Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2013, 05:23   #1
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.110
Standaard snellaadpalen voor elektrische auto's

BlaBla Bla door politiek, maar verandering komt steeds door KMO of komt niet.

Delhaize plaatst snellaadpalen voor elektrische auto's aan dozijn winkels.

Delhaize heeft maandag een snellaadstation voor elektrische wagens in gebruik genomen bij de Brusselse vestiging ‘Arbre Ballon'. In totaal zullen tegen 1 april twaalf laadpalen operationeel zijn bij vestigingen van de winkelketen, zo werd maandag meegedeeld.

Voor het initiatief ging Delhaize een partnerschap aan met autobouwer Nissan en The New Motion, het bedrijf dat de snellaadpalen zal exploiteren.

'Met snelladen is het mogelijk om de batterij van de elektrische auto binnen 30 minuten tot 80 procent op te laden. Precies de tijd die de klant nodig heeft om tegelijkertijd zijn boodschappen te doen', aldus Delhaize in een persbericht. Het initiatief is het eerste halfjaar gratis, voor de eigenaars van een elektrisch model van Nissan het volledige eerste jaar.

Behalve aan de Brusselse vestiging komen er ook snellaadpalen in Dendermonde, Roeselare, Oostende, Kortrijk, Melsbroek, Kontich, Kessel-Lo, Keerbergen, Jambes, Aarlen en Marche-en-Famenne.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 08:19   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.374
Standaard

Citaat:
'Precies de tijd die de klant nodig heeft om tegelijkertijd zijn boodschappen te doen'
Wat had je gedacht, 'slim' gezien zeker?

En ik vond paaldansen al zo walgelijk
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 08:39   #3
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
BlaBla Bla door politiek, maar verandering komt steeds door KMO of komt niet.

Delhaize plaatst snellaadpalen voor elektrische auto's aan dozijn winkels.

Delhaize heeft maandag een snellaadstation voor elektrische wagens in gebruik genomen bij de Brusselse vestiging ‘Arbre Ballon'. In totaal zullen tegen 1 april twaalf laadpalen operationeel zijn bij vestigingen van de winkelketen, zo werd maandag meegedeeld.

Voor het initiatief ging Delhaize een partnerschap aan met autobouwer Nissan en The New Motion, het bedrijf dat de snellaadpalen zal exploiteren.

'Met snelladen is het mogelijk om de batterij van de elektrische auto binnen 30 minuten tot 80 procent op te laden. Precies de tijd die de klant nodig heeft om tegelijkertijd zijn boodschappen te doen', aldus Delhaize in een persbericht. Het initiatief is het eerste halfjaar gratis, voor de eigenaars van een elektrisch model van Nissan het volledige eerste jaar.

Behalve aan de Brusselse vestiging komen er ook snellaadpalen in Dendermonde, Roeselare, Oostende, Kortrijk, Melsbroek, Kontich, Kessel-Lo, Keerbergen, Jambes, Aarlen en Marche-en-Famenne.
Lidl heeft dit systeem al sinds vorig jaar in Sint Niklaas en Mariakerke (Gent)

http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/SID-...3621_56362.htm
CO2-neutraal 10x de wereld rond


Supermarktketen Lidl neemt groene laadpunten
voor elektrische voertuigen in gebruik

Mariakerke, 9 oktober 2012 – In haar filialen in Mariakerke en Sint-Niklaas heeft supermarktketen Lidl vandaag haar eerste eigen laadpunten voor elektrische wagens en fietsen in gebruik genomen. Beide laadpalen zijn gekoppeld aan zonnepanelen op de daken. Het jaarlijks volume groene stroom die de panelen genereren, laat toe 10x CO2-neutraal de wereld rond te reizen. Met een Lidl-oplaadpas van € 5 kan de klant tot eind 2015 vrij stroom tanken. Lidl is de eerste retailer in België die zelf intelligente laadpunten met eigen oplaadpassen aanbiedt.

Vanaf vandaag zijn de elektrische laadpunten aan de Lidl-vestigingen in Sint-Niklaas en Mariakerke operationeel. Aan beide installaties kunnen gelijktijdig twee wagens en vier fietsen stroom tanken. “Klanten die een oplaadpas aanschaffen, kunnen tot eind 2015 vrij stroom tanken”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. “Net om de verdere uitrol van elektromobiliteit in België te ondersteunen, kiezen wij ervoor om onze laadpunten te lanceren aan een voordelig tarief van 5 euro per kaart. Daarmee kunnen klanten één uur stroom per dag tanken, zonder bijkomende betaling. Dat is goed voor een maximaal bereik van 120 autokilometers.”

