![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat lees ik in De Morgen?
Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zo gegeerd dat die jobs in het onderwijs zijn.
Niet te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Goh, zou het zogenaamde 'lerarentekort' in Antwerpen iets te maken kunnen hebben met het feit dat er in nogal wat Antwerpse scholen nog nauwelijks autochtone kinderen te vinden zijn?
Ik kan mij voorstellen dat leerkrachten niet staan te springen om voor 20 Nederlandsonkundige koters met 101 'culturele en religieuze gevoeligheden om rekening mee te houden' te staan. Of erger, om het volgende slachtoffer te worden van allochtone massahysterie zoals bij de Blokkendoos. Zie maar dat je ze vindt, Antwerpen. Je leerkrachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er van af, als de lerares in kwestie een jonge vrouw is, dan kan het wel eens heel onkuis worden. Op zijn minst grofgebekt.
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn (toenmalige) vriendin had zich 25 jaar geleden ingeschreven voor de lerarenopleiding, en is na 1 dag uit de opleiding gestapt met de woorden "da's niks voor mij, tussen die truttekes gaan zitten." De opleiding heeft zwaar te leiden onder inteelt. Toen ik naar de lagere school ging, had ik alleen meesters, geen juffrouwen. Het was de periode dat de tweeverdieners stilaan ontstonden. Helaas, toen vrouwen ook naar een job zochten, vonden ze nog steeds (door mannen aangepraat uiteraard) dat ze toch voor de kinderen beschikbaar moesten zijn. Ze kozen dus massaal voor het onderwijs. Wat vandaag de dag in Antwerpen de oorzaak is voor een 95 - 5 verhouding vrouwen - mannen. En DAT is het grote probleem van het onderwijs. De mannen blijven weg. Als er evenveel mannen als vrouwen voor het onderwijs zouden kiezen, dan hadden we een overschot, geen tekort. Ik begin volgende week aan mijn tweede carrière, en ga die opleiding volgen, in de hoop nog een kleine 20 jaar te kunnen lesgeven. Ik doe dat om terug een toekomst te vinden na ontslag. Maar ik hou mijn hart vast om te navigeren in die vrouwenwereld. En voor jullie het zeggen: neen, 3 jaar tussen 19 jarige wichtjes gaan zitten is geen bonus.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 augustus 2013 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() ![]()
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan er niet van tussen dat vrouwen rapper medelijden hebben dan mannen. Gevolg: er wordt NU veel meer gepamperd dan toen de situatie omgekeerd was. Afgezien hiervan zijn vrouwen even goede leerkrachten als mannen. Dat pamperen heeft, op termijn, nogal wat negatieve gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* is een voorbeeld van een commercieel model, ik werk specifiek op wens van de toekomstig gebruiker.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 augustus 2013 om 23:00. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALS er überhaupt dan wat aan dat overaanbod aan vrouwen in het onderwijs ( en rest van de zorgsector ivm kinderen ) kan toegeschreven worden is dat kinderen ( vooral jongetjes dan ) in feite geen kinderen meer mogen zijn. Van Kwajongen naar patiënt naar crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat mannen niet in het onderwijs willen, en vrouwen wel, kan ik niet aan allochtonen toeschrijven. U wel? Zijn mannen misschien bang van buitenlanders en vrouwen niet? Als je dat niet inziet, kan ik daar ook niks aan doen. Ga op een ander schelden.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 augustus 2013 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is puur ontkenning van de eigenheid van jongens. Ze vragen eigenlijk aan jongens om zich als meisjes te gedragen. En de beslissing werd genomen door het vrouwelijke lerarenkorps, in die school zitten zelfs geen mannelijke leraars.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 augustus 2013 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |