Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2015, 08:40   #1
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard De meerderheid van de Afrikanen (1,1 miljard) zal naar Europa komen

500.000 staan er nu al te wachten op hun bootje aan de kust van Libië.
Maar dat is nog maar het begin.
Uiteindelijk zal de meerderheid van het volledige continent de oversteek wagen.
Europa heeft getoond dat het onvoorwaardelijk vluchtelingen redt en naar Europa brengt.
Er worden geen vluchtelingen teruggestuurd.
Er worden geen boten getorpedeerd.
De Europeaan is 'beschaafd' en dat betekent dat hij zichzelf de morele verplichting oplegt om vluchtelingen te helpen.
En dat weten ze in Afrika.
Het is dus simpel.
Of Europa stapt af van zijn 'beschaafde' waarden en weigert vluchtelingen (wat niet zal gebeuren zolang de beta's hier de plak zwaaien), of het grootste deel van de Afrikanen komt naar hier.

Prettige dag verder.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 08:55   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Afrika dient afgesloten te worden van Europa, niets mag er nog binnen uit die 'contreien'?
Oud 8 juni 2015, 09:51   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we niet beter een veerdienst inleggen?
Lijkt mij goedkoper dan die reddingsacties.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 10:16   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zeker, €9999 voor een ticketje Europa en een retourtje voor wanneer er een misdaad gepleegd word door de vers geïmporteerde.

Opvangcentra , tentenkampen langs de meer noordelijke oostblok grenzen, zo ver mogelijk van elke andere bewoning.

Verspreiding over Europa alleen na het afleggen van een inburgeringscursus voor de gekozen staat (jaja, ik laat de mensen zelf kiezen).
Voor België is het een moeilijk klusje, daar iedere inwoner van België geacht wordt de Belgische wetten te kennen.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 juni 2015 om 10:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 10:27   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeker, €9999 voor een ticketje Europa en een retourtje voor wanneer er een misdaad gepleegd word door de vers geïmporteerde.

Opvangcentra , tentenkampen langs de meer noordelijke oostblok grenzen, zo ver mogelijk van elke andere bewoning.

Verspreiding over Europa alleen na het afleggen van een inburgeringscursus voor de gekozen staat (jaja, ik laat de mensen zelf kiezen).
Voor België is het een moeilijk klusje, daar iedere inwoner van België geacht wordt de Belgische wetten te kennen.
Het voordeel van die veerdienst is dat ze al direct voor de verspreidng kunnen zorgen in plaats van alles in Italie te dumpen. Allemaal zuivere besparingen.
Oud 8 juni 2015, 10:34   #6
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voordeel van die veerdienst is dat ze al direct voor de verspreidng kunnen zorgen in plaats van alles in Italie te dumpen. Allemaal zuivere besparingen.
Europa kan in ieder geval wel iets doen ipv zoals een apathische koe in de wei te staan. Meuh ! Groetjes uit Europa. Meuh !
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 11:44   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Europa kan in ieder geval wel iets doen ipv zoals een apathische koe in de wei te staan. Meuh ! Groetjes uit Europa. Meuh !
Ge bedoelt de put dempen als het kalf verdronken is?
Oud 8 juni 2015, 12:15   #8
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De politieke bemoeienissen van de EC hebben niet anders dan ellende door groot politiek falen teweeg gebracht.
Dat begon al levensgroot met de vm gangsterlanden van de Joego's. De EU had daar - in dat conflict - niets te zoeken. Daarna verviel de politieke bemoeizucht van kwaad tot rampzalig!

De enige oplossing voor een (toekomstige) massale criminaliteit in het westelijk deel van Europa is de verdragen van Schengen te storneren en de EU snelstens te ontbinden. Om niet overlopen te worden met economische vluchtelingen zullen de mediterrane landen hun eigen maatregelen gedwongen moeten nemen.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 8 juni 2015 om 12:16.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 19:40   #9
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=hGGtSkyasNA

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 21:43   #10
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 juni 2015 om 21:50.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 21:49   #11
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het is dus simpel.
Of Europa stapt af van zijn 'beschaafde' waarden en weigert ...
Of Europa geeft Al Sisi van Egypte een pak geld, waarmee hij vervolgens Europese wapens kan/moet kopen. Dit om Libie te bezetten, om daarna per direct de Afrikaanse hordes terug naar de Sahel sturen.

Een tussenoplossing die niet decenia kan voortduren maar wel Europa weer zuurstof geeft.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 juni 2015 om 21:50.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 11:40   #12
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je een veerdienst, vol geladen richting Afrika en leeg terug naar Europa komen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 11:55   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hebt gij nu mijn idee gepikt Bobke? Of zijn we beiden even creatief?

