![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spectaculair en moedig.
Wie nu 40 jaar is, zal pas op zijn 70 op pensioen kunnen. Maar ... Lees mee: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130725_00670118 Titel: CD&V wil pensioenleeftijd optrekken Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 juli 2013 om 07:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ging er toch al van uit dat ik geen pensioen zou krijgen. De kas is toch al lang leeg.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze beginnen met de gelijkgestelde jaren tijdens werkloosheid af te schaffen, en als compensatie voor de ambtenaren een jaar of vijf langer werken. Dat zal al een eerste goeie deal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Eerst het brugpensioen volledig afschaffen. Alsook het recht van bruggepensioneerden om bij te klussen en zo dubbel ontvangen. Ik ken genoeg jong gepensioneerd mijnwerkers die wettelijk een pensioen ontvangen en dan nog officieel werken toch een paar uurtjes de rest in het zwart anders komt het pensioen in gedrang. Dat deze mensen verdienen is goed maar dan ook nog pensioen krijgen en sociale voordelen is moeilijk te verteren. Deze mensen ontzeggen ook andere mensen een job. In Limburg gaat dit al snel over een paar duizend mensen waarvan er nog veel geen 50 jaar zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
afgezien dat het iets te straf is, 67 is al ruim voldoende, klinkt er nu reeds op de achtergrond de zang van een koor, een liedje met maar één woord: ♫♪ ♪♫♪ ♪ ♫♪ ♪♫♪ ♪ NON ♫♪ ♪♫♪ ♪ ♫♪ ♪♫♪ ♪ ..... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze het vrijwilligerswerk afschaffen. Meteen duizenden plaatsen die vrijkomen voor werklozen.
Dat ze het migratiebeleid aanpassen. Waarom kindergeld geven aan Marrokanen en Turken voor kinderen die ze in het buitenland hebben als de kas leeg is? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Laten we even de zaken logisch op een rijtje zetten en werken met gemiddelde cijfers zoals men hier placht te doen :
- huidig pensioenleeftijd 65, zorgen vrij tot 69 (4 jaar) en gemiddelde sterfleeftijd van een man 79 jaar (totaal pensioen getrokken gedurende 14 jaar) - toekomstige pensioenleeftijd 70, zorgen vrij tot 69 (-1 jaar) en gemiddelde sterfleeftijd 79 jaar (totaal pensioen getrokken : 9 jaar). Ik durf stellen dat het interessanter wordt op eigen krachten te stoppen op 60 en uw spaargeld te gebruiken om van te leven tot 79, mogelijk zelfs tot de leeftijd van 69 verhuizen naar een land waar het goedkoop is om te leven (ie buiten de EU). Ik moet dan defacto enkel de 10 jaren tot 70 zelf financieren en daarna het verschil... Ik vind wel dat ik dan ook een vermindering van de bijdrage voor mijn pensioen moet krijgen. Te noteren is dat mijn bijdrage als consument aan de Belgische economie nihil zal zijn met mijn plan. Als voldoende mensen tot deze conclusie komen.... Laatst gewijzigd door Stingray : 25 juli 2013 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mag ik daar vraagtekens bij plaatsen? Laatst gewijzigd door pajoske : 25 juli 2013 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 25 juli 2013 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken zo geen sector ... maar ben wel benieuwd natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Er is nog meer : gezien de weinige toekomstmogelijkheden in de EU, het constant gezaag over milieu, het constant bijkomend belasten, het bemoeilijken van allerlei initiatieven die je wil nemen heb ik mij al de bedenking gemaakt dat het misschien beter is nog voor 60 en wel nu te verkassen.
En ik ben niet alleen blijkbaar : http://www.aei-ideas.org/2013/07/eur...ally-speaking/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() fixed
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Werken tot we doodvallen. Opnieuw een klinkend succes voor de Belgische welvaartstaat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Men heeft niet enkel de pensioenleeftijd verhoogd. Men past ook jaarlijks de voorwaarden (minimum aantal gewerkte jaren) aan. Ik heb drie jaren onder leercontract gewerkt. Hetgeen niet meetelt als gewerkte jaren. De jaren dat ik daarvoor in de vakantie werkte als arbeider (sociale zekerheid werd afgedragen in die tijd) telt ook neit mee, wegens te weinig gewerkte dagen per jaar. Dat gecombineerd met het feit dat ik op het einde van het jaar verjaar. Samen zorgt dit er voor dat ik telkens net niet op pensioen mag gaan. Alhoewel ik ergens iets heb horen waaien dat de wet enkele maanden geleden weer is aangepast (zonder ruchtbaarheid te geven) zodat men nooit meer dan 2 jaar langer zou moeten werken dan oorspronkelijk voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() CD&V-parlementsleden Peter Van Rompuy en Robrecht Bothuyne ...
Ge moet maar durven he,die snotneuzen hebben nog nooit gewerkt in hun leven...,en dan nog op het idee komen om hard werkende mensen die gans hun leven bijgedragen hebben te laten werken tot ze er bij doodvallen!?schaam u !Daarvoor moet je naar Africa gaan studeren om zo slim te worden he Mr van Rompuy,,, |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Het is dus wel heel duidelijk dat ze weten dat er geen geld is om de pensioenen te betalen (hetgeen nota bene hun eigen dikke fout is).
De toekomstige generaties mogen dit dus gaan betalen. Ik herhaal wat ik al eerder gezegd heb : die toekomstige generaties zouden wel zot zijn als ze dit pikken en het niet eerder aftrappen. Als dit gebeurt blijven ze zitten met de gepensioneerden en met de werklozen, invaliden, steuntrekkers ... die niets opbrengen. Laatst gewijzigd door Stingray : 25 juli 2013 om 08:33. |
![]() |
![]() |