Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2014, 05:21   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Dubbel zoveel fraude met valse adressen ontdekt door RVA

Bron

Detail tekst:

Citaat:
De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) heeft vorig jaar dubbel zoveel gevallen van domiciliefraude vastgesteld als in 2012. Dat staat vandaag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
Euh!!! moet er nog zand zijn?¿

Iemand die daar nog van verschiet eigenlijk?

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 mei 2014 om 05:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 07:18   #2
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Dat de RVA eindelijk de middelen heeft om de controles naar behoren uit te voeren?

Uit diezelfde tekst:

Citaat:
Er zijn meerdere verklaringen voor die plotse stijging. Zo gebruiken meer inspectiediensten de speciale Kruispuntbank die adressen en persoonsgegevens verzamelt. En inspecteurs kunnen sinds kort ook gegevens van gas- en elektriciteitsleveranciers opvragen om na te gaan of iemand echt woont op het doorgegeven adres.
Er zijn niet meer fraude-gevallen, toch zeker niet twee keer zoveel.
Er wordt wel beter en gerichter gecontroleerd met meer vaststellingen tot gevolg.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 07:20   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus als ik de electriciteitsrekening van mijn werkloze minares betaal, wil dat zeggen dat er een domicilie-fraude aan de gang is?
Oud 31 mei 2014, 07:30   #4
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus als ik de electriciteitsrekening van mijn werkloze minares betaal, wil dat zeggen dat er een domicilie-fraude aan de gang is?
Niet noodzakelijk, maar wel dat je je goed in 't zak hebt laten zetten door die minnares
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 09:07   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Euh!!! moet er nog zand zijn?¿

Iemand die daar nog van verschiet eigenlijk?
Misschien worden mensen radeloos omdat de crisis in hun leefwereld niet aangepakt wordt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 09:07   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 09:16   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad.
Je hebt er weer niets van begrepen Henri.
Het gaat om mensen die zogezegd alleen wonen om een hogere sociale uitkering te krijgen , maar in feite samenwonen.
Als er op het adres waar je zogezegd woont geen gebruik is van water en stroom, is dat een indicatie dat je liegt.
Daar gaat het om.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2014, 09:21   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dacht ik eensklaps aan iets, moeten de mensen die van bepaalde uitkeringen 'genieten' niet jaarlijks een formulier invullen waar ze hun gezinstoestand 'op eer en geweten' in weten te vermelden, in de zin van, dat die gezinstoestand nog dezelfde is als het jaar voordien of er wat aan veranderde?
Oud 31 mei 2014, 17:16   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zou je vrouw het kunnen noemen...
En verder "iets ontdekken" waarvan zo goed als iedereen er al lang iets van wist? Barstjes in de uitkeringsstaat?

Laatst gewijzigd door andev : 31 mei 2014 om 17:20.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 22:16   #10
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is in elk geval verdacht, want normaal hoort het ocmw dit te doen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 22:25   #11
fabianen
Gouverneur

Standaard

Brengt me weer op ideeën waarop ik niet zou opgekomen zijn.
Een smartphone ipv hersenen in m'n hoofd,zou me allang stinkend rijk gemaakt hebben.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 22:27   #12
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dacht ik eensklaps aan iets, moeten de mensen die van bepaalde uitkeringen 'genieten' niet jaarlijks een formulier invullen waar ze hun gezinstoestand 'op eer en geweten' in weten te vermelden, in de zin van, dat die gezinstoestand nog dezelfde is als het jaar voordien of er wat aan veranderde?
Ik moet zelfs elk jaar bewijzen dat ik leef. Op erewoord telt niet. Mij persoonlijk aanmelden bij de administratie kan ook niet.
Oud 2 juni 2014, 04:59   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een paar jaar geleden kon men (eindelijk) de pseudo-firma's en hun clientele aanpakken(speciaal in het Brusselse) die enkel en uitsluitend opgericht werden om "ontslagformulieren" te genereren opdat mensen recht kregen op werkloosheidsuitkeringen.Tegen dat die firma eventueel "in beeld " zou gekomen zijn van finnacien was ze natuurlijk alweer opgegeven.(De kandiidaat-werklozen betaalden uiterraad vooraf enkele honderden euros aan de firma )

En nu kan men,eindelijk,checken of de beweerde staat van leven overeenkomt met de werkelijkheid en aldus met de hoogte van de werkloosheidsuitkering...

