Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2014, 21:24   #1
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard Help, het management is incompetent

Momenteel worstel ik met een serieus probleem. Waar ik werk zitten we opgescheept met een totaal incompetent management. Op de managers na ziet iedereen het probleem. De problemen zijn ontstaan na een doorlichting door een extern bureau : hun eerste conclusie was dat een directeur totaal onbekwaam was. Dit liet de directie niet over zijn kam gaan. Het rapport werd veranderd naar : de structuren zijn onvoldoende. Zodus werd een fantasiestructuur opgezet waarmee iedereen lachte. Maar helaas, nu begon het geviseerde directielid deze structuur op te vullen met personen die heel volgzaam waren aan haar en geen enkele competentie hadden. Diegene die competenties hadden vlogen er al snel uit.
Na enkele jaren is het lachen ons vergaan : deze incompetente personen zitten op sleutenfuncties en zijn nu aan fase 2 begonnen : het buitenkrijgen van oudere personeelsleden die tegenwind durven geven.
Het gevolg is : ongeveer alle projecten falen, op bepaalde diensten is er een verviervoudiging van het personeelsbestand terwijl er nog nauwelijks rendement is.
Ten gevolgde van de crisis is men nu ook beginnen bezuinigen ... er worden extra managers aangeworven om zo volgens hun overbodig personeel te kunnen weg saneren.

Mijn vraag is nu : hebben jullie tips om hiermee om te gaan ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 05:13   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Momenteel worstel ik met een serieus probleem. Waar ik werk zitten we opgescheept met een totaal incompetent management. Op de managers na ziet iedereen het probleem. De problemen zijn ontstaan na een doorlichting door een extern bureau : hun eerste conclusie was dat een directeur totaal onbekwaam was. Dit liet de directie niet over zijn kam gaan. Het rapport werd veranderd naar : de structuren zijn onvoldoende. Zodus werd een fantasiestructuur opgezet waarmee iedereen lachte. Maar helaas, nu begon het geviseerde directielid deze structuur op te vullen met personen die heel volgzaam waren aan haar en geen enkele competentie hadden. Diegene die competenties hadden vlogen er al snel uit.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Het verschrikkelijke is dat je inderdaad eerst lacht met dat Mexicaans legertje, maar dat de gasten, die je niet fantastisch vindt, maar "normale mensen" lijken, eens ingelijfd als "zoveelste kolonel", zelf ook onhebbelijke eikels worden.

Ik heb moeten wachten tot de directie veranderd werd (om de 5 jaar bij ons). De nieuwe heeft er de borstel doorgehaald.

Citaat:
Gaan lopen ! En ondertussen doen alsof je ze toffe gasten vindt om niet teveel ambras te hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2014 om 05:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 13:54   #3
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Na enkele jaren is het lachen ons vergaan : deze incompetente personen zitten op sleutenfuncties en zijn nu aan fase 2 begonnen : het buitenkrijgen van oudere personeelsleden die tegenwind durven geven.
Het gevolg is : ongeveer alle projecten falen, op bepaalde diensten is er een verviervoudiging van het personeelsbestand terwijl er nog nauwelijks rendement is. Ten gevolgde van de crisis is men nu ook beginnen bezuinigen ... er worden extra managers aangeworven om zo volgens hun overbodig personeel te kunnen weg saneren. Mijn vraag is nu : hebben jullie tips om hiermee om te gaan ?
Grappig verhaal eigenlijk, wou je iets trachten te zeggen misschien? Inmiddels weten we waar je werkt maar zullen dat onder ons houden

Laatst gewijzigd door tandem : 31 oktober 2014 om 13:55.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 14:01   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gevolg is : ongeveer alle projecten falen, op bepaalde diensten is er een verviervoudiging van het personeelsbestand terwijl er nog nauwelijks rendement is.
Ten gevolgde van de crisis is men nu ook beginnen bezuinigen ... er worden extra managers aangeworven om zo volgens hun overbodig personeel te kunnen weg saneren.

In België bestaat er recent (en als enige in Europa) een wet tegen het pesten op het werk.

http://pestenophetwerk.net/

U kan ofwel een collectieve klacht neerleggen, of een persoonlijke klacht indien er voldoende bewijzen kunnen voorgelegd worden.

zie vooral ook de verschillende fasen:

http://pestenophetwerk.net/Pesten/Fasen.html

Veel succes en "prepare for exit".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 oktober 2014 om 14:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 14:05   #5
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In België bestaat er recent (en als enige in Europa) een wet tegen het pesten op het werk.

