![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.510
|
![]() Ik was hier dit artikel aan het lezen
http://www.standaard.be/cnt/BLMDE_20130704_001 en toen dacht ik ineens, stel u voor dat de daling van ongevallen niet komt door de flitspalen maar door gewoon slechte toestand van onze wegdek.. Mensen rijden dus traag om de putten te vermijden, of omdat onze wegen vol putten zitten. Je kunt op veel wegen gewoon niet meer hard rijden omdat het wegdek lamentabel is. Als je een vers glad asfaltje hebt scheur je daarover aan 120/u, maar zo'n lekker ouderwets betonplaatje die bij elke overgang ingedrukt wordt door de vrachtwagens is gelijk een accordeon waarover je moet rijden, waar 120km/u echt wel de limiet van uw voertuigvering test Een andere optie, is de permanente ondercapaciteit van ons wegennetwerk: dus daling van ongevallen gaat mee met gebrek aan infrastructuur en permanente files die georganiseerd worden. Dus de oplossing voor alle doden in Belgie is blijven weigeren investeren in wegen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Citaat:
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
|
![]() In de rijkere landen beperkt met de snelheid van het verkeer met dit soort dingen:
![]() Bulten in de weg maken en die (vanwege wettelijke aansprakelijkheid) goed markeren. In arme landen doen ze het anders, daar heeft men kuilen . Het effect is hetzelfde. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.478
|
![]() Citaat:
Alle aktief veilige rijeigenschappen (wegligging, remmen, handling, controle, ... ) van het voertuig verslechteren door slecht wegdek, dit ongeacht de bestuurder of voertuig, slechte weg is ook soms onvoorzienbaar voor de bestuurder, die in zijn verwachtingen bedrogen wordt; ook al houdt hij er rekening mee... Citaat:
Om die Antwerpse 8,2 % te relativeren ga ik je nog een bijkomende link geven uit Duitsland, staat Baden-Württemberg, ca. zoveel inwoners als Be; jaren 2001-2005 in % respectievelijk, gemiddelde zet ik erachter: page 1. Aandeel slechte-weg-oorzaak bij alle ongevallen Citaat:
Citaat:
De relatie met "snelheid" is pure onzin, statistisch is het namelijk hoe beter en veiliger een weg of het wegdek is hoe hoger de gemiddelde snelheden zullen zijn, en hoe minder ongevallen en verkeersdoden er vallen per miljard voertuigkilometer, daarom vallen er bvb op snelwegen/autowegen afgerond 3 �* 5-maal minder doden per miljard voertuigkilometer. En dit in alle landen. Bron Irtad: http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf in de laatste 2 kolommen ziet men het duidelijk verschil. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2013 om 10:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.478
|
![]() vervolg... wat natuurlijk evident is, het onveiligste en gevaarlijkste aan putten, slecht wegdek (plassen ofzo) en allerhande onveilig wegmeubilair is dat het steeds de aandacht van al de bestuurders afleidt tov de andere weggebruikers en van die langs de weg. Die andere weggebruikers kan men "doodrijden", putten niet, integendeel als men een put niet ontwijkt -omdat men aandacht heeft voor het verkeer- wordt die put er beter (dieper) van. Bijkomend is nog dat men door de plotse schok ook afgeleid wordt van het verkeer.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2013 om 10:52. |
![]() |
![]() |