![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Leg je oor te luisteren bij nagenoeg elke leidinggevende in de publieke sector en je krijgt dit soort kafkaiaanse verhalen te horen in tonen van woede, ongeloof en gelatenheid, afhankelijk van het karakter en de dienstjaren. ‘Je moet je moeder én je vader vermoord hebben om buiten te vliegen bij de overheid’ is echt geen cliché. Het aantal ambtenaren die ontslagen werden omdat ze volstrekt niet voldeden, is op de hand van een onhandige schrijnwerker te tellen. Voor de meesten - en dat zijn er in percentage uitgedrukt zeer weinig - die de laan uit werden gestuurd lag er een zwaar tuchtdossier op tafel, dat niet zelden gebaseerd was op een strafrechtelijke uitspraak.
Nagenoeg nooit vliegt een luie ambtenaar eruit. Het gros van mijn collega’s begint zelfs in zeer manifeste gevallen niet aan een procedure die na twee negatieve evaluaties moet leiden naar een ontslag, Dat heeft niet te maken met een gebrek aan moed, maar alles met ontmoediging. In de beroepscomités moeten leidinggevenden zich komen verantwoorden voor negatieve evaluaties alsof ze schuldig zijn aan roofmoord bij nacht. Natuurlijk zijn er bij de vakbondsmensen die de beroepscomités bemannen een aantal die de zaken objectief benaderen. Maar helemaal loskomen van het idee dat je toch moeilijk de directie gelijk kan geven, is niet iedereen gegeven. Zo was er niet zo lang geleden een ambtenaar die zich hard voor zijn vakbond inzette maar helemaal niet voor onze federale overheidsdienst, en dus een onvoldoende kreeg. Zijn vakbondsgenoot in het beroepscomité stelde voor de evaluatie in ‘uitzonderlijk’ om te zetten. Gelukkig gingen de andere leden niet in op dit hilarische voorstel. Het is nu bang afwachten of de Raad van State niet ergens een foutje vindt in de omslachtige procedure. http://www.tijd.be/opinie/column/Bui...69724-2337.art Waar blijft de grote verandering van Dewever? Ze is niet meer van deze tijd, en is dat misschien nooit geweest. Een verantwoordelijke overheid zou beter ophouden met ambtenaren vast te benoemen. Alles verandert, jobs verdwijnen en er komen nieuwe in de plaats, mensen veranderen in de loop van hun leven. Waarom moet een werknemer die voor de staat gaat werken, een win for life krijgen? Want dat is het: op het moment dat een ambtenaar vastbenoemd wordt, tekent de overheid een contract om die mens tot aan zijn dood in de watjes te leggen. Een commitment van 60 jaar! Laatst gewijzigd door demonen : 1 september 2015 om 07:54. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef je anders graag eens de gegevens van het bedrijf die hier de renovatiewerken hebben uitgevoerd.....heb je onmiddellijk al deze kwaliteiten samengebundelt in één foldertje. Trouwens de betrouwbaarheid van je Ford auto's was ook niet om naar huis over te schrijven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 september 2015 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die keuzevrijheid hebben wij tav de overheid niet. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tweedehandsje? Laatst gewijzigd door demonen : 1 september 2015 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In principe niet zo veel.....alleen wanneer je er ééntje kocht aan dewelke Demonen mee had geprutst zat je in zak en as.
Hij heeft altijd veel geluk gehad dat de vakbond hem steeds in bescherming heeft genomen toen en nu nog. ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() @Fred Vanhove: je zegt daar zoiets over Ford. Ik passeerde regelmatig langs de fabrieksparking van het personeel, het viel mij op dat meer dan de helft van de wagens geen ford waren, ondanks fenomenale kortingen waar anderen alleen maar kunnen van dromen. Voor mij was het duidelijk, waