Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2004, 08:22   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard Boetes voor negeren redders.

Citaat:
Onvoorzichtige kustgangers riskeren mogelijk sancties (27/07 08:32)

(Belga) De reddingswerkers aan de Belgische kust hebben hun buik vol van vakantiegangers die de veiligheidsvoorschriften negeren en door hun gedrag grote en dure reddingsoperaties uitlokken. Kapitein Jacques Loncke, hoofd van de kustwacht van Oostende, stelt voor om de daders gerechtelijk te straffen. Dat staat dinsdag te lezen in Le Soir.

Ondersteund door de politiediensten aan de kust vraagt Jacques Loncke dat de dossiers niet langer zonder gevolg worden geklasseerd en dat een systeem zoals in het Spaanse Tarragone wordt gehanteerd. Daar riskeren vakantiegangers die doelbewust de instructies van de reddingswerkers negeren een boete van 600 tot 12.000 euro. In 2003 werden aan de Belgische kust 169 reddingsoperaties uitgevoerd. 18 daarvan waren te vermijden als de richtlijnen zouden gerespecteerd geweest zijn. Sinds het begin van 2004 werden al 16 reddingsoperaties uitgevoerd. (dwm)
Als je sommige toeristen bezig ziet, lijkt me deze maatregel wel gepast. Anderzijds vind ik zwemmen als de redders er niet meer zijn nu ook weer niet zo erg dat je er boetes op moet zetten. Sommige mensen weten beter dan anderen waar wel en waar niet veilig gezwommen kan worden - via de golfbreker de zee inlopen is gewoon niet erg snugger. Wat vinden de binnenlanders hier van?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 13:23   #2
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Ik wist wel dat je een aanhanger van de "harde aanpak" was!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 13:31   #3
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Als je sommige toeristen bezig ziet, lijkt me deze maatregel wel gepast. Anderzijds vind ik zwemmen als de redders er niet meer zijn nu ook weer niet zo erg dat je er boetes op moet zetten. Sommige mensen weten beter dan anderen waar wel en waar niet veilig gezwommen kan worden - via de golfbreker de zee inlopen is gewoon niet erg snugger. Wat vinden de binnenlanders hier van?
Groot gelijk, en het werd tijd ook.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 20:48   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

k'had eerst gelezen "boete voor negers redden", dan pas viel mijne 40 eurofrank dat dit niet kon en las ik het nogmaals.
Mijn excuses, 5 miljard keer.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 06:43   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vind da het ieder zijn/haar eigen keus is als die in zee duikt als het niet mag.
Ook al sterven er dagelijks 2 mensen van. Eigen schuld dikke bult.

Trouwens... wie laat er zich nu bekeuren door een redder? Een gezond voor zichzelf denkend iemand is slim genoeg om te weigeren zijn/haar naam op te geven. Wie dit toch doet is een flauw doetje.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 10:26   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Begin al maar uwe pas in uw zwembroek te naaien.

Ik denk dat die redders het een hele eer zouden vinden om behept te zijn met politionele macht. Ja, dat geeft toch een beetje allure, niet?

Dat de overheid zich maar beperkt tot het duidelijk signaleren van gevaren (zowel met borden op het strand, als mededelingen in de gazetten) en het voorzien van zones waar toeristen hun ding veilig kunnen doen. Als de ene mens de veiligheid van de andere in gevaar brengt, dan is er natuurlijk wel een belangrijke taak van de overheid.

Maar buiten de redders, wie is hier eigenlijk vragende partij?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be