![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Groen! Enkel sympathisanten van Groen!, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Groen!' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() De nieuwe minister voor milieu wordt een tsjeef
De minister voor ruimetelijke ordening blijft een liberaal dat vind ik allemaal niet zo'n goed nieuws ![]() Stevaert mag dan wel voor een kartel met Groen! pleiten, maar als puntje bij paaltje komt, lijkt 'leefmilieu' voor de sossen toch niet zo'n belangrijk iets te zijn, anders hadden ze toch wel minstens één van die twee departementen opgeêist. Ik blijf het heel erg jammer vinden dat Groen! niet eens heeft overwogen om eventueel in de regering te stappen. |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ook he! Een centrumlinkse olijfboomcoalitie CD&V/SP.A/Groen!/N-VA/Spirit was vele beter geweest. De VLD is nu nog arrogant en denkt maar zijn eisen te kunnen (blijven) stellen.
Milieu bij ne CD&V'er, zit daar ni Landbouw bij? Meestal hangen die meer door naar Landbouw dan naar milieu in het gekende dillema (eenvoudigere regels voor Landbouwers versus meer regels voor milieubescherming) |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De "mensen" hebben weer hun vertrouwen gegeven aan Groen!. Ik weet natuurlijk niet met welke intentie elke kiezer die voor Groen! stemde, gestemd heeft. Maar ik heb (Vlaams) op Groen! gestemd opdat ze in de regering zouden zitten, en niet per se in de oppositie.
In een centrumlinkse regering zouden ze ook méér van hun programma kunnen uitvoeren, niet? |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het probleem is dat ik vrees dat als ze weer in de regering gaan zonder dat de kiezer dit duidelijk wil (i.e. grote overwinning, +10% ipv juist de kiesdrempel) ze er later weer spijt van gaan krijgen en weer al hun parlementariers verliezen bij een afstraffing.
Groen gedachtengoed strookt nu eenmaal niet met de egoistische houding van de modale Belg. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind dat ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Groen! kan ook accenten leggen, zonder in de regering te zitten, al was het maar door SP.a er voortdurend aan te herinneren, dat er een belangrijke groep kiezers op de wip tussen de twee partijen zit.
Groen! nu bij in de regering, had vanuit het standpunt van de regeringsonderhandeling de zaken enkel maar bemoeilijkt (maar eigenlijk is dat het probleem van Groen! niet). Ik zou toch eerst de voorstellen van de informateur afgewacht hebben.
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Het komt er eigenlijk op neer dat je je verantwoordelijkheid moet opnemen. Vera Dua zei:" wij zouden meer geld geven aan zorg", mja, je wou toch niet in de regering zitten? denk ik dan. Had groen! in de regering gewilt hadden we nu een mooi rooms-rode-groene regering, geen fiscale amnestie, meer geld voor de zorgverzekering...
Mevrouw Dua is zelf verantwoordelijk voor dit regeerakkoord, laat dat duidelijk zijn. Maar zij denkt aan een electorale overwinning bij de volgende verkiezingen...
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik denk ook niet dat er ditmaal met groen gesold zou kunnen worden : ACV en SP.a kunnen het niet maken om teveel aan Groen!-bashing te doen zonder hun eigen kiezers te affronteren. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nu, het feit dat groen in de oppositie gaat is niet slecht, zo is het blok niet de énige oppositiepartij. Dat zou pas een ramp zijn. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
& moesten nu al de vlaams blokkers eens op groen! stemmen, kunnen die van groen eens laten zien wat ze allemaal willen & kunnen verwezelijken, hoe dan ook, je kan maar roeien met het geld dat je hebt hé ![]() xxx Linda
Groen![size=1]'tje[/size] & SP.a[size=1]'ertje & MEGA Chris Van Tongelen FAN[/size] ![]() ![]() ![]() http://chrisvantongelen.forumsplace.com Laatst gewijzigd door BONDGIRL_2170 : 22 juli 2004 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus iedereen die voor 1999 op Agalev heeft gestemd, zijn loemperikken? Met 7% kun je ook (bijna) niets realiseren van dat partijprogramma. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, ze zullen nooit met ![]() ![]() Vorig jaar hebben ze het ook gedaan, waarom zouden ze het deze keer niet meer doen. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je wil weten hoe groen! (een bepaalde vleugel van) de SPA wel is, dan moet je maar eens naar de nieuwe milieuvergunning van Biac (met pa Vandenbossche als gedelegeerd bestuurder) kijken.
Jobs over ecology.