![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel dat het conclaaf er niet uitgeraakt, wie er de volgende paus wordt, kunnen zij dan iemand van buiten het conclaaf, desnoods een gewone priester tot paus benoemen of moet dat altijd een stemgerechtigde kardinaal zijn.
Het zou niet slecht zijn moest de kerk eens een jonge en radicale paus kiezen. De leeftijd van de meeste stemgerechtigde kardinalen ligt meestal een stuk boven de 60 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom geen verkiezingen houden ??
Verkiezingscampagne , TV debatten , .... Laat AL de gelovige de leider kiezen , democratisch !! Of enkel verkiezingen voor de vaticaniërs met een officiëel vaticaans I.D. !! Maar ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() De verkiezing van een nieuwe Paus gebeurt volgens strikte regels.
Maar bij mijn weten is het geen vereiste om bij de kiezers te horen om Paus te kunnen worden. Indien deze groep 'uitverkorenen' beslist dat iemand van buiten de hoogste kringen Paus wordt dan is dat zo. Of het zijn van Christen een vereiste is? Ik neem aan van wel. Je kan moeilijk aangesteld worden als herder die het woord van God vertegenwoordigt wanneer je stelt niet in God te geloven wel? Van waar trouwens die waanzinnige vraag? Je gaat al op je achterpoten staan wanneer men stelt dat iemand die niet door het volk verkozen is bestuurlijke taken zou mogen hebben maar je vindt wel dat de Christenen zich maar zouden moeten laten besturen door een niet Christen? Twintig maten en 30 gewichten zijn voor sommigen nog niet genoeg...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 11 februari 2013 om 21:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze de kardinalen "ten toonstellen" , en de gelovige kunnen daaruit kiezen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kiezers zijn echter wél strikt beperkt tot de kardinalen.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Er zijn talloze katholieke christenen buiten het conclaaf.
De kardinalen van het conclaaf blijven de paus kiezen, daar is geen discussie over, maar het zou niet slecht zijn moesten de kardinalen ook iemand anders kunnen kiezen. Uiteraard moet die persoon lid zijn van de katholieke kerk en van het mannelijk geslacht zijn. Daar is ook geen discussie over. Ik zie liever een wat jongere radicale bisschop met charisma, dan een oude wauwelende kardinaal. Kwestie van opnieuw vuur in het geloof te krijgen. Mijn bescheiden mening hierover. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 februari 2013 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Daar is geen discussie over, maar de kardinalen zouden wel een priester, bisschop of een aartsbisschop kunnen kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie zich tot een kerk (niet alleen de katholieke) bekent neemt alles wat daarbij hoort of... vormt een afscheuring. Wie buiten de kerk staat heeft geen enkele zeggenschap over de interne werking. Jammer voor wie het anders wil maar dat zijn nu eenmaal de feiten. Ongeacht of je voor of tegen die kerk bent...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met "intelligentie" heeft het dus weinig te maken. Het is eigen aan de katholieke kerk, maar dat is het dan ook zowat.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ CLAESSENS Joris ,
in ALLE eerlijkheid: eigenlijk kan die rkk & eenderwelk ander geloofsgeloof mij gestolen worden !! Ik heb destijds de rkk verlaten (eind jaren 70 al) , dus ze zoeken het maar die vaticaniërs !! Ik ga heus niet in de rij staan om de nieuwe paus te verwelkomen , zelfs al mocht die dan België ooit gaan bezoeken !! Tentijde van JP II , ik heb daar zelfs een date voor afgewezen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 11 februari 2013 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Paus Lemmy I
![]() Dan kunnen die kerken eindelijk eens voor iets nuttigs gebruikt worden: concerten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Mijn kat Fidel I, is ook zeer bekwaam voor die functie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Daar gaan de kansen van mijn kat.
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 12 februari 2013 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() straks een zwarte paus?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30211_00466366 alhoewel, waren de vorige pausen ook al niet zwart volgens een bepaald forumlid hier?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Elke gedoopte katholieke man komt kerkjuridisch gesproken in aanmerking, op voorwaarde dat hij direct na het aannemen van de verkiezing tot bisschop wordt gewijd. In de praktijk komen enkel kardinalen van jonger dan 80 in aanmerking. De gehele procedure voor de pauskeuze is vastgelegd in de Apostolische Constitutie "Universi Dominici Gregis", zoals geammendered door de huidige paus.
|
![]() |
![]() |