Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2013, 21:02   #1
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard Wat is er aan de hand met De Standaard? (Ambtelijk schrappen Syrië-strijders)

Ik dacht dat ik al veel had gezien met die krant, maar dit slaat toch wel alles:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622776

en ook hier:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622913

Ik begrijp dat er in een krant zowel nieuwsberichten als opiniebijdragen kunnen staan, maar ene Maarten Goethals acht het blijkbaar nodig om zijn ongezouten mening te plakken *in* een nieuwsbericht.

Denken ze daar nu echt dat hun lezers niet in staat zijn om zelf hun mening te vormen?

Of willen ze onze opinie nog snel even sturen in de "juiste" richting?

Er bekroop mij een akelig "Pravda"-gevoel, en ik heb hier een account aangemaakt om dit te kunnen posten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 21:42   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Bedankt om hier op te wijzen. Dat had ik nog niet gezien. U heeft een dik punt. Dit kan niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 22:03   #3
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
zijn ongezouten mening te plakken *in* een nieuwsbericht.
Het komt NA het nieuwsbericht. Het staat apart van de nieuwsgeving, met een aparte grijs gekleurde tekstballon en zijn foto, zijn opinie maw.

Laatst gewijzigd door Salah : 15 juni 2013 om 22:04.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 22:14   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het komt NA het nieuwsbericht. Het staat apart van de nieuwsgeving, met een aparte grijs gekleurde tekstballon en zijn foto, zijn opinie maw.
En waar haalt die lul het gedacht vandaan dat iemand zit te wachten op zijn opinie? Als journalist dan nog.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 22:22   #5
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En waar haalt die lul het gedacht vandaan dat iemand zit te wachten op zijn opinie? Als journalist dan nog.
Het verschilt niet veel van een nieuwsbericht met op de bladzijde ernaast een opiniestuk in een krant. Als het u niet aanstaat, lees het dan niet. Of lees een andere internetkrant.

Laatst gewijzigd door Salah : 15 juni 2013 om 22:24.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 22:26   #6
BonBon
Banneling

Standaard

Hij kan als journalist wel vragen oproepen bij het artikel maar hij beantwoord ze dan nog zelf. Blijkbaar is hij uitermate goed op de hoogte hoe terugkerende jongeren denken.

Citaat:
Grote Lul
Redacteur Wetstraat
De namen schrappen van gewelddadige Syrië-strijders: een wonderoplossing van Bart De Wever? Verre van. Omdat de maatregel wellicht totaal geen indruk maakt op geradicaliseerde jongeren,
Voordeel is dat ze met open vizier werken, het standpunt van de krant is ten minste duidelijk op die manier.

Laatst gewijzigd door BonBon : 15 juni 2013 om 22:26.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 00:51   #7
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hij denkt wellicht dat hij als journalist ook een tweede kans verdient.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 01:57   #8
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

"En zeggen dat de jongeren niet langer welkom zijn en eigenlijk in de gevangenis horen, geeft ook geen al te best signaal. Toch niet voor een maatschappij die iedereen een tweede kans wil geven. Tenzij de samenleving beslist die groep als hopeloos te bestempelen, en dus toegeeft te hebben gefaald."

Een maatschappij die dergelijke hopeloos losgeslagen extremisten een tweede kans geeft, is fout bezig. En ze hier in de gevangenis steken is inderdaad een slecht signaal; Assad kan op een veel effectievere manier met dergelijk geboefte afrekenen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 04:58   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik deel dat stuk onbenul zijn mening niet,
maar zoals het nu gebracht is, heb ik er geen probleem mee.
Een journalist mag / moet duiding geven.
Liefst iets meer geargumenteerd (uitleggen waarom hij/zij tot zijn visie komt) dan hier.
Liefst aangevuld met het waarom van andere visies.

Maar nu is het duidelijk dat het de mening is van een journalist, en mogelijks van de redactie. Zolang de droge feiten zelf, en de persoonlijke mening gescheiden zijn: geen probleem.

Noot: wat betreft de stelling dat het weinig invloed heeft op die terroristen, daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in.
En dat het misschien weinig effect zal hebben, ook ! Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken, mochten die terugkeerders jarenlang in ons onland illegaal kunnen leven, (in 't zwart) werken of zich laten onderhouden door extremistische imams, misschien zelfs met criminele activiteiten om 'de strijd' te kunnen sponsoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 05:57   #10
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik deel dat stuk onbenul zijn mening niet,

Noot: wat betreft de stelling dat het weinig invloed heeft op die terroristen, daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in.
.
niet, maar eigenlijk toch wel dus
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 06:17   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
niet, maar eigenlijk toch wel dus
Verstaat ge het niet ?

