![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Wie naiëf is of bewust negationist kan het racisme dat heerst nog steeds blijven ontkennen. Nieuw wetenschappelijk onderzoek wees uit dat men in Vlaanderen op z'n wenken wordt bediend wanneer men geen mens van allochtone afkomst in dienst wil nemen. Jammer dat mensen niet kijken naar de competenties, maar al bij voorbaat selecteren op een irrelevant criterium namelijk: afkomst.
http://www.minderhedenforum.be/actua...-discriminatie 't Wordt tijd dat de regering met keiharde maatregelen afkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom een tiental keer dezelfde draad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Wat een onzin. Wie heeft het hier over taal. Het gaat over mensen die, alvorens men ze individueel gehoord of gezien heeft of de competenties ervan heeft getest, al uitsluit van de arbeidsmarkt.
Laatst gewijzigd door Tomas : 24 februari 2015 om 07:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij hebben de allochtonen niet direct de reputatie om eerlijk te zijn. Ik weet dat ik hier iedereen over dezelfde kam scheer, maar ik probeer me te verplaatsen in het denkbeeld van de mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren op de radio gehoord, een homokoppel, dat helemaal niet racistisch is, werd door de poetsvrouw geweigerd. De poetsvrouw weigerde gewoon om een huis van homo's te kuisen. Is dat geen discriminatie? Of mogen zij zich verschuilen achter hun geloof?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Taal is ook een competentie om een onderling vertrouwen te verkrijgen.
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Je kan pas weten of iemand de taal begrijpt nadat je hem of haar gesproken hebt.
Laatst gewijzigd door Tomas : 24 februari 2015 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu gaat de moderatie tegen u beginnen kakken alsof ge het expres gedaan hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() De moderators weten hier wel dat er soms iets misgaat met het posten van een bericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu een wijveke van een jaar of 50, niet (hoog) geschoold, praat enkel dialect-Vlaams, heeft het toch een beetje hoog in haar bol omdat haar vent wat verdient als zelfstandige loodgieter of zo, maar voor de rest in heel haar leven nog geen vlieg kwaad heeft gedaan, en die zo'n poetsvrouw zoekt en daarbij stelt dat het geen 'vreemde' mag zijn, het moet een Vlaamse zijn. Met welke maatregel gaan we haar bedenken ? En wat ik wil illustreren: als dat onze volksaard is; als het merendeel van de gewone simpele mensen zo denkt, wat moet je dan besluiten ? De democratische zweep er op, of "reclameboodschappen en mededelingen van de regering" de ether insturen tot "ze het snappen" ? Of wat ? (en ondertussen sommige criminaliteit maar verzwijgen ?) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals die flipper van Fereyn, geen allochtonen in dienst had/heeft(?) Laat dat nu net een reden zijn om daar iets te gaan kopen, 't mag zelfs nog wat meer kosten. Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 februari 2015 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslims en niet nederlandssprekenden komen er bij mij niet in. Die kunnen hun werk niet naar behoren uitvoeren in mijn huis. Dat is dus geen kwestie van discriminatie, maar een kwestie van het niet hebben van de juiste competenties voor de jobs.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gaf hierboven opzettelijk het voorbeeld van een redelijk domme zoeker naar een poetsvrouw.
Wie ietwat slimmer is, zal voorstellen aan het dienstencheque-bedrijf dat ze iemand zoeken die het dialect van de streek begrijpt, en die liefst met de fiets kan komen werken. (al eens een allochtone poetsvrouw op een fiets gezien ? Je zou geloven dat dat ook al niet mag van allah of van de profeet ... of is dat enkel cultuur ? Groene cultuur niewaar.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van Bellingen vind het vreemd het percentage hoog dat de vraag van de klant in Limburg inwilligt. Vermoedelijk omdat hij 2 zaken door elkaar haalt. Je hebt eerstens hun onderzoek dat eigenlijk neerkomt op een soort van test naar 'klantvriendelijkheid'. Maar het aantal klanten dat effectief vraagt naar niet-allochtonen werd niet onderzocht. Het zou dus kunnen dat in Limburg de vraag/eis van klanten voor autochtonen dermate klein is dat men die vraag positief kan beantwoorden zonder problemen voor de allochtone werknemers. Laatst gewijzigd door pajoske : 24 februari 2015 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch zijn kot en het is toch hij die betaalt. Hij zegt toch niet dat Marokkanen in iemand anders zijn kot niet mogen werken hé. Sommige bevolkingsgroepen hebben nu eenmaal last van hun reputatie. Ik vraag me trouwens af hoe je iemand kan dwingen wel een Marokkaan te aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 februari 2015 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() We zullen onze kuis wel zelf doen, wat we zelf doen doen we beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschappelijke studies zijn namelijk zo, zo koud! Driekwart van de Antwerpenaren is tolerant, de welvaart stijgt, de honger gaat de wereld uit... Dat soort vaststellingen laten niets meer over aan de verbeelding! Je hebt dus groot gelijk om te zeggen dat ondanks de staalharde feiten dat wanneer iemand wat telefoons pleegt, hij warempel als klant dreigt behandeld te worden, er toch nog plaats is voor naïeve racisten!
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag je er dan mee in kruipen?
![]() |