Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2012, 19:33   #1
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard De beste broodjeaapverhalen of urban legends

Post hier urban legends die je hoort. Elke dag onstaan er urban legends! Het liefst lezen we hier natuurlijk de spiksplinternieuwe, maar ook de beste 'oudere' hebben hier een plaats.
Voor wie niet weet wat een urban legend of stadlegende is, noteer ik hier enkele typische kenmerken.
Citaat:
Een broodjeaapverhaal of stadssage (Engels: urban legend) is een (meestal) verzonnen verhaal dat als waar gebeurd wordt doorverteld. Vaak ontbreken exacte data, locaties en namen van personen en zijn er ook geen bronnen terug te vinden die het verhaal bevestigen. Degene die het verhaal vertelt, heeft het veelal via iemand anders gehoord die het op zijn beurt ook weer van iemand anders heeft vernomen. De oorspronkelijke verteller is hierdoor meestal al even onbekend. Broodjeaapverhalen zijn vaak sensationele of bizarre anekdotes die inspelen op de al dan niet latente angsten en vooroordelen van mensen. Over het algemeen zijn veel van deze verhalen compleet verzonnen. Sommige zijn qua oorsprong wel op een waar voorval gebaseerd, alleen is het verhaal al zo vaak doorverteld dat er van de feiten weinig meer klopt.
Voorbeeld:
Citaat:
Het lijk achterin
Een Engels echtpaar is in Spanje op vakantie met de grootmoeder van de vrouw. Op de terugweg, kort voor de Franse grens, sterft de grootmoeder. In het besef dat er een hoop administratieve hijsa van zal komen aan weerskanten van de grens, en bedenkend dat ze in vijftien uur in Engeland kunnen zijn als ze aan een stuk doorrijden, besluiten ze haar lichaam te verstoppen in de achterbak onder hun bagage, en het erop te wagen. Maar eerst wordt gestopt bij een restaurant om nog vlug een hapje te eten. Als ze uit het restaurant komen blijkt hun auto gestolen te zijn.
Ook verleidelijke pseudowetenschappelijke onzin die al zo vaak is doorverteld dat men algemeen aanneemt dat het waar is, valt onder het broodjeaapverhaal in bredere zin.
Citaat:
Een voorbeeld van een wetenschappelijk onmogelijk broodjeaapverhaal is het verhaal van de jongen die in het badwater masturbeerde, ejaculeerde en dan de kuip verliet zonder het water te laten weglopen. Een vrouwelijk familielid (meestal de moeder of de zus) stapt vervolgens in het badwater en is kort daarop zwanger van de jongen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 19:37   #2
Baka
Banneling

Standaard

Een ex van mij beweerde dat je een lintworm kon 'lokken' uit je lichaam met een glaasje melk ...
Hebber nog ambras om gemaakt.
Haar moeder had het haar ooit verteld , echt waar

Dat ejaculatie verhaal doet me denken aan
Citaat:
A WOMAN is suing an Egyptian hotel claiming her daughter got pregnant — from using the swimming poo
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...g-in-pool.html

Laatst gewijzigd door Baka : 21 januari 2012 om 19:39.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 19:43   #3
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Toen ik nog een tienermeisje was, ging het volgende verhaal rond.

Pas op indien je in Brussel een kledingwinkel binnenstapt. (Ik ging toen regelmatig met vriendinnen winkelen in de city2).
Het schijnt dat de meisjes die een pashokje binnenstappen, nooit meer levend teruggevonden worden. In de pashokjes zit een valse wand, waarachter de ontvoerders verstopt zitten. Ze ontvoeren de meisjes naar Rusland, waar ze verkocht worden .

Sinds ik dat verhaal hoorde, gingen wij met 3-4 tegelijk het pashokje binnen.
Geen van ons durfde meer alleen.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 19:45   #4
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Toen ik nog een tienermeisje was, ging het volgende verhaal rond.

Pas op indien je in Brussel een kledingwinkel binnenstapt. (Ik ging toen regelmatig met vriendinnen winkelen in de city2).
Het schijnt dat de meisjes die een pashokje binnenstappen, nooit meer levend teruggevonden worden. In de pashokjes zit een valse wand, waarachter de ontvoerders verstopt zitten. Ze ontvoeren de meisjes naar Rusland, waar ze verkocht worden .

Sinds ik dat verhaal hoorde, gingen wij met 3-4 tegelijk het pashokje binnen.
Geen van ons durfde meer alleen.
Dus in plaats van één meisje per keer hadden ze nu ineens 3 of 4 tegelijk?
Groothandel , handig.

Het is trouwens niet in Rusland maar in Arabië. Blanke slavinnen zijn er gegeerd.
Oud 21 januari 2012, 19:46   #5
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Een ex van mij beweerde dat je een lintworm kon 'lokken' uit je lichaam met een glaasje melk ...

Dat ejaculatie verhaal doet me denken aan
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...g-in-pool.html
Hetgeen jouw ex beweerde over lintwormen en een glaasje melk, werd door de leraar (6de lj) ook aan mijn kinderen verteld. Die hebben dus wekenlang geen glas melk meer durven drinken. Ik kan wel zeggen dat ik superkwaad was op die "leraar".
Oud 21 januari 2012, 20:05   #6
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Wil je verzonnen verhalen lezen. Lees de posts van circe dan maar.
Oud 21 januari 2012, 20:36   #7
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Suqah, het gaat niet om puur verzonnen verhalen, maar om verhalen waaraan de meeste mensen terecht of onterecht geloof hechten, maar die helemaal niet waar zijn.
Het volgende zal je wel bekend voorkomen.

