Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2013, 16:44   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Met iets niet te zeggen, zeg je vaak meer, en nog wel de waarheid

Uit de Gazet van Antwerpen:

Citaat:
Op het congres werd de naam van N-VA of van Bart De Wever geen enkele keer genoemd,
Uit De Standaard:

Citaat:
Opgemerkte spreker vanmorgen was oud-voorzitter Guy Verhofstadt, die ook uithaalde richting N-VA.

Mijn commentaar: Ons geen enkele keer noemen op een fatsoenlijk congres, is op dit ogenblik van de actualiteit pure nonsens.
Ze moeten het dus afgesproken hebben. Er was een soort van spreekverbod. Heeel liberaal !

Mijn besluit: als dit nu geen teken is dat ze doodsangsten uitstaan, dan vraag ik me af van wat dit wel een teken zou kunnen zijn.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-economie.aspx

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131124_00853499

Citaat:
Open Vld heeft zondag haar driedaags Toekomstcongres afgesloten. In haar slottoespraak benadrukte partijvoorzitter Gwendolyn Rutten dat de Vlaamse liberalen "absolute voorrang" geven aan de economie. "Onze keuze is duidelijk: het gaat over onze toekomst, het gaat over sociaal-economische hervormingen."

Op de laatste dag van het congres werd niet meer gedebatteerd of gestemd, dat werk werd zaterdagavond afgerond. In een tot de nok gevulde grote zaal van de Flagey-studio's blikten de kopstukken van de partij terug op het voorbije congres.

Voorzitter Rutten was enthousiast over de ideologische herbronning van de partij. "We geloven in vooruitgang", zei ze. "Het is een kwestie van vertrouwen en van het zoeken naar nieuwe oplossingen." Ze somde op welke zaken de Open Vld-leden een plaats gaven in hun Toekomstverklaring: het 5-5-5-plan "om de economie meer zuurstof te geven", een vrij erfrecht, gemeenschapsdienst voor wie lang op zoek is naar werk, en ook: federalisme.

Rutten verklaarde na haar toespraak dat de partij voor een "realistisch en haalbaar" programma wilde kiezen, en dat ze dat ook door het congres gekregen heeft. "We positioneren ons met een sterk economisch programma, maar ook met een visie op de samenleving. Het sociaal-economische moet de komende jaren de prioriteit zijn."
Bart De Wever

Op het congres werd de naam van N-VA of van Bart De Wever geen enkele keer genoemd, behalve toen cabaretier Geert Hoste op het podium verscheen. Rutten wou over het institutionele alleen kwijt dat Open Vld in het volgende federale parlement met een gewone meerderheid wil werken, en niet met een tweederde meerderheid. "Je kunt geen nieuwe staatshervorming doorvoeren én een sterke economische focus leggen", zei ze.

Eerder op de dag had minister van Justitie Annemie Turtelboom in De Zevende Dag laten uitschijnen dat een Vlaamse meerderheid in de volgende federale regering niet onontbeerlijk is.
Citaat:
In Brussel heeft Open VLD zopas haar toekomstcongres afgerond. Voorzitster Gwendolyn Rutten zei dat na de volgende verkiezingen geen tijd mag worden verloren met communautaire zaken. De economie gaat voor, zei ze. Opgemerkte spreker vanmorgen was oud-voorzitter Guy Verhofstadt, die ook uithaalde richting N-VA.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 november 2013 om 16:45.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 16:47   #2
BBB
Banneling

Standaard

Het wordt belachelijker met de seconde: de regimemedia in paringdans met de traditio's. Maar soms schendt men daarbij zijn neus.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 16:56   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het was ook niet nodig om over N-VA te spreken. Gewoon het feit dat ze het confederalisme afzweren verwijst al naar N-VA. Ze zijn zeer zwaar door hun eigen mand gevallen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 16:59   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het was ook niet nodig om over N-VA te spreken. Gewoon het feit dat ze het confederalisme afzweren verwijst al naar N-VA. Ze zijn zeer zwaar door hun eigen mand gevallen.
Holder de bolder de berg af.
Oeps daar zijn ze al.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:04   #5
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Uit De Standaard:

Mijn commentaar: Ons geen enkele keer noemen op een fatsoenlijk congres, is op dit ogenblik van de actualiteit pure nonsens.
Ze moeten het dus afgesproken hebben. Er was een soort van spreekverbod. Heeel liberaal !

Mijn besluit: als dit nu geen teken is dat ze doodsangsten uitstaan, dan vraag ik me af van wat dit wel een teken zou kunnen zijn.

Ge moet wel eens weten wat ge wilt. Als de NVA op een congres wordt bekritiseerd, dan is het niet goed volgens de Vlaams-nationalisten. Nu zegt men eens niets over de NVA (dus ook niets verkeerds) op een congres, is het weer niet goed volgens u. Weet ge zelf wel wat ge wilt? Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.

Laatst gewijzigd door system : 24 november 2013 om 17:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:10   #6
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Uit respect omdat hij in het ziekenhuis lag. Ik vraag mij af of ze bij NVA dezelfde beleefdheid zouden kunnen opbrengen.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:11   #7
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

De eerste vereiste voor een democratie is dat er en verschil is tussen de diverse politieke partijen (en zelfs dat er binnen de diverse, verschillende politieke partijen verschillende stromingen zijn).