Hij zegt een paar zaken die los van mekaar staan.
Het feit dat die terroristen die bereid zijn naar zo'n gebied te trekken, niet onder de indruk zijn van het dreigement dat ze uit het bevolkingsregister geschrapt zullen worden: ja, daar ben ik mee akkoord.

Hebt gij feitelijk het krantenartikel gelezen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 juni 2013, 11:04   #12
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Zit wel in dezelfde webpagina verwerkt, is dus een geheel. Per definitie lees ik geen opinies, ik vorm ze zelf wel en als ze me dat bij de standaard door mijn strot gaan rammen zullen ze van deze abonnee binnenkort eens een kwaad briefje krijgen!

Opinies horen thuis in de betreffende katern, niet in artikels!

Laatst gewijzigd door WetIsWet : 16 juni 2013 om 11:06.
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 11:31   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Zit wel in dezelfde webpagina verwerkt, is dus een geheel. Per definitie lees ik geen opinies, ik vorm ze zelf wel en als ze me dat bij de standaard door mijn strot gaan rammen zullen ze van deze abonnee binnenkort eens een kwaad briefje krijgen!

Opinies horen thuis in de betreffende katern, niet in artikels!
Ik lees wel degelijk andere mensen hun opinies.
Niet in het minst omdat die andere mensen vaak intelligenter zijn dan de al zo intelligente Schoof; daarnaast nog eens beter ingelicht, met een enorme database achter hen enz. enz.

en tot slot voor sommige opinies: je moet je vijand beter leren kennen dan je vrienden. Da's veiliger.

.

Oud 16 juni 2013, 11:31   #14
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zie het probleem niet. Gewoonlijk bellen ze rond tot ze een "expert" gevonden hebben die bereid is het standpunt van de krant te verdedigen, op deze manier is het tenminste voor iedereen duidelijk dat dit het standpunt van de krant is.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 12:03   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik dacht dat ik al veel had gezien met die krant, maar dit slaat toch wel alles:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622776

en ook hier:

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130614_00622913

Ik begrijp dat er in een krant zowel nieuwsberichten als opiniebijdragen kunnen staan, maar ene Maarten Goethals acht het blijkbaar nodig om zijn ongezouten mening te plakken *in* een nieuwsbericht.

Denken ze daar nu echt dat hun lezers niet in staat zijn om zelf hun mening te vormen?

Of willen ze onze opinie nog snel even sturen in de "juiste" richting?

Er bekroop mij een akelig "Pravda"-gevoel, en ik heb hier een account aangemaakt om dit te kunnen posten.
Rioolgazet De Standaard is nu eenmaal een afleggertje van De Morgen geworden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 12:15   #16
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Rioolgazet De Standaard is nu eenmaal een afleggertje van De Morgen geworden.
De Standaard is geen rioolgazet.
Oud 16 juni 2013, 12:19   #17
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet. Gewoonlijk bellen ze rond tot ze een "expert" gevonden hebben die bereid is het standpunt van de krant te verdedigen, op deze manier is het tenminste voor iedereen duidelijk dat dit het standpunt van de krant is.
Da's waar, het is op die manier erg duidelijk waar die krant op uit is en wat z'n politieke standpunten zijn. Kranten hebben een periode gestreefd naar meer neutraliteit maar dat lijkt nu wel voorbij.
Oud 16 juni 2013, 12:21   #18
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dat het misschien weinig effect zal hebben, ook ! Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken, mochten die terugkeerders jarenlang in ons onland illegaal kunnen leven, (in 't zwart) werken of zich laten onderhouden door extremistische imams, misschien zelfs met criminele activiteiten om 'de strijd' te kunnen sponsoren.
Het is veel erger dan dat, misschien moeten ze een tijdje in de bak en dan is het gewoon ziekenfonds of OCMW zoals gewoonlijk, wat kunnen ze er anders mee doen?
Oud 16 juni 2013, 12:23   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Hoe geef je iemand die als huurling gaat strijden in een ander land een "tweede kans"? Dat is een crimineel feit, toch?
Oud 16 juni 2013, 15:57   #20
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
De Standaard is geen rioolgazet.
Ik verontschuldig mij hierbij tegenover alle riolen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be