KIjk,het gaat hier blijkbaar om de wet van getallen.....al die fraudeurs samen slopen ons sociaal zekerheidssysteem.Het is een van de uitwassen van "recht op werkloosheidsuitkering voor onbepaalde tijd".Als dit behouden moet behouden blijven,dan moet iedereen er uit die er niet in moet zitten.....

Het blijft me verbazen dat de vakbonden,in plaats van hun "oorlogje" met bepaalde politici ,DAT niet veel,ik bedoel VEEL ,harder helpen aanpakken.DAT zou ook hun core-businees moeten zijn

Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2014 om 05:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 06:44   #14
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je hebt er weer niets van begrepen Henri.
Jij hebt het niet begrepen, Hendrik is een trol.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 07:58   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is in elk geval verdacht, want normaal hoort het ocmw dit te doen
Zit iets in. Ga het haar eens duidelijk maken. Dan kan ik die €100 besteden aan meer speeltjes.
Oud 2 juni 2014, 09:48   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat de RVA eindelijk de middelen heeft om de controles naar behoren uit te voeren?

Uit diezelfde tekst:

Er zijn niet meer fraude-gevallen, toch zeker niet twee keer zoveel.
Er wordt wel beter en gerichter gecontroleerd met meer vaststellingen tot gevolg.
Straf dat die zomaar effe gaan snollen in je rekeningen...
Volgende stap is een controle op de elektriciteit van winkels om te zien of de ijskasten wel dag en nacht opstaan?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 21:01   #17
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Straf dat die zomaar effe gaan snollen in je rekeningen...
Ik denk dat ze gewoon je elektriekrekeningen opvragen (aan jou) als er twijfel over je domicilie ontstaat.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 2 juni 2014 om 21:02.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 10:17   #18
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk.
Maar als je minnares een hoge werkloosheidsuitkering* krijgt als alleenstaande. Terwijl ze in feite met jouw samenwoont in jouw huis. Dan kan men zien aan het elektriciteitsverbruik dat er daar iets niet klopt. En dan mag ze het gaan uitleggen. Want dan pleegt ze domiciliefraude.

*gecombineerd met een alimentatie + nog wat zwart werken bezorgt dit menige gescheiden dame een mooi inkomen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 10:49   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet noodzakelijk.
Maar als je minnares een hoge werkloosheidsuitkering* krijgt als alleenstaande. Terwijl ze in feite met jouw samenwoont in jouw huis. Dan kan men zien aan het elektriciteitsverbruik dat er daar iets niet klopt. En dan mag ze het gaan uitleggen. Want dan pleegt ze domiciliefraude.

*gecombineerd met een alimentatie + nog wat zwart werken bezorgt dit menige gescheiden dame een mooi inkomen.
Dat is wel zo. Maar langs de andere kant, moet men als alleenstaande, die ingeschreven is op een leegstaand pand (geen electriciteitsverbruik...), doch dit pand huren, en heeft men deze kosten weer. Of is er weer iets dat ik niet zie (ingeschreven op tweede verblijven, ingeschreven in kraakpanden...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2014, 19:30   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het Brusselse zijn de processen gestart tegen enkele personen die nep-firma's opgericht hebben .Die firmas zorgden,mits vergoeding,voor valse loonuittreksels en ontslagpapieren voor personen die recht wilden verwerven om werkloosheidsuitkeringen te ontvangen.Het gaat om aanzienlijke aantallen "pseudo-doppers" die "geholpen" werden,nu al spreekt men van 15 miljoen euro die onterecht uitgekeerd werd...

Blijkbaar is het kunnen voorleggen van een "officieel uitziend" ontslagformulier en een paar "officieel uiziende" loonuitreksels al voldoende om zich dat recht te verwerven....

Ongeacht de afloop van dit dossier zullen er wat meer "backgroud-checks",zowel naar de firma waar de tewerkstelling schijnbaar gebeurd is,als naar de antecedenten van de kanidaat-rechthebbende ,moeten gebeuren.

Zoals een advokaat namens de Belgische Staat al opmerkte;ons systeem is opgebouwd op een vertrouwen in de oprechtheid van de mensen.Dus gelooft men voorgelegde formuliertjes.Jammer genoeg mogen we aannemen dat er in belgie alleen(niet alleen in Brussel!) al duizenden mensen doelbewust ons sociale zekerheidssysteem zullen proberen leegtanken..en niet alleen de werkloosheidskassen...

Ik heb daar ook niet van gehoord van de vakbonden enkele dagen eerder.Leuteren tegen "het grote kapitaal" maar niet tegen diegenen die RECHTSTREEKS ons geld komen STELEN!

Laatst gewijzigd door kelt : 12 november 2014 om 19:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be