Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2014, 21:38   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.907
Standaard Antwerpen / Borgerhout: Tram gaat onder de grond en verdwijnt van Turnhoutsebaan

Tram gaat onder de grond en verdwijnt van Turnhoutsebaan
http://www.gva.be/cnt/dmf20141209_01...turnhoutsebaan

Is dit bevorderlijk , of leidt tot meer criminaliteit ??
t.o.v. De situatie op de Turnhoutsebaan lijkt me dit wel positief !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 december 2014 om 21:40.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2014, 21:42   #2
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Die metro ligt er al zo lang. Een paar jaar geleden zijn we er nog in gaan wandelen, toen stonden ze al heel ver eigenlijk.
Voor de Turnhoutsebaan zal het een pak schelen, dan is er eindelijk wat meer plaats om rond dubbelgeparkeerde wagens te slalommen zonder het gebel van een tram die denkt dat hij een ijskarretje is....
Of de metrostations een veilige plek gaan zijn betwijfel ik.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2014, 02:56   #3
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Voor alle duidelijkheid, het zal een sneltram worden met nummer 8 (geen verband meer met de vroegere nummer 8, die nu grotendeels door tram 4 is vervangen) die door de 'Reuzenpijp' gaat rijden. Die gaat van de
Park & Ride van het rondpunt van Wommelgem naar de ondergrondse keerlus aan station Astrid (ter hoogte van Centraal Station). Slechts één spookstation zal zijn deuren voor het publiek openen, als ik me niet vergis is dat station 'Zegel' gelegen Borgerhout 'intra muros' onder de Turnhoutsebaan. Voor meer info, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zegel_(premetrostation)

De andere spookstations blijven gesloten, zoals 'Morkhoven' en 'Drink'. Die moeten wel, zoals reeds 35 jaar lang, onderhouden worden alsof ze in gebruik zijn, anders is dit gevaarlijk voor de constructie en verval.

Bovengronds zal de Turnhoutsebaan bediend blijven door de getrouwe tram 10 en de bestaande tram 24. Het is dus niet zo dat de trams uit het bovengrondse straatbeeld van de Turnhoutsebaan zullen verdwijnen ! Sneltram 8 valt veelal als een aanvulling te zien, makkelijk voor wie van buiten de stad naar het centrum wilt en geen boodschap heeft aan de bovengrondse stadszichten van 'Borgerokko'.

Met de ingebruikname van de Reuzenpijp, de oostelijke tangent, zal het Antwerpse premetronetwerk vier 'armen' kennen:

- de Zuidelijke bedient door tramlijnen 2, 6, 9 en 15
- de Noordelijke bedient door tramlijnen 2,3,5 en 6
- de Westelijke bedient door tramlijnen 3,5,9 en 15
- de Oostelijke (= Reuzenpijp) bedient door tramlijn 8

De stations Astrid en Diamant blijven het centrale hart van het premetronetwerk, met tussen hen in dus een ondergrondse keerlus. We kunnen stellen dat het eindelijk op een goed uitgebouwde (pre)metro begint te lijken meer dan 40 jaar na aanvang van de werken. Initieel zou het een echte metro moeten worden, maar die megalomane plannen zijn ondertussen al lang opgeborgen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 10 december 2014 om 02:58.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be