden die dan later ook door hitlervrienden uitgemoord? Misschien is er en verschil tussen racisme (welk ook!) en wat pesten?
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 14:15   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ja dat is pesten en dit komt regelmatig op tv dat men daar ook mee bezig is ... maar bovenstaand geval is zuiver racistisch en verdiend te worden beteugeld of geld dat enkel in geval van racisme gepleegd door autochtonen?
Oud 30 juni 2004, 14:23   #11
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

Al wat Marokkanen uithalen is 'te begrijpen, door hun achterstelling, ontworteling, of het zijn maar kwajongensstreken of snotaperij, ...'blablabla
Ge maakt u nu wel onsterkelijk belachelijk, want twee van de drie daders waren VLAMINGEN. Bovendien staat er in mijn tekst duidelijk "natuurlijk valt dit niet goed te praten". Last van selectief lezen?

Pesterijen door kinderen, racistisch of niet, moeten op de juiste wijze worden aangepakt. Niet door bij een eenmalig geval direct naar de rechter te lopen, dat is gewoon overdreven.
Oud 30 juni 2004, 14:26   #12
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja dat is pesten en dit komt regelmatig op tv dat men daar ook mee bezig is ... maar bovenstaand geval is zuiver racistisch en verdiend te worden beteugeld of geld dat enkel in geval van racisme gepleegd door autochtonen?
Ik neem aan dat je dan genoeg voorbeelden kunt geven van kinderen die bij een eenmalig geval van pesterijen, racistisch of niet, naar de jeugdrechter worden gestuurd. Eénmalig hé, niet een geschiedenis van herhaald pesten.

Ik wacht op uw voorbeelden.
Oud 30 juni 2004, 14:31   #13
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun

Al wat Marokkanen uithalen is 'te begrijpen, door hun achterstelling, ontworteling, of het zijn maar kwajongensstreken of snotaperij, ...'blablabla
Ge maakt u nu wel onsterkelijk belachelijk, want twee van de drie daders waren VLAMINGEN.

Pesterijen door kinderen, racistisch of niet, moeten op de juiste wijze worden aangepakt. Niet door bij een eenmalig geval direct naar de rechter te lopen, dat is gewoon overdreven.
Blij dat ik hier tot nu toe nog niks gezegd heb seg.

Een beetje offtopic : ik werd vroeger altijd door twee marokkaantjes gepest. Of twee turkjes. Is er eigenlijk een manier om dat verschil te zien? Die mannen zelf kunnen dat toch, want ze slagen er blijkbaar in de pest aan mekaar te hebben. Maar goed, ik dwaal af. Klein Kistalleke dus een jaar lang gepest door twee allochtoontjes. Eindelijk ne leraar die dat opgemerkt heeft (en nevermind dat ik al dikwijls was gaan klagen, oostindisch doof waren die leraars). Roept klein Kistalleke op het matteke, is klein Kistalleke soms ne racist?

Akkoord met deJohan dat ze pesterijen moeten aanpakken en niet opblazen, trouwens. En niet omdat het nu opeens vlamingen blijken te zijn.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 14:34   #14
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Gazet Van Antwerpen Woensdag 30 juni 2004

...

Zondag rond 19.00 uur werd een 13 jarige jood door 3 jongeren lastig gevallen op Linkeroever.Hij werd uitgescholden en kreeg slaag.De drie minderjarige belagers -8, 11 en 16 jaar verschenen dinsdag al voor de jeugdrechter voor opzettelijke slagen en verwondingen met een racistisch oogmerk.
ZE MOCHTEN BESCHIKKEN, MAAR DE JEUDRECHTER GEBOOD, HEN WEL ZICH TE VERONTSCHULDIGEN BIJ HUN SLACHTOFFER EN ZIJN SCHADE TE VERGOEDEN.

Jawadde, dat is dus die "harde aanpak" waarmee de politiek en justitie dergelijke (naar eigen zeggen zeer enstige) misdaden de kop mee wil indrukken.
Eenns goe wat motten geven....'t zal rap gedaan zijn!!!
Oud 30 juni 2004, 14:34   #15
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:

Ge maakt u nu wel onsterkelijk belachelijk, want twee van de drie daders waren VLAMINGEN.

Een beetje offtopic : ik werd vroeger altijd door twee marokkaantjes gepest. Of twee turkjes. Is er eigenlijk een manier om dat verschil te zien? Die mannen zelf kunnen dat toch, want ze slagen er blijkbaar in de pest aan mekaar te hebben. Maar goed, ik dwaal af. Klein Kistalleke dus een jaar lang gepest door twee allochtoontjes. Eindelijk ne leraar die dat opgemerkt heeft (en nevermind dat ik al dikwijls was gaan klagen, oostindisch doof waren die leraars). Roept klein Kistalleke op het matteke, is klein Kistalleke soms ne racist?

Akkoord met deJohan dat ze pesterijen moeten aanpakken en niet opblazen, trouwens. En niet omdat het nu opeens vlamingen blijken te zijn.
Dat is inderdaad belachelijk van die leraar.
Trouwens, Turken hebben vaker een lichtere huidskleur.
Oud 30 juni 2004, 14:36   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

nogmaals dit heeft niets met pesten te maken dit is fysiek geweld en racisme en dit is altijd onder de mantel der liefde bedekt geworden het wordt dus tijd dat men deze personen gaat straffen!!!
Oud 30 juni 2004, 14:41   #17
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal

Dat is inderdaad belachelijk van die leraar.
Trouwens, Turken hebben vaker een lichtere huidskleur.
Nog geen marokkanen met zweeds uiterlijk gezien zeker? Ik ken er wel een paar.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 15:12   #18
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Eerst bestond het probleem schijnbaar niet, dan wordt er ineens "een grens" overschreden en nu wordt alles met een vergrootglas bekeken. We vallen weer van het ene uiterste in het andere.
Oud 30 juni 2004, 15:15   #19
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat je dan genoeg voorbeelden kunt geven van kinderen die bij een eenmalig geval van pesterijen, racistisch of niet, naar de jeugdrechter worden gestuurd. Eénmalig hé, niet een geschiedenis van herhaald pesten.

Afkomstig uit Merksem, kan ik vertellen dat daar indertijd minstens twee jeugdbendes actief waren in de tuinwijk. Op een dag hebben ze zelfs de krant gehaald wat heel wat moeite koste. Wekelijks waren er gevechten. Het uitgangsleven werd er door bepaald. Een aantal van die gasten kwam natuurlijk in aanraking met de politie en vanaf zestien hielden ze zich wijselijk rustig, want dan konden ze echt aangepakt worden. Persoonlijk heb ik er nooit last mee gehad. De reden was dat die gasten het onderling voor de lol uitvochten en de rest met rust lieten. In Antwerpen had je ook van die plaatselijke bendes. Al die gasten dachten in termen van wij en de anderen. Niemand zou dat indertijd racistisch genoemd hebben. Ik denk dat het hier meestal om hetzelfde gaat. Omdat de ene er wat anders uitziet noemt men dat plotseling wel racistisch. Vroeger was dat geen nieuws nu maakt men er nieuws van. Men moet alles eens in de juiste verhouding zien.

Mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 15:24   #20
Leonardo
Burger

Leonardo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

euh , eenmalig?

Citaat:
Joden in Antwerpen voorbije week viermaal slachtoffer agressie
ANTWERPEN (belga) - De voorbije dagen hebben zich in Antwerpen verschillende incidenten voorgedaan waarbij joodse burgers het slachtoffer werden van agressie. Dat meldt Dominique Reyniers van het parket van Antwerpen.

(DS)
Leonardo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be