Citaat:
De Aanslag
Op dit moment gaat er een gerucht rond dat er op 21 juli 2012 in Brussel een aanslag plaats zal vinden. Want: een meisje is aangesproken door een Arabische man die haar aanraadde om op 21 juli 2012 uit het centrum van Brussel te blijven.
Dat gerucht lijkt toch wel heel erg op dit bericht, dat in 2002 in Twente opdook:
Een man vindt in Enschede op straat een aanzienlijk geldbedrag. Met enige moeite achterhaalt hij de eigenaar van het geld: een Arabisch uitziende man. De man is dankbaar. In plaats van een vindersloon adviseert hij om rond de kerstdagen uit de buurt te blijven van winkelcentrum Centre-O in Oberhausen.
Diverse mensen tipten de politie Twente nadat ze het verhaal gehoord hadden. De politie onderzocht de zaak en kreeg van de collega's in Duitsland te horen dat het verhaal niet op waarheid berust.
Het verhaal over de (mogelijke) terrorist die mensen waarschuwt op een bepaalde dag niet op een bepaalde plek te zijn, dook een paar weken na de aanslagen van 11 september 2001 voor het eerst op internet op.
"Zorg dat je op 6 oktober niet in een winkelcentrum in Birmingham bent", zou een Arabier tegen een vrouw gezegd hebben nadat zij hem geholpen had.
Diverse media berichtten over het verhaal, waarna het een eigen leven ging leiden. Andere steden werden genoemd. Niet alleen in Groot Brittannie, maar ook in de Verenigde Staten en in andere grote steden.
Het verhaal kent inmiddels tal van variaties. In sommige versies komt de Arabier geld tekort bij een tankstation, in andere versies betaalt iemand zijn rekening in een restaurant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 20:51   #8
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Hetgeen jouw ex beweerde over lintwormen en een glaasje melk, werd door de leraar (6de lj) ook aan mijn kinderen verteld. Die hebben dus wekenlang geen glas melk meer durven drinken. Ik kan wel zeggen dat ik superkwaad was op die "leraar".
Je moet er wel éérst ene hebben voor die naar boven kan kruipen eh
Oud 21 januari 2012, 21:07   #9
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet er wel éérst ene hebben voor die naar boven kan kruipen eh
Tja, maar vertel dat aan een 11-jarige. Die geloven alles wat "de meester" zegt. Toch?
Oud 21 januari 2012, 21:12   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/url]
Ik heb dat in de school ook gehoord. Paniek of walging veroorzaakte dat niet, het werd voorgesteld als een manier om van lintwormen af te geraken. Een medicijn dus.
Oud 21 januari 2012, 21:28   #11
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb dat in de school ook gehoord. Paniek of walging veroorzaakte dat niet, het werd voorgesteld als een manier om van lintwormen af te geraken. Een medicijn dus.
LOL dus toch...
Lintworm is een parasiet die niet kan overleven buiten gastheer, kan niet ruiken laat staan voortbewegen

Wat wél schijnt te kloppen is dat modellen bewust een 'lintwormpil' slikken om af te vallen
Oud 21 januari 2012, 22:12   #12
surprise buttsecks
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL dus toch...
Lintworm is een parasiet die niet kan overleven buiten gastheer, kan niet ruiken laat staan voortbewegen

Wat wél schijnt te kloppen is dat modellen bewust een 'lintwormpil' slikken om af te vallen
Gevaarlijke methode,mogelijkheid op lintwormcysten in de hersenen, alhoewel dit bij veel modellen geen probleem zal zijn.
surprise buttsecks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:15   #13
surprise buttsecks
Banneling

Standaard

Kent niemand die van die frituur, waar de mannen van de vuilkar het raar vonden dat de vuilniszakken altijd vol lege blikken kattenvoer zaten?

Die frituur die zo'n goeie stoverijsaus serveerde?
surprise buttsecks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:21   #14
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks Bekijk bericht
Gevaarlijke methode,mogelijkheid op lintwormcysten in de hersenen, alhoewel dit bij veel modellen geen probleem zal zijn.
Niet als de pil een proglot bevat en geen ei
Oud 21 januari 2012, 22:30   #15
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent niemand die van die frituur, waar de mannen van de vuilkar het raar vonden dat de vuilniszakken altijd vol lege blikken kattenvoer zaten?

Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:31   #16
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Oud 21 januari 2012, 22:45   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:50   #18
Albrecht
Banneling

Standaard

Of Filosoofs holocaustverleden.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 22:51   #19
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Suqah, het gaat niet om puur verzonnen verhalen, maar om verhalen waaraan de meeste mensen terecht of onterecht geloof hechten, maar die helemaal niet waar zijn.
Het volgende zal je wel bekend voorkomen.
Dat zeg ik toch? Je hebt linkiewinkies die haar verzonnen verhalen met een kilo zout nemen en je hebt extreem-rechtsen die er van smullen als zoete broodjes.
Oud 21 januari 2012, 23:08   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Da's nie moeilijk èh, 't meeste wat Circe vertelde kwam rechtstreeks uit 't islamitische schotschrift (& aanverwante mohamedaanse schotschriften), dat d�*t verzonnen verhaaltjes zijn, weten de meesten met meer dan 'n halve hersencel al langer.
Die extreem-rechtse mohamedanen smullen er dan ook van als zoete broodjes, van die mohamedaanse schotschriften.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be