Groene kilometers
Beide laadpunten worden gevoed met stroom van zonnepanelen. Die zijn geplaatst op de daken van de twee vestigingen. “Die combinatie is belangrijk om de groene cirkel rond te maken”, klinkt het nog bij de woordvoerder, “en zo counteren we de kritiek dat elektrisch rijden een nadelige impact zou hebben op het milieu. Wagens en fietsen die bij Lidl tanken, rijden CO2-neutraal.” De zonnepanelen op de twee winkels produceren voldoende stroom om 450.000 elektrische autokilometers per jaar te tanken. Dat is genoeg om tien keer rond de aarde te rijden. Geproduceerde groene stroom die niet wordt afgenomen door elektrische voertuigen zal in het winkelpunt zelf worden verbruikt. Zo kan tot 20 procent van alle benodigde stroom zelf opgewekt worden.

De supermarktketen neemt met de elektrische laadpalen in een gesloten circuit met de zonnepanelen een pioniersrol op. “We zijn de eerste retailer in België die zelf intelligente laadpunten met oplaadpassen aanbiedt! Voor Lidl is dit een toekomstgerichte service naar het cliënteel toe en een nieuwe mijlpaal in een duurzame bedrijfsstrategie. Wij hopen om, samen met gelijkaardige private en publieke initiatieven, een ruim netwerk uit te bouwen zodat de overstap naar elektrisch rijden voor veel gezinnen aantrekkelijk wordt”, aldus Rynwalt.

Europees netwerk
De Lidl-laadpunten worden in een groter Europees netwerk geïntegreerd. Rynwalt: “Daarvoor werken we samen met partner Blue Corner. Concreet betekent dit dat klanten de oplaadpas via Blue Corner kunnen upgraden om van 1.500 andere punten in het Europees netwerk gebruik te maken.” Daarnaast treedt Lidl ook tot het EVA-platform van de Vlaamse overheid toe. Dat houdt onder meer in dat Vlaamse universiteiten de data van de laadpunten kunnen gebruiken voor verdere studies over elektromobiliteit. Bovendien moet dit het innovatiebeleid van de Vlaamse overheid helpen ondersteunen.
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 26 maart 2013 om 08:43.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 08:59   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik versta de logica niet. Enerzijds zouden meer auto's op elektriciteit moeten rondtoeffen en willen ze langs alle kanten laadpalen. Anderzijds kwetteren ze daar in Brussel over mogelijke stroomtekorten.

Ergens zegt iets in mijn hoofd dat als er meer wagens op elektriciteit moeten rondtoeffen, de vraag naar stroom daarmee toeneemt. Wordt dan het risico op een tekort niet groter daarmee?

't Zou kunnen dat ik iets over het hoofd zie met al dat gekwetter.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 09:07   #5
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik versta de logica niet.
Ergens zegt iets in mijn hoofd dat als er meer wagens op elektriciteit moeten rondtoeffen, de vraag naar stroom daarmee toeneemt. Wordt dan het risico op een tekort niet groter daarmee?
Je verstaat het heel goed. Op korte termijn is er geen probleem - het aantal elektrische auto's is zo laag dat er nauwelijks impact is op het totale stroomverbruik. Als op langere termijn elektrische auto's echt populair worden, dan zitten we met een gigantisch probleem. Maar ja, wie ligt er nu wakker van een probleem dat zich pas op langere termijn zal manifesteren?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 09:43   #6
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je verstaat het heel goed. Op korte termijn is er geen probleem - het aantal elektrische auto's is zo laag dat er nauwelijks impact is op het totale stroomverbruik. Als op langere termijn elektrische auto's echt populair worden, dan zitten we met een gigantisch probleem. Maar ja, wie ligt er nu wakker van een probleem dat zich pas op langere termijn zal manifesteren?
We zitten enkel met een probleem indien men zou weigeren te anticiperen op deze stijgende vraag dus ja, we zitten met een probleem als deze populair worden .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 10:21   #7
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Nu blijkt dat de elektrische auto totaal geflopt is plaatst Delhaize snellaadpalen...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 10:39   #8
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik versta de logica niet. Enerzijds zouden meer auto's op elektriciteit moeten rondtoeffen en willen ze langs alle kanten laadpalen. Anderzijds kwetteren ze daar in Brussel over mogelijke stroomtekorten.

Ergens zegt iets in mijn hoofd dat als er meer wagens op elektriciteit moeten rondtoeffen, de vraag naar stroom daarmee toeneemt. Wordt dan het risico op een tekort niet groter daarmee?

