Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2014, 13:07   #1
demonen
Banneling

Standaard België op rand van burgeroorlog

Op dit moment zijn vele duizenden mensen in de laatst overgebleven grote bedrijven nog maar met 1 ding bezig nl hun brugpensioen veiligstellen.
Zij en hun vakbondsmilitanten!! geloven niet meer in de verderzetting van hun bedrijven want er wordt in België niets gedaan aan de loonkost en andere pestbelastingen voor bedrijven.
We komen op het kritisch punt dat de overheid zoveel inkomsten gaat mislopen dat ze niet meer in staat is om werklozen, gepensioneerden, zieken, ... te betalen.
Dat het werklozenleger geen enkele kans krijgt om ooit nog een bestaan op te bouwen.
Dan komt er een burgeroorlog!

Laatst gewijzigd door demonen : 6 maart 2014 om 13:09.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 13:08   #2
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Op dit moment zijn vele duizenden mensen in de laatst overgebleven grote bedrijven nog maar met 1 ding bezig nl hun brugpensioen veiligstellen.
Zij en hun vakbondsmilitanten!! geloven niet meer in de verderzetting van hun bedrijven want er wordt in België niets gedaan aan de loonkost en andere pestbelastingen voor bedrijven.
We komen op het kritisch punt dat de overheid zoveel inkomsten gaat mislopen dat ze niet meer in staat is om werklozen, gepensioneerden, zieken, ... te betalen.
*kruipt in schuilkelder*
Oud 6 maart 2014, 13:10   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Ik stel voor dat Putin de russische minderheid in Antwerpen en Oostende te hulp schiet en ons land bezet. Evidentie zelve.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 13:41   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het werklozenleger geen enkele kans krijgt om ooit nog een bestaan op te bouwen.
Die burgeroorlog zal dan niet gaan tussen Vlamingen en Walen. Die zal gestreden worden tussen werkenden, lees betalers en werklozen (inclusief bruggepensioneerden), lees ontvangers.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 13:51   #5
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Die burgeroorlog zal dan niet gaan tussen Vlamingen en Walen. Die zal gestreden worden tussen werkenden, lees betalers en werklozen (inclusief bruggepensioneerden), lees ontvangers.
Betalers: arbeiders, zelfstandigen, KMO's, vrije beroepen...
Ontvangers: werklozen, gepensioneerden, minder validen, ambtenaren, politici,
langdurig zieken,....

Ik zie niet zo direct twee kampen ontstaan. Moet ik 50% van mijn kennissen en familie omver knallen? Enkele domme heethoofden die wat onrust gaan stoken, dat lijkt me aannemelijk. Een burgeroorlog? Zo tussen Belgen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 13:52   #6
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Neen, wat weet gij daar nu van

Die zal gaan tussen Vlamingen en walen
Waarom zouden ze? Denk je nu echt dat moeders en vaders anders in elkaar zitten omdat ze een andere taal spreken?
Onze politici en alleen onze politici wijzen 'die anderen' als schuldigen aan.
Tiens....zouden ze daarvoor een reden hebben?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 maart 2014 om 13:54.
Oud 6 maart 2014, 13:56   #7
pajoske

Standaard

Citaat:
Neen, wat weet gij daar nu van

Die zal gaan tussen Vlamingen en walen
Ge moet toch echt wel simpel van geest zijn om u voor een kar te laten spannen van volksmisleiders terwijl uw kinderen honger lijden.
Oud 6 maart 2014, 13:59   #8
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Een burgeroorlog? Zo tussen Belgen?
Ik geloof daar ook niet in. Maar als puntje bij paaltje komt zal op een kleine minderheid na, niemand zo idioot zijn een taalstrijd uit te vechten als hij armoede heeft.
Oud 6 maart 2014, 14:01   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik stel voor dat Putin de russische minderheid in Antwerpen en Oostende te hulp schiet en ons land bezet. Evidentie zelve.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 14:01   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Uiteraard, want als het tussen Vlamingen en Walen gaat, dan is het geen "burgeroorlog" maar een oorlog tussen twee verschillende volkeren.
Oud 6 maart 2014, 14:04   #11
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Zelfbeklag is geen oplossing pajos
Ik had van u eigenlijk geen 'Jaakske' verwacht.
Oud 6 maart 2014, 14:06   #12
demonen
Banneling

