Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2014, 07:47   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard N-VA wil geen vlaggen met Jupiler logo ...

Bron

Detail tekst:

Citaat:
"Mogen nationale vlaggen met daarop reclame voor een Waals bier wel volgens ons reglement op reclameborden?"

Wel ik dacht dat een tijdje geleden al toen ik dat soort vlaggen zag hangen, wat een 'reclamebord' zeg.

Gelijk heeft de N-VA op dat punt, dat kan gewoon niet op een driekleur, goed wetende dat die driekleur eigenlijk voor niet veel meer staat tegenwoordig maar kom.

Zouden andere bierbrouwers niet jaloers zijn?

Duvel, De Koninck ...

De Walen halen daar weer een 'slag' thuis dacht ik. Betalen ze om op die manier reclame te maken?

Ik heb niet de indruk dat er daar een bierbrouwer opstaat ...

Citaat:
"Ik denk dat veel supporters het de N-VA kwalijk zullen nemen als ze nu, door deze vraag, hun vlag moeten weghalen.
Dat denk ik niet.

Is dat eigenlijk de taak van de Koning niet om daar tegen in te komen, onze 'mooie' driekleur zo verknoeien zeg.

Ach nee dat mag, het is een Waals bedrijf dat Jupiler.

Best zielig hoe men via het voetbal de België natie op alle mogelijke manieren bij elkaar aan het proberen te houden is.

(zelfs boetes deelt men niet uit tijdens de voetbalgekte)

Graag reactie
Oud 30 juni 2014, 07:53   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

verzuurde en domme reactie van die N-VA'er.
Oud 30 juni 2014, 08:05   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik vind dat niet. Dat die groep mensen (supporters) zich vermaken met het voetbal geen probleem mee.

Laat voetbal zijn wat het ook is (een handel) maar dat zelfs de driekleur daar moet voor aangepast worden lijkt mij er toch een beetje over gaan.

Het getuigt ook van weinig respect voor die driekleur (niet dat ik hem zelf zo hoog in het vaandel draag maar kom) in de zin van: Het landje van de zatlappen?

Maar het is en blijft Panem et Circenses + reclame (gratis) ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juni 2014 om 08:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:23   #4
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De N-VA toont daarmee nog eens hun totale bekrompenheid en verzuring. Azijnpissers, dat is wat ze zijn. Bovendien reageren ze een beetje laat : er blijven nog 12 wedstrijden op het WK te spelen. Het gros van het WK is dus al gepasseerd.

Dit verhaal ruikt vooral de totale hypocrisie van de N-VA : wat stoort hen in de realiteit, is juist de Belgische gekte rond het WK en het feit dat zoveel mensen in Vlaanderen de Belgische vlaggen - echte vlaggen of Jupiler-vlaggen - uithangen. Ze hadden liever dat de meeste Vlamingen Vlaamse vlaggen zouden uithangen maar pech voor hen, is het niet echt wat er gebeurt.
Ik ben helemaal geen vlaggenzwaaier maar op een andere kant ben ik op een zekere manier "blij" dat al die Belgische vlaggen in België uithangen. Als die Belgische gekte hen stoort, reden meer om nog meer Belgische vlaggen uit te hangen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:28   #5
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Je hebt het artikel niet eens gelezen en toch reageer je ... vreemd.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:30   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ach, ten laatste op 14 juli zijn die vlaggen al uit het straatbeeld verdwenen. op sommige plaatsen zullen er dan trouwens vooral Franse vlaggen hangen, zeker als die wereldkampioen zouden worden.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 30 juni 2014 om 08:39.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:33   #7
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De N-VA toont daarmee nog eens hun totale bekrompenheid en verzuring. Azijnpissers, dat is wat ze zijn. Bovendien reageren ze een beetje laat : er blijven nog 12 wedstrijden op het WK te spelen. Het gros van het WK is dus al gepasseerd.

