![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Was vandaag aan het werken bij klanten en de TV stond op het bezoek van Obama in Waregem.
Stiekem een beetje meegekeken en het volgende viel me op. Na het groeten van de vlag zong men het Amerikaanse en Belgische volkslied. Het eerste in het Engels en het tweede in het ..... Frans. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, dit is een grove flater. Indien Obama in Bastonge was geweest en men zong het nationaal volkslied in het Nederlands. Dan was het kot te klein geweest. Dit is (alweer) een voorbeeld dat voor het buitenland België een Franstalig land is. Zolang België blijft bestaan zal het Nederlands een tweederangstaal blijven. Ik begin me daar meer en meer aan te ergeren. Zover zelf dat ik besloten heb om in België nergens geen Frans meer te spreken maar Engels. Indien ik de moeite moet doen om een andere taal te spreken dan de tegenpartij ook. Je weet wel : Liberté, égalité, fraternité ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een schande inderdaad !
Maar 't was misschien om het principe van "et pour les flamands la même sauce" te herdenken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het belgisch volkslied kan me gestolen worden maar juist is juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik zat fout.
![]()
![]() |
#6 |
|
![]() Waar halen ze toch altijd weer die kwieten die neerkijken op hun eigen taal en cultuur ?
Toch raar dat die Walen hun economie het altijd zoveel slechter doet, met meer werklozen enz. Ook al beweren ze dan dat we minderwaardig zijn, ons geld hebben ze nodig of ze moeten een andere lamme goedzak vinden die hun rekeningen betaalt.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
De Belgische regering beslist over de taal van het volkslied |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Tja , franstaligen hebben nu eenmaal veel noten op hunne zang.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Een kaakslagdraad, dat was lang geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die allemaal om hun buitensporige financiele verdiensten worden gehuldigd, dan heeft Vlaanderen toch ook een paar ceo's die kunnen tellen. Maar ja, dat zal dan weer ruimschoots gekompenseerd worden door de riante wedden van een hele resem franstalige ministers en bijbehorende kabinetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed dat we dan dit soort sinistere figuren hier niet hebben.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zag ik gisteren een bijeenkomst van een organisator van een wielerwedstrijd met de sportbestuurdes om meer informatie te geven over de hinder die ze zouden ondervinden door het bezoek van Obama. De bijeenkomst was in Waregem en was volledig in het Frans. En zeggen dat de naam van de koers dan '' Dwars door Vlaanderen ''is. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2014 om 03:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deel van harte uw mening over dat Belgisch volkslied. Het ding is niet alleen gecomponeerd in de typische Franse bourgeois-stijl van de 19e eeuw, het heeft bovendien nog steeds geen Nederlandse naam. Als dat na 184 jaar nog steeds niet kan dan hoeft het voor mij volstrekt niet meer. Dat ze het maar zo laten, voor de luttele jaren dat la Belgique nog bestaat loont het de moeite niet meer. Laatst gewijzigd door quercus : 27 maart 2014 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zangeres was een Amerikaanse militaire. Blijkbaar.
Wat een expertise dat ze de Marseillaise niet zong. Alhoewel, wie zou het opgemerkt hebben, buiten Di Rupo. Wie is er verknocht aan dat deuntje ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Leterme!!! Maar ja, die heeft dan ook "un papa wallon"... |
|
![]() |
![]() |