Standaard

Het Rijnlandmodel is aan het zinken en zal snel onder water verdwijnen. Een paar miljoen mensen zijn afhankelijk vd Staat.
Moet ik een tekening maken?
Er gaat een opstand komen tegen het establishment en dat bestaat in België uit 2 verschillende taalgemeenschappen waarvan eentje niet wenst te verarmen.
Duidelijk?!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 14:11   #13
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Het Rijnlandmodel is aan het zinken en zal snel onder water verdwijnen. Een paar miljoen mensen zijn afhankelijk vd Staat.
Er gaat een opstand komen tegen het establishment en dat bestaat in België uit 2 verschillende taalgemeenschappen waarvan eentje niet wenst te verarmen.
Duidelijk?!
Neen. Voor mij is het duidelijk dat zowel Vlamingen als Walen tegen dezelfde 'vijand' moeten strijden. Ik leef met één been in Vlaanderen (alléz Limburg) en één been in Wallonië. Denk je nu echt dat de werkende Vlaming of werkende Waal zo verschillend denken?
Oud 6 maart 2014, 14:12   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duidelijk?!
De dag van vandaag bestaan daar nochtans goede medicijnen voor ....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 14:16   #15
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak u niet moe. Stem gewoon alle advocaten en juristen weg. Stem enkel voor mensen met enige ervaring in het echte sociale en economische werkveld (Maggy De Block, JM Dedecker, Monica De Coninck, Merem Almaci, Hendrik Bogaert, Peter Dedecker ...).

Juristen helpen de wereld achteruit (behalve zichzelf)

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 6 maart 2014 om 14:17.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 14:19   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Maak u niet moe. Stem gewoon alle advocaten en juristen weg. Stem enkel voor mensen met enige ervaring in het echte sociale en economische werkveld (Maggy De Block, JM Dedecker, Monica De Coninck, Merem Almaci, Hendrik Bogaert, Peter Dedecker ...).

Ik heb in mijn werk veel te maken met juristen en advocaten. Zij zijn koning in het spotten van problemen die er geen zijn. Of misschien, heel misschien, problemen kunnen komen.

Ze lossen u dat op, de senior partner tegen een paar honderd euro per uur.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 14:23   #17
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Stem gewoon alle advocaten en juristen weg.
Tja, dat vraag ik me dus al lang af.
Je studeert rechten waar je toch ergens de rechtvaardigheid in zijn meest algemene vorm wil dienen. En dan kies je voor een politieke loopbaan....
Gezien je achtergrond heb je geen flauw benul van wat armoede betekent,
gezien je keuze van studierichting heb je nooit logisch hoeven na te denken en dan heb je nog zo'n zelfbeeld dat je denkt dat de wereld op u zit te wachten.
Oud 6 maart 2014, 14:29   #18
eurobug
Burger

Standaard

Mja veel opties zijn er niet. Ofwel met zijn allen wat harder werken en wat minder uitgeven (maar dan ben je een vuile rechtse), ofwel de werkenden nog wat meer afpakken (politiek correct, maar zo werkt er na een tijdje niemand meer omdat de werkenden gaan lopen of het gewoon opgeven).

De derde optie is alles zijn beloop laten gaan en "we zien wel". Dan eindigen we in Amerikaanse toestanden, met vele echte armen zonder gezondheidszorg die op een habbekrats moeten proberen overleven, en mensen die het nog wel goed hebben, maar zich op alle gebied duidelijk gaan afscheiden van de rest van het gepeupel. Dit lijkt mij het meest waarschijnlijke (optie "communisme" lijkt me ook nog mogelijk). De optie "gezond verstand" zal met alle mogelijke middelen tegengewerkt worden omdat er daarbij te veel mensen die wat te zeggen hebben iets bij inschieten.
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 14:31   #19
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
gezien je keuze van studierichting heb je nooit logisch hoeven na te denken en dan heb je nog zo'n zelfbeeld dat je denkt dat de wereld op u zit te wachten.
Het tweede volgt volgens mij logisch uit het eerste...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 14:31   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zwijg stil. Ooit eens een huis gekocht onder gedwongen verkoop opgelegd door een beslagrechter. Om geen fouten te maken een advocaat meegenomen naar de notaris (twee keer, in totaal maximum 10 uur werk).
Kostprijs 4300 euro.
Zo makkelijk heb ik ze nooit verdiend.
Als je voor 1 dag werken meer dan een maandloon van een werkman moet gaan beginnen aanrekenen dan wordt je , ofwel stinkend rijk , ofwel heb je geen werk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be