Ik geloof dat er nagenoeg niemand in dit landeen verlangen heeft naar een politieke partij, die de andere allemaal uitsluit, met slechts één lijn gedicteert door een Leider...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:15   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Uit De Standaard:

Ze zijn bezig met je te doodverven, juist zoals weleer het VB te beurt viel. Niet meer of niet minder dan dat. De nieuwe coalitie, verkiezing 2014, is nu al gevormd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:21   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ge moet wel eens weten wat ge wilt.
Dat is niet waar. Ik moet niets.

Citaat:
Als de NVA op een congres wordt bekritiseerd, dan is het niet goed volgens de Vlaams-nationalisten. Nu zegt men eens niets over de NVA (dus ook niets verkeerds) op een congres, is het weer niet goed volgens u. Weet ge zelf wel wat ge wilt? Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.
Het feit dat onze naam niet mocht vallen, heb ik nergens "goed" of "ook weer niet goed" gevonden.
Ik heb het enkel grappig gevonden, alsook wat raar voor liberalen.

Ik heb enkel uit twee (tegenstrijdige) gazettenartikels besloten dat ze van paniek bij de vld met hun broek vol lopende kaka zitten. Zo erg is het.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:23   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Arme OVLD.

Het enige dat nu nog mankeert is dat De Croo senior sterft zonder in de adelstand verheven te zijn.
Oud 24 november 2013, 17:25   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.
In ieder geval veel belangrijker dan VLD. Qua stemmenaantal is NVA de belangrijkste partij in Vlaanderen.
Oud 24 november 2013, 17:33   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Wat een rioolvolk bij de Open VLD.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:42   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Zielig hoe "De schoofzak" meent de denken dat een 10 jaars Open VLD congres over N-VA of Bart De Wever zou moeten gaan.

Heb een beetje geduld "De schoofzak", het N-VA congres is in enkele maanden. Daar kan je het naar hartenlust hebben over de partij en politici die in je hart en op je tong leven.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 17:45   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zielig hoe "De schoofzak" meent de denken dat een 10 jaars Open VLD congres over N-VA of Bart De Wever zou moeten gaan.

Heb een beetje geduld "De schoofzak", het N-VA congres is in enkele maanden. Daar kan je het naar hartenlust hebben over de partij en politici die in je hart en op je tong leven.
Dat is wel heel zielig dat je dat denkt.
Oud 24 november 2013, 17:55   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet wel eens weten wat ge wilt. Als de NVA op een congres wordt bekritiseerd, dan is het niet goed volgens de Vlaams-nationalisten. Nu zegt men eens niets over de NVA (dus ook niets verkeerds) op een congres, is het weer niet goed volgens u. Weet ge zelf wel wat ge wilt? Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.
Natuurlijk is de N-VA niet zo belangrijk.
Ze is zelfs zo onbelangrijk dat de reporters het niet kunnen nalaten om de N-Va toch te vernoemen.
Oud 24 november 2013, 17:56   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Uit respect omdat hij in het ziekenhuis lag. Ik vraag mij af of ze bij NVA dezelfde beleefdheid zouden kunnen opbrengen.
Bart was gisteren al uit het ziekenhuis, die respect-vlieger gaat dus niet op.
Oud 24 november 2013, 17:58   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Schoof denkt of meent niets, De Schoof stelt vast dat blablabla
Oud 24 november 2013, 18:01   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Iemand met jou nickname moet gewoon een zielig persoon zijn.
Oud 24 november 2013, 18:03   #19
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Hetzelfde was Carl Devos ook al opgevallen bij de tsjeven.

Citaat:
Ook dat Voldemortsyndroom zal op termijn vervelen. Die aandoening is het resultaat van het doorschieten van een strategiewending: vroeger hadden nogal wat partijen het onredelijk veel over N-VA en te weinig over zichzelf. Dat moest veranderen. En dat is veranderd. Maar het is zo doorzichtig en overdreven veranderd, dat het soms wat lachwekkend wordt.

Als voorzitter Beke roept (niet zegt, maar roept) dat CD&b niet voor een koud en kil Vlaanderen is, weet iedereen over wie hij het eigenlijk heeft. Maar Beke zegt het niet. Want na het congres hebben veel CD&b’ers het gezegd: dat ze niets over anderen hebben gezegd. Voor het geval dat dit nog niet opgevallen was. Het viel de voorbije dagen ook bij Open bLD te horen: we gaan het niet over anderen hebben. In Het Laatste Nieuws is te lezen dat wie op het congres van Open bLD de PS of N-VA vermeldt, geld in een blauw spaarvarken moet steken.

Waardoor N-VA dus overal aanwezig is, als een soort kwade kracht, wiens naam men niet mag uitspreken. Anders wordt hij alleen maar sterker. Zoals Voldemort (a.k.a. JeWeetWel of HijDieNietGenoemdMagWorden) in de verhalen van Harry Potter. Zelfs expliciete afkeuring van Voldemort door alle leerlingen van de politieke toverschool maken hem niet per se zwakker. De N-VA krijgt relatief veel steun voor de nochtans radicale confederalismevoorstellen: de exacte cijfers uit peilingen zijn irrelevant, maar de hoogte waarop ze zitten (40%) is opmerkelijk.
Ze zitten niet met een ei in de broek, maar met een ganse legbatterij.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 24 november 2013 om 18:07.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 18:19   #20
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Hetzelfde was Carl Devos ook al opgevallen bij de tsjeven.

Ze zitten niet met een ei in de broek, maar met een ganse legbatterij.

Niet te vroeg juichen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be