U kan ofwel een collectieve klacht neerleggen, of een persoonlijke klacht indien er voldoende bewijzen kunnen voorgelegd worden.
Dit gaat niet over pesten, het is de normale gang van zaken in onze maatschappij. Anders moet je maar eens een mail sturen, er zijn bv heel veel bewijzen dat politiek de bevolking 'pest'. Ben alvast benieuwd naar het verdict.
Oud 31 oktober 2014, 14:21   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zie vooral ook de verschillende fasen:

http://pestenophetwerk.net/Pesten/Fasen.html

Veel succes en "prepare for exit".
Ja. Maar ik zou een gevecht afraden. Een collega van mij heeft dat gedaan. Hij heeft er een depressie aan overgehouden, en heeft uiteindelijk ontslag genomen.

Het probleem met dat soort legale dinges, is dat je dan de ganse machine tegen U krijgt. En natuurlijk zijn er bij iedereen altijd wel wat fouten en dingen te vinden, en daar gaan ze dan naar zoeken en dat uitvergroten. Het erge daaraan is niet zozeer op legaal vlak, maar het feit van voor elk onnozel detail door 't slijk gehaald te worden. Als je bijvoorbeeld ooit eens 10 minuten te laat bent gekomen, of ooit eens 10 minuten vroeger bent weggegaan omdat je een afspraak had of zo, dan gaat men daar een gans ding rond doen. Als je anders geregeld een half uur overtijd maakt om iets af te werken of een vergadering laten uit te lopen of gelijk wat, gaat men naar die 10 minuten zoeken die je "gestolen" hebt. Of als je ooit eens nerveus geweest bent en een wat onvriendelijke mail gestuurd hebt, gaat men dat aankaarten om te zeggen dat je een onmogelijk karakter bent om mee te werken en dergelijke.
Mijn collega heeft dat gedurende bijna een jaar over zich gekregen, is toen in ziekteverlof gegaan wegens depressie, en heeft toen een ontslagregeling aanvaard met een zekere extra opstappremie.
Het is die affaire die de nieuwe directie toegelaten heeft om de zaak eens uit te pluizen en te zien wat er allemaal mis ging, maar voor mijn collega was het te laat.

Ikzelf ben er wel bij gevaren, omdat ik mijn "gevecht" pas aangegaan ben toen ik zag dat er met de nieuwe directie te praten viel.

Maar als er geen hoop is op steun van helemaal vanboven, forget it.
Probeer de schade te beperken, en pak uw valies.

Je tweede link is voor 80-90 % toepasbaar op mijn (en zijn) geval geweest.
Ik herken bijna alle punten daarin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2014 om 14:30.
Oud 31 oktober 2014, 14:25   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan me aansluiten bij andere bijdrages hier "prepare for exit"......(want begin te voelen dat ik in dezelfde fase aan het belanden ben...)

Het verslechterende economisch klimaat helpt natuurlijk niet.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 14:33   #8
Tavek
Banneling

Standaard

De enigste slimme zaak die je kan doen is het afbollen naar ander en beter.

Nu weet je misschien ook beter wat je zoekt in een job ? Gericht zoeken naar een job die goed aansluit op uw eisen en kwaliteiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 14:40   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kan me aansluiten bij andere bijdrages hier "prepare for exit"......(want begin te voelen dat ik in dezelfde fase aan het belanden ben...)
Het is belangrijk (gemakkelijk te zeggen, weet ik wel) van SNEL GENOEG weg te lopen. De reden is dat je in een vicieuze cirkel geraakt: men geeft je rot taken, je kan hoe langer hoe minder recente "successen" op je CV schrijven, men gaat uw reputatie omzeep helpen...
dat maakt het allemaal moeilijker en moeilijker om ergens anders succesvol te soliciteren.
Oud 31 oktober 2014, 14:45   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dit gaat niet over pesten, het is de normale gang van zaken in onze maatschappij. Anders moet je maar eens een mail sturen, er zijn bv heel veel bewijzen dat politiek de bevolking 'pest'. Ben alvast benieuwd naar het verdict.
Dit is een ernstig onderwerp met zware gevolgen voor de slachtoffers.

