![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, eenvoudige vraag: wie zou hij hiermee viseren?
titel: 'Geen diploma, geen uitkering' http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120613_077 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wat bedoelt hij dan met "geen diploma"?
Geen diploma middelbaar onderwijs? Geen diploma hoger onderwijs? Dit is een beetje gevaarlijk hé. Ikzelf heb bijvoorbeeld door omstandigheden geen Bachelordiploma (ondanks ik er slim genoeg voor ben). Dus ik krijg vanaf nu geen uitkering? Ik ken iemand die zijn secundair niet heeft uitgedaan. Hij heeft eerst als magazijnier een tijdje gewerkt, en volgt nu via 2de kansonderwijs een opleiding boekhouder. Krijgt die jongen ook geen uitkering meer? Het is alleszinds een goeie denkpiste, maar ik denk dat dit teveel uitzonderingen zal eisen.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 13 juni 2012 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Politici met diploma? Ze lijken in ieder geval een heel stuk dommer dan een ongediplomeerde boer, als ik hun resultaten van de laatste 50 jaar even bekijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien het eeuwigdurende gezever met het onderwijs, denk ik er toch meer en meer over dat huisonderwijs een betere optie is. Jawadde. Laat die kinderen nu toch eens leren, zeg. Elke onnozele politieke hals moet per se zijn stempelke kunnen drukken op onderwijs. Laat dat nu toch eens met rust.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. een reeks van kwalificaties zou leiden tot een diploma...
ik geloof dat dit duidelijk is, men kan in een traject leren en werken stappen en daar enige kwalificaties verdienen - ik kan me een systeem voorstellen dat een combinatie van kjwalificaties voorziet als equivalent van een zuiver schools behaald diploma. Het spreekt vanzelf dat er in een overgang moet voorzien worden, jongeren kunnen bv. tijdens hun wachttijd indien ze (nog ) geen diploma hebben via de VDAB beroepsoplleidingen aan één of meerdere kwalificaties geraken. - ik heb het boek niet gelezen maar ik denk dat mr Voorhamme iets dergelijks bedoelt,en waarschijnlijk bovendien dat er internetleermogelijkheden moeten komen die aansluiten bij het huidige "middenjury" systeem.
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() De economische situatie, de euro-crisis en de politieke toestand in de EU in acht genomen ben ik van mening dat veel hooggeschoolden mét diploma er ook niets van bakken!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Past in het boekje de belachelijkste voorstellen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() perfect logisch voorstel. Ik zou zelf verder gaan: Geen werk, geen uitkering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zelfs zo ver dat wie geen recht heeft op een uitkering ook niet gebonden is sociale bijdragen te betalen.
Immers waarom zou hij die nog moeten betalen? Zijn verzekering dekt hem toch niet. Dus misschien toch nog zo geen gek voorstel. Beter uw dipoma gebruiken om de stoof mee aan te steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou er niet mee bedoelt zijn, wie niet minimum een middelbaar diploma behaald heeft, dat die geen recht heeft op een wachtuitkering. Een zwembrevet 50 meter schoolslag, zal hij er wel niet mee bedoeld hebben.
Eerlijk gezegd, ik vind dat daar niemand recht op heeft, en al zeker niet diegene die juist WEL een diploma behaalden. Wil je recht hebben op iets wat in het potje zit moet ge er voordien wat ingestopt hebben. Maar feitelijk vind ik het nog veel minder kunnen dat al wat hier aanspoelt zijn handje komt open houden en het gevuld krijgt. Dat ze daar maar eens eerst werk van maken in plaats van onze eigen mensen te viseren. Laatst gewijzigd door Garry : 14 juni 2012 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd wel bij vermeld dat de schoolmethoden mogelijk wel eens aanpassing behoeven...
Niettemin hebben we dus al minstens één SpA-politicus voor wie het rechten en plichten verhaal ook begint voorop te staan. In ruil voor massieve investeringen vanwege de gemeenschap in het onderwijs,mag al eens iets terug verwacht worden,of tenminste een waarschuwing uitgedeeld. We mogen nooit vergeten dat een getuigschrift of diploma niet zozeer een verworven kennis moet bewijzen,maar vooral een zekere discipline,een levenshouding,een bewijs van wat je uitgemeten hebt gedurende een paar van je jonge jaren als je de tijd KRIJGT! Voor de kandidaat-werkgever,die iemand moet beoordelen die verder nog niks verwezenlijkt heeft,is zo een papiertje het absolute mininum om een idee te vormen wie hij voor zich heeft! Een Amerikaanse baseball-pet,sportschoenen ,en het vlot gebruik van een gsm zijn NIET afdoende! Iemand die de middenvinger opsteekt reeds van tijdens "de schoonste periode van zijn leven", moet niet verwachten dat de overheid de papfles zal blijven ophouden,of dat een werkgever dan maar de verdere opvoeding op zich neemt. Ik vrees echter,in deze poco-correcte tijden,dat het er weer niet van zal komen.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 juni 2012 om 04:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad, je kan je kat leren om woordjes op zicht te herkennen en om het patroon van een bewijs te lopen op een blad. Daarmee slaagt je kan op 99% van de vakken bij burgie en rechten. Je kan je kat echter niet leren om een domoticasysteem van nul te ontwerpen, programmeren en bouwen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 14 juni 2012 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel waren er door in de 1° kan ? (sorry dat ik blijf spreken in termen van de vorige eeuw, maar dat was dan ook mijn schoonste tijd ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat met jongeren die geen diploma hebben, maar wel werken? Ga je die ook een uitkering ontzeggen, na ze gewerkt hebben maar werkloos worden? Een idioot voorstel is het. Iemand die werkt en belastingen betaald, MOET het recht hebben op dat vangnet als hij tijdelijk werkloos wordt. Laatst gewijzigd door giserke : 14 juni 2012 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Je moet niet slim zijn om unif aan te kunnen, je moet kunnen studeren en pakken leerstof tot je kunnen nemen. Sommige mensen zijn daar zeer goed in, andere minder, en sommigen kunnen dat helemaal niet goed.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfs in mijnen tijd, en ik behaalde mijn licentie in de jaren 70, was dat al dik verleden tijd. En ik kan getuigen wat ik zag bij mijn nakomelingen en hun partners.
|
![]() |
![]() |