't Zou kunnen dat ik iets over het hoofd zie met al dat gekwetter.
Als ze het kunnen regelen dat de auto's snachts kunnen opladen is er niets aan de hand, zoniet gaan we nog meer tekorten hebben in ons netwerk. Elektrische auto's zijn nauwelijks groen te noemen, alleen als ze opladen in de daluren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 10:53   #9
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Ik zie hier eigenlijk vooral een publiciteits stunt. Nissan die in extremis nog een pogin doet om de CHAdeMO standaard in Europa ingang te doen vinden. Die palen zullen echter enkele maar voor eigenaars van de Nissan Leaf nuttig zijn.

Het nut van dergelijke palen op een supermarktparking is ook beperkt. Je rijd meestal geen 100km om te winkelen. Voor dergelijke trips is de autonomie van een typische elektrische wagen voldoende.

Wat nodig is:
- Elektrische autos met een autonomie van min 300 km op de autosnelweg.
- Een standaard stekker voor snelladen (Die is op dit moment nog niet gestandaardiseerd)
- Snellaadpalen waar ze nodig zijn: Op autosnelwegparkings.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 11:03   #10
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik versta de logica niet. Enerzijds zouden meer auto's op elektriciteit moeten rondtoeffen en willen ze langs alle kanten laadpalen. Anderzijds kwetteren ze daar in Brussel over mogelijke stroomtekorten.

Ergens zegt iets in mijn hoofd dat als er meer wagens op elektriciteit moeten rondtoeffen, de vraag naar stroom daarmee toeneemt. Wordt dan het risico op een tekort niet groter daarmee?

't Zou kunnen dat ik iets over het hoofd zie met al dat gekwetter.
dat zie je goed. En dan niet te vergeten dat de groenen langs de ene kant zoveel mogelijk centrales willen sluiten, maar langs de andere kant iedereen in een elektrische auto willen ipv een klassieke.

vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 22:12   #11
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat zie je goed. En dan niet te vergeten dat de groenen langs de ene kant zoveel mogelijk centrales willen sluiten, maar langs de andere kant iedereen in een elektrische auto willen ipv een klassieke.

mss zullen de groenen ervoor zorgen dat ge "groene" stroom certificaten krijgt van Freya de "gratis-en-verniet" specialiste als ge uwen eletrieken auto uitrust met chineese zonnepanelen....
__________________
Pecunia non olet!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 22:54   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als ze het kunnen regelen dat de auto's snachts kunnen opladen is er niets aan de hand, zoniet gaan we nog meer tekorten hebben in ons netwerk. Elektrische auto's zijn nauwelijks groen te noemen, alleen als ze opladen in de daluren.


MalMal
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 22:55   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Nu blijkt dat de elektrische auto totaal geflopt is plaatst Delhaize snellaadpalen...
Dat heet toekomstvisie...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 00:31   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
BlaBla Bla door politiek, maar verandering komt steeds door KMO of komt niet.

Delhaize plaatst snellaadpalen voor elektrische auto's aan dozijn winkels.

Delhaize heeft maandag een snellaadstation voor elektrische wagens in gebruik genomen bij de Brusselse vestiging ‘Arbre Ballon'. In totaal zullen tegen 1 april twaalf laadpalen operationeel zijn bij vestigingen van de winkelketen, zo werd maandag meegedeeld.

Voor het initiatief ging Delhaize een partnerschap aan met autobouwer Nissan en The New Motion, het bedrijf dat de snellaadpalen zal exploiteren.

'Met snelladen is het mogelijk om de batterij van de elektrische auto binnen 30 minuten tot 80 procent op te laden. Precies de tijd die de klant nodig heeft om tegelijkertijd zijn boodschappen te doen', aldus Delhaize in een persbericht. Het initiatief is het eerste halfjaar gratis, voor de eigenaars van een elektrisch model van Nissan het volledige eerste jaar.

Behalve aan de Brusselse vestiging komen er ook snellaadpalen in Dendermonde, Roeselare, Oostende, Kortrijk, Melsbroek, Kontich, Kessel-Lo, Keerbergen, Jambes, Aarlen en Marche-en-Famenne.
Heel interessant. En hang dan deze jongen er maar eens achter,
http://www.tonjansen.nl/hobby-caravans/
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 07:31   #15
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heel interessant. En hang dan deze jongen er maar eens achter,
http://www.tonjansen.nl/hobby-caravans/
Een caravan is ideaal om met een elektrische wagen op vakantie te gaan. Gewoon een stroomaggregaat inbouwen, en daar mee je auto van stroom voorzien...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 07:55   #16
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een caravan is ideaal om met een elektrische wagen op vakantie te gaan. Gewoon een stroomaggregaat inbouwen, en daar mee je auto van stroom voorzien...
Op wat werkt die stroomaggregaat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 10:15   #17
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ze hebben hier al een stroomtekort waardoor ze stroom moeten invoeren en dan gaan ze wagens op electriciteit laten rijden....hoe dom kan je zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be