Dit verhaal ruikt vooral de totale hypocrisie van de N-VA : wat stoort hen in de realiteit, is juist de Belgische gekte rond het WK en het feit dat zoveel mensen in Vlaanderen de Belgische vlaggen - echte vlaggen of Jupiler-vlaggen - uithangen. Ze hadden liever dat de meeste Vlamingen Vlaamse vlaggen zouden uithangen maar pech voor hen, is het niet echt wat er gebeurt.
Ik ben helemaal geen vlaggenzwaaier maar op een andere kant ben ik op een zekere manier "blij" dat al die Belgische vlaggen in België uithangen. Als die Belgische gekte hen stoort, reden meer om nog meer Belgische vlaggen uit te hangen.
Het gaat hier over één gemeenteraadslid uit Aarschot, niet de hele N-VA.
Misschien de moeite van het artikel eens grondig te lezen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:41   #8
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer ze die driekleur belachelijk maken hoe liever, voor mijn part plakken ze er reclame voor Chinese auto's op...

De overdaad aan inbev-reclame in het dagelijkse beeld, of zelfs in het dagelijkse leven is al een pak erger...
De jeugd aansporen om goed te sporten zodat ze later in de jupilerdivisie kunnen spelen alleen al...

Anderzijds maakt ook de koning er geen problemen van om reclame te maken als boegbeeld van de tricolore waanzin, weliswaar voor een bank, maar toch, belgum is verkocht aan enkele grote bedrijven.
Meer dan waarschijnlijk hebben ze enkele goede reclamemakers gezocht die de driekleur weer in de hoofden van de bevolking moeten krijgen en is deze samenwerking met enkele uitgezochte bedrijven het resultaat...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:43   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach, ten laatste op 14 jul zijn die vlaggen al uit het straatbeeld verdwenen. op sommige plaatsen zullen er dan trouwens vooral Franse vlaggen hangen, zeker als die wereldkampioen zouden worden.
Die Franse vlaggen op 14 Juli in Wallonië blijven een piepkleine minderheid, aan het imago van wat de RWF daar betekent. De meeste Franstalige Belgen voelen zich Belg en nemen het Vlaams-Nationalisme helemaal niet au sérieux.
Oud 30 juni 2014, 08:44   #10
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het gaat hier over één gemeenteraadslid uit Aarschot, niet de hele N-VA.
Misschien de moeite van het artikel eens grondig te lezen.
Zelfs als ze daarover zwijgen, gaan de meeste N-VA leden in dezelfde richting. Daar ben ik zeker van.
Oud 30 juni 2014, 08:44   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mij stoort het niet.
Niet de vlaggen in het straatbeeld.
Niet de vlaggen met Jupiler.

Aan al degenen die momenteel zwaaien met een jupilervlag, waarschijnlijk zal Jupiler de bierprijs omhoog moeten zetten wegens het reclamebudget.

Pikant detail: De vlaggen zijn in China gemaakt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:47   #12
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs als ze daarover zwijgen, gaan de meeste N-VA leden in dezelfde richting. Daar ben ik zeker van.
Doe tenminste de moeite om het artikel te lezen zodat je toch enigzins inhoudelijk kunt reageren

Het gemeenteraadslid hekelt een bepaald artikel uit het gemeente-reglement, niet meer niet minder.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:48   #13
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Die Franse vlaggen op 14 Juli in Wallonië blijven een piepkleine minderheid, aan het imago van wat de RWF daar betekent. De meeste Franstalige Belgen voelen zich Belg en nemen het Vlaams-Nationalisme helemaal niet au sérieux.
Inderdaad, dat hebben we laatste weken, tijdens de informatieronde, gemerkt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 30 juni 2014, 09:24   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar ik vind niet dat Alcohol thuishoort op sportevenementen.Er zijn toch wel andere producten die aangewezen zijn voor sportmensen naar mijn bescheiden mening.Ik vind het eveneens zeer hypocriet om achter jointjesrokers te lopen en aan de andere kant de drug Alcohol te gaan promoten.
Zouden we het heden nog normaal vinden om een marathonloper te zien die een shirt draagt met reclame voor Marlboro ? Ik denk het niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2014 om 09:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 09:44   #15
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft een bank als ING dan ook te maken met sport; niets. Er wordt gekeken naar welke sponsor het beste betaalt, de rest is van ondergeschikt belang.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 30 juni 2014 om 09:46.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 10:17   #16
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Wel ik dacht dat een tijdje geleden al toen ik dat soort vlaggen zag hangen, wat een 'reclamebord' zeg.