Gelieve U bij de zaak te houden en uw zever ergens anders te posten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 14:50   #11
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat zo is, slechts één raad: even wachten, want het faillissement lijkt onafwendbaar met allemaal falende projecten en een duurbetaald Mexicaans leger als management...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 15:07   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Als dat zo is, slechts één raad: even wachten, want het faillissement lijkt onafwendbaar met allemaal falende projecten en een duurbetaald Mexicaans leger als management...
Mja niets houdt hem tegen om pro-actief ander en beter te zoeken.

Doppen is ook maar niks.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 15:14   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is er een veel betere strategie hoor: met die mannen een behoorlijke ontslagregeling gaan arrangeren. Het is beter om U laten buiten te zetten als ze nog centen hebben, eerder dan als ze al failliet zijn he.
Oud 31 oktober 2014, 15:19   #14
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een ernstig onderwerp met zware gevolgen voor de slachtoffers. Gelieve U bij de zaak te houden en uw zever ergens anders te posten.
Je hebt werkelijk geen idee hoe men mensen bekijkt op managementniveau, het zijn objecten waar je mee kan spelen naar hartelust en volgens de grieven van de betrokkenen. Vroeger zat ik daar tussen en toen ik daar iets over zei, lag ik ook buiten. Hoe zeg je, ernstig onderwerp? Aan de top zitten psychopaten, kijk maar naar de studies daarrond, heel normaal dus. Dat linkje dat je aanbrengt mag je dus lekker vergeten, dat is voor de show.

Laatst gewijzigd door tandem : 31 oktober 2014 om 15:21.
Oud 31 oktober 2014, 15:39   #15
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is beter om U laten buiten te zetten als ze nog centen hebben, eerder dan als ze al failliet zijn he.
Nog nooit van het Fonds voor Sluiting van Ondernemingen (FSO) gehoord?
Oud 31 oktober 2014, 15:45   #16
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een ernstig onderwerp met zware gevolgen voor de slachtoffers. Gelieve U bij de zaak te houden en uw zever ergens anders te posten.
Overigens, waar is Greetje nu naartoe? Inmiddels thuis met een depressie omdat men al lang wist dat het bedrijf zou verhuizen naar het buitenland? Geschokt door alle leugenachtige praktijken?
Oud 31 oktober 2014, 15:46   #17
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog nooit van het Fonds voor Sluiting van Ondernemingen (FSO) gehoord?
Zit daar nog geld in?
Oud 31 oktober 2014, 15:48   #18
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Mijn zoon is er onlangs nog door uitbetaald, in elk geval.
Dus ik zou me geen zorgen maken...
Oud 31 oktober 2014, 15:52   #19
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn zoon is er onlangs nog door uitbetaald, in elk geval. Dus ik zou me geen zorgen maken...
Zullen zien wat het wordt in de toekomst, je zoon kan er maar wel bij varen. Anderen krijgen zoiets niet.
Oud 31 oktober 2014, 15:54   #20
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
op mijn eerste job heb ik iets gelijkaardig meegemaakt: wie zijn werk goed deed en kon, die gingen ze met alle macht op zijn stoel vastbinden en zéker geen promotie geven. Wie er totaal niets van bakte en de klanten misnoegd achterliet, die maakten ze eerst supervisor (en sommige daarna manager). Klinkt logisch: daar kwam je niet meer met de klant in contact Maar het management wist dus niet van aanpakken, zette zijn mensen constant in de wind, sommigen kenden zelfs amper de namen van de mensen in hun afdeling, wisten niet goed met wat ze bezig waren etc etc etc. De gevolgen waren erook naar natuurlijk.

Anyways: ik ken dus het probleem van een onbekwaam management. Beste manier om er mee om te gaan is gewoon het afbollen. Dat heb ik toen ook gedaan en met mij het overgrote deel van de ingenieurs en andere hoog opgeleiden. Het was vaste traditie daar om de vrijdagnamiddag in uw mailbox een afscheidsmail te vinden van een of ander persoon die opnieuw vertrok uit de firma.

Zoek dus gewoon een andere job als je er niet meer tegen kan. Ofwel gewoon enkel nog voldoen aan de norm maar niet te veel moeite meer doen.
Zo ken ik je weer, bestond er in die firma geen bestuurder, die boven het management stond?
Onmiddellijk daar gezamenlijk naar toe en het is opgelost. Zo ging het bij ons.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be