![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
|
Ik dacht dat ik al veel had gezien met die krant, maar dit slaat toch wel alles:
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622776 en ook hier: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622913 Ik begrijp dat er in een krant zowel nieuwsberichten als opiniebijdragen kunnen staan, maar ene Maarten Goethals acht het blijkbaar nodig om zijn ongezouten mening te plakken *in* een nieuwsbericht. Denken ze daar nu echt dat hun lezers niet in staat zijn om zelf hun mening te vormen? Of willen ze onze opinie nog snel even sturen in de "juiste" richting? Er bekroop mij een akelig "Pravda"-gevoel, en ik heb hier een account aangemaakt om dit te kunnen posten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bedankt om hier op te wijzen. Dat had ik nog niet gezien. U heeft een dik punt. Dit kan niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Het komt NA het nieuwsbericht. Het staat apart van de nieuwsgeving, met een aparte grijs gekleurde tekstballon en zijn foto, zijn opinie maw.
Laatst gewijzigd door Salah : 15 juni 2013 om 22:04. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En waar haalt die lul het gedacht vandaan dat iemand zit te wachten op zijn opinie? Als journalist dan nog.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
Het verschilt niet veel van een nieuwsbericht met op de bladzijde ernaast een opiniestuk in een krant. Als het u niet aanstaat, lees het dan niet. Of lees een andere internetkrant.
Laatst gewijzigd door Salah : 15 juni 2013 om 22:24. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Banneling
|
Hij kan als journalist wel vragen oproepen bij het artikel maar hij beantwoord ze dan nog zelf. Blijkbaar is hij uitermate goed op de hoogte hoe terugkerende jongeren denken.
Citaat:
Laatst gewijzigd door BonBon : 15 juni 2013 om 22:26. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
"En zeggen dat de jongeren niet langer welkom zijn en eigenlijk in de gevangenis horen, geeft ook geen al te best signaal. Toch niet voor een maatschappij die iedereen een tweede kans wil geven. Tenzij de samenleving beslist die groep als hopeloos te bestempelen, en dus toegeeft te hebben gefaald."
Een maatschappij die dergelijke hopeloos losgeslagen extremisten een tweede kans geeft, is fout bezig. En ze hier in de gevangenis steken is inderdaad een slecht signaal; Assad kan op een veel effectievere manier met dergelijk geboefte afrekenen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik deel dat stuk onbenul zijn mening niet,
maar zoals het nu gebracht is, heb ik er geen probleem mee. Een journalist mag / moet duiding geven. Liefst iets meer geargumenteerd (uitleggen waarom hij/zij tot zijn visie komt) dan hier. Liefst aangevuld met het waarom van andere visies. Maar nu is het duidelijk dat het de mening is van een journalist, en mogelijks van de redactie. Zolang de droge feiten zelf, en de persoonlijke mening gescheiden zijn: geen probleem. Noot: wat betreft de stelling dat het weinig invloed heeft op die terroristen, daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in. En dat het misschien weinig effect zal hebben, ook ! Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken, mochten die terugkeerders jarenlang in ons onland illegaal kunnen leven, (in 't zwart) werken of zich laten onderhouden door extremistische imams, misschien zelfs met criminele activiteiten om 'de strijd' te kunnen sponsoren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verstaat ge het niet ?
Hij zegt een paar zaken die los van mekaar staan. Het feit dat die terroristen die bereid zijn naar zo'n gebied te trekken, niet onder de indruk zijn van het dreigement dat ze uit het bevolkingsregister geschrapt zullen worden: ja, daar ben ik mee akkoord. Hebt gij feitelijk het krantenartikel gelezen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Opinies horen thuis in de betreffende katern, niet in artikels!
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee! Laatst gewijzigd door WetIsWet : 16 juni 2013 om 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet in het minst omdat die andere mensen vaak intelligenter zijn dan de al zo intelligente Schoof; daarnaast nog eens beter ingelicht, met een enorme database achter hen enz. enz. en tot slot voor sommige opinies: je moet je vijand beter leren kennen dan je vrienden. Da's veiliger. .
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zie het probleem niet. Gewoonlijk bellen ze rond tot ze een "expert" gevonden hebben die bereid is het standpunt van de krant te verdedigen, op deze manier is het tenminste voor iedereen duidelijk dat dit het standpunt van de krant is.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Staatssecretaris
|
De Standaard is geen rioolgazet.
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
Da's waar, het is op die manier erg duidelijk waar die krant op uit is en wat z'n politieke standpunten zijn. Kranten hebben een periode gestreefd naar meer neutraliteit maar dat lijkt nu wel voorbij.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe geef je iemand die als huurling gaat strijden in een ander land een "tweede kans"? Dat is een crimineel feit, toch?
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik verontschuldig mij hierbij tegenover alle riolen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|