Gelijk heeft de N-VA op dat punt, dat kan gewoon niet op een driekleur, goed wetende dat die driekleur eigenlijk voor niet veel meer staat tegenwoordig maar kom.

Zouden andere bierbrouwers niet jaloers zijn?

Duvel, De Koninck ...

De Walen halen daar weer een 'slag' thuis dacht ik. Betalen ze om op die manier reclame te maken?

Ik heb niet de indruk dat er daar een bierbrouwer opstaat ...

Dat denk ik niet.

Is dat eigenlijk de taak van de Koning niet om daar tegen in te komen, onze 'mooie' driekleur zo verknoeien zeg.

Ach nee dat mag, het is een Waals bedrijf dat Jupiler.

Best zielig hoe men via het voetbal de België natie op alle mogelijke manieren bij elkaar aan het proberen te houden is.

(zelfs boetes deelt men niet uit tijdens de voetbalgekte)

Graag reactie
Lol, wie ook nog maar denkt dat een mastodont als AB-Inbev denkt in termen van Vlaams en Waals, die moet dringend eens een reality check ondergaan. Voor hen is Jupiler hun belangrijkste product binnen BE, easy as that... (hun belangrijkste product dat in even grote mate uit Leuven als uit Jupille komt dan nog eens)

Laatst gewijzigd door Sfax : 30 juni 2014 om 10:18.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 10:24   #17
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Dus U schuift mensen zomaar een mening in de schoenen ?
Mooi staaltje van democratie ...
Oud 30 juni 2014, 10:33   #18
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo belachelijk was het blijkbaar niet.

'Wie Rode Duivelsvlag van Jupiler uithangt, moet in sommige gemeenten belastingen betalen'

Citaat:
...
Professor fiscaal recht Michel Maus (VUB en UA) waarschuwt hevige Rode Duivelsfans. De Belgische vlaggen met het Jupilerlogo buitenhangen, kan in heel wat gemeenten onder de reclamebeslating vallen.
...
In Aarschot was ook oppositiepartij N-VA op het probleem gestoten. 'Mogen nationale vlaggen met daarop reclame voor een Waals bier wel volgens ons reglement op reclameborden? Volgens onze interpretatie van het reglement kan dit niet en moet, wie reclame maakt voor een bepaald product en het niet zelf verkoopt, vijftig euro betalen', zegt gemeenteraadslid Jos Bruyninckx (N-VA) in Het Laatste Nieuws.
N-VA wil de supporters niet beboeten, zegt Bruyninckx. 'We willen het stadsbestuur erop wijzen dat men moet nadenken voor men iets stemt.'
...
Schiet jij ook op de groepen die de willekeur van de GAS-boetes aanklagen?
Oud 30 juni 2014, 10:36   #19
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste Franstalige Belgen voelen zich Belg en nemen het Vlaams-Nationalisme helemaal niet au sérieux.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Inderdaad, dat hebben we laatste weken, tijdens de informatieronde, gemerkt.
En er zijn er meer die dat Vlaams Nationalisme ietwat glimlachend en schouderophalend bekijken.
En die zijn echt niet allen belgi-cystisch (sic) gezind.
Het is alleen maar een "overrated" houding met een hoog gehalte aan bezigheidstherapie voor 't volk. Maar dat is mijn persoonlijke mening geventileerd van ver weg.
Voor de believers: heb er plezier mee maar spijtig genoeg zal onafhankelijkheid (on-af-hankelijkheid ???) geen enkel deeltje van de echte levensproblemen oplossen. Zelfs niet in dat kleine "Vlomsche" stukje aardkloot.

Sorry.
Oud 30 juni 2014, 10:54   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bekrompenheid? Je hebt het artikel niet eens gelezen dat is duidelijk. Er staat klaar en duidelijk dat N-VA het gasreglement aanklaagt en niet de vlaggen. Volgens het Gas reglement mag het niet, N-VA klaagt dat aan, niet de vlaggen. U maakt zichzelf oeverloos belachelijk.

Mij kan het echt helemaal geen bal schelen dat die jupilervlaggen uithangen, maar ik vind het vreemd dat nationalisten zo hard de devaluatie van een natie symbool zo hard toejuichen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be