Een brug aan Gibraltar zou misschien ook wel de moeite zijn. Gewoon: met vier rijbanen van Afrika naar Europa, een voetpad heen en terug en een éénrichtingstreinspoor in Gibraltar uitwaaierend naar de verschillende Europese landen (oei, wacht, treinen en zo dat is foei waarschijnlijk). Maar bussen zullen het niet halen. Toch treinen dan maar.

Binnen vijftig jaar zijn ze namelijk met twee miljard bij een gelijk kweekgedrag, het moet dus een beetje vooruitgaan hé.

Europeanen die het prachtige (dan lege) Afrika willen gaan koloniseren kunnen dan gewoon het vliegtuig wel nemen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 juni 2015 om 11:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 13:35   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Doet mij denken aan de apocalyps die sommigen ons voorspeld hadden i.v.m. de ebola-epidemie.
Oud 9 juni 2015, 13:47   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 9 juni 2015, 14:21   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Doet mij denken aan de apocalyps die sommigen ons voorspeld hadden i.v.m. de ebola-epidemie.
neen, die apocalyps werd niet voorspeld. De mogelijkheid dat besmette mensen het illegaal tot in Europa zouden brengen werd voorspeld.

Anderzijds zag ik ooit wel een film die exact toonde wat nu gaande is, maar ik kan nooit op de titel komen.
De film eindigt met miljoenen mensen die een voetmars vanuit Afrika naar Europa aanvatten. De stroom zwelde constant aan. In de film eindigt hij gewoon met de rots van Gibraltar in zicht of zoiets (het einde is me niet heel erg duidelijk meer).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 juni 2015, 14:33   #17
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neen, die apocalyps werd niet voorspeld. De mogelijkheid dat besmette mensen het illegaal tot in Europa zouden brengen werd voorspeld.

Anderzijds zag ik ooit wel een film die exact toonde wat nu gaande is, maar ik kan nooit op de titel komen.
De film eindigt met miljoenen mensen die een voetmars vanuit Afrika naar Europa aanvatten. De stroom zwelde constant aan. In de film eindigt hij gewoon met de rots van Gibraltar in zicht of zoiets (het einde is me niet heel erg duidelijk meer).
... voorspelbaar einde !
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 14:39   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
LOL

Citaat:
Ik zal hieraan denken als ik naar Jurassic World ga kijken. LOL²
Oud 9 juni 2015, 14:57   #19
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het trouwens wel mooi hoe de logische gevolgtrekking uit "er staan er 500.000 te wachten" kennelijk "de meerderheid komt naar hier" is. Het verschil tussen 500.000 en de meerderheid van Afrika is meer dan een factor 1000. Het gaat hier over grofweg een promille van de Europese bevolking, misschien twee. In dat tempo duurt het dus 500-1000 jaar voordat er net zoveel Afrikanen zijn geïmmigreerd als dat er nu mensen in Europa leven. Ja, het is een heel groot aantal, en neemt wel degelijk de vorm aan van een humanitaire ramp (waarbij we toch maar in eerste instantie bezorgd zullen zijn om al die mensen die verdrinken, we zijn tenslotte geen monsters), maar het is nog geen March of the Africans.

De omschrijving van die film doet mij trouwens denken aan The Prince of Egypt, maar dat geheel terzijde.
Oud 9 juni 2015, 15:03   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik vind het trouwens wel mooi hoe de logische gevolgtrekking uit "er staan er 500.000 te wachten" kennelijk "de meerderheid komt naar hier" is. Het verschil tussen 500.000 en de meerderheid van Afrika is meer dan een factor 1000. Het gaat hier over grofweg een promille van de Europese bevolking, misschien twee. In dat tempo duurt het dus 500-1000 jaar voordat er net zoveel Afrikanen zijn geïmmigreerd als dat er nu mensen in Europa leven. Ja, het is een heel groot aantal, en neemt wel degelijk de vorm aan van een humanitaire ramp (waarbij we toch maar in eerste instantie bezorgd zullen zijn om al die mensen die verdrinken, we zijn tenslotte geen monsters), maar het is nog geen March of the Africans.

De omschrijving van die film doet mij trouwens denken aan The Prince of Egypt, maar dat geheel terzijde.
Degenen die staan te wachten zijn de jonge mannen, zonder vrouwen, kinderen of familie. Vrouwen en kinderen worden toch maar over boord gekieperd.
Eenmaal hier geinstalleerd kan men vrouw en kinderen en familie en tantes en nonkels laten overkomen. Zo doen de Marokkanen het toch, en als die dat mogen mag de rest het ook.

En waarom zouden we ons houden aan degenen die hier geraken? Als de ene gerechtigd is hier te blijven, is de andere het ook (iedereen wordt wel voor iets vervolgd in Afrika).

Degenen die enkel bezig zijn met het oppikken van de drenkelingen: wanneer wil je ermee stoppen?

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be