Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2013, 14:46   #1
Zeni
Vreemdeling

Standaard Wat zeggen gelaatsexpressies over politici?

Hallo!

In het kader van mijn thesis voer ik een onderzoek naar gelaatsuitdrukkingen bij Vlaamse politici. Mensen die onze taal niet begrijpen zijn genoodzaakt om naar non-verbale communicatie te kijken, maar welke invloed hebben gelaatsuitdrukkingen eigenlijk op u? Dit wordt in deze vragenlijst getest aan de hand van korte videofragmenten zonder geluid.

Deelnemen aan de survey kan door op onderstaande link te klikken:
https://eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_enYsHkAoRKtAqPz
  • Indien de fragmenten niet laden, dient u op 'alle inhoud weergeven' te klikken of op het blauwe verbodsbordje.
  • De survey zal ongeveer 15 tot 20 minuten in beslag nemen. U mag hier altijd posten wat u van de fragmenten of van de vragenlijst vindt.
  • P.S.: Er vallen enkele leuke cadeautjes te winnen!
  • *De kenners zullen zien dat er een fout geslopen is in de survey: Bruno Valckeniers moet Bruno Valkeniers zijn. Sorry hiervoor.

Alvast bedankt,
Inez
Zeni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 14:53   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeni Bekijk bericht
Hallo!

In het kader van mijn thesis voer ik een onderzoek naar gelaatsuitdrukkingen bij Vlaamse politici. Mensen die onze taal niet begrijpen zijn genoodzaakt om naar non-verbale communicatie te kijken, maar welke invloed hebben gelaatsuitdrukkingen eigenlijk op u? Dit wordt in deze vragenlijst getest aan de hand van korte videofragmenten zonder geluid.

Deelnemen aan de survey kan door op onderstaande link te klikken:
https://eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_enYsHkAoRKtAqPz
  • Indien de fragmenten niet laden, dient u op 'alle inhoud weergeven' te klikken of op het blauwe verbodsbordje.
  • De survey zal ongeveer 15 tot 20 minuten in beslag nemen. U mag hier altijd posten wat u van de fragmenten of van de vragenlijst vindt.
  • P.S.: Er vallen enkele leuke cadeautjes te winnen!
  • *De kenners zullen zien dat er een fout geslopen is in de survey: Bruno Valckeniers moet Bruno Valkeniers zijn. Sorry hiervoor.

Alvast bedankt,
Inez
Niets.
1 het zijn momentopnamen.
2 Er lopen heel wat mensen met een zuur gezicht rond die best wel sympathiek zijn en omgekeerd ook.
3 Enkel wanneer je gedachten zou kunnen lezen en bovendien ook de gehele voorgeschiedenis van de persoon in kwestie zou je eventueel iets kunnen opmaken dat verder gaat dan een héél oppervlakkig inzicht.

Er zijn er die er anders over denken natuurlijk...
http://forum.politics.be/showthread....laessens+joris

Behoor jij tot dan niveau?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 15:03   #3
Zeni
Vreemdeling

Standaard

Beste Joris,

Mijn onderzoek draait niet over het algemene beeld/imago dat over een politicus gevormd kan worden, maar het gaat eerder over 'momentane' perceptie (of verandering in 'momentane perceptie' om preciezer te zijn). Dus ik beweer zeker niet dat je a.d.h.v. 1 fragmentje een algemeen beeld van iemand kan vormen. Natuurlijk zijn andere communicatiemiddelen (vb. verbale communicatie) daar heel belangrijk in. Helaas kan ik niet meer zeggen over het opzet van het onderzoek, aangezien dit de antwoorden kan beïnvloeden. Indien je meer informatie wil over dit onderzoek, kan je mij altijd mailen en dan stuur ik je mijn bevindingen wanneer het onderzoek afgerond is.

Hopelijk vormt dit een antwoord op je vraag.
Oud 11 maart 2013, 15:11   #4
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb het nodige gedaan voor invullen van de survey. Alvast succes toegewenst met je onderzoek.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 15:29   #5
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste Joris,

Mijn onderzoek draait niet over het algemene beeld/imago dat over een politicus gevormd kan worden, maar het gaat eerder over 'momentane' perceptie (of verandering in 'momentane perceptie' om preciezer te zijn). Dus ik beweer zeker niet dat je a.d.h.v. 1 fragmentje een algemeen beeld van iemand kan vormen. Natuurlijk zijn andere communicatiemiddelen (vb. verbale communicatie) daar heel belangrijk in. Helaas kan ik niet meer zeggen over het opzet van het onderzoek, aangezien dit de antwoorden kan beïnvloeden. Indien je meer informatie wil over dit onderzoek, kan je mij altijd mailen en dan stuur ik je mijn bevindingen wanneer het onderzoek afgerond is.

Hopelijk vormt dit een antwoord op je vraag.
Allez, ik zal het eens bekijken.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 11 maart 2013, 15:52   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Allez, ik zal het eens bekijken.
Ik heb het bekeken.
Het ontwerp en het onevenwicht tussen de vragen gesteld over de personen doet wel onevenwichtig aan.
Het geeft eerder de indruk dat de onderzoeker geïnteresseerd is in de verhouding BDW ten overstaan van de rest dan wel in het aangegeven onderwerp van de studie.

Ben eens benieuwd wat de resultaten zullen zijn en waarvoor dit nog gebruikt gaat worden.

Niets verhindert u om, na afronding van uw onderzoek, in deze draad een link naar het resultaat te plaatsen wel? Dat bespaart u een hoop mails.
Oud 11 maart 2013, 15:55   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ingevuld.

Ps wij noemen de laatste jaren van het secundair het hoger secundair onderwijs.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 16:05   #8
Zeni
Vreemdeling

Standaard

Dank u wel voor het invullen en voor de tip.

@Joris, er zijn verschillende versies van vragenlijsten. Ik kan maar 1 politicus bevragen in 1 vragenlijst anders zou het te tijdrovend zijn voor de mensen die de vragenlijst moeten invullen. U had duidelijk degene met de focus op De Wever, maar zoals ik al zei: er zijn nog andere versies...
Oud 11 maart 2013, 16:23   #9
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dank u wel voor het invullen en voor de tip.

@Joris, er zijn verschillende versies van vragenlijsten. Ik kan maar 1 politicus bevragen in 1 vragenlijst anders zou het te tijdrovend zijn voor de mensen die de vragenlijst moeten invullen. U had duidelijk degene met de focus op De Wever, maar zoals ik al zei: er zijn nog andere versies...
Dat is al wat anders. Dat kan je als deelnemer niet weten natuurlijk.
Misschien aangeven bij het openen van de bevraging? Dan voorkom je dat mensen halverwege stoppen omdat jou bevraging een bevooroordeelde indruk geeft...
Oud 11 maart 2013, 17:17   #10
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

"in welke mate vindt u wouter beke charismatisch"

vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 17:19   #11
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

en precies toch wel een grote interesse in bruno valkeniers en of hij liegt of niet
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 17:20   #12
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

van Mars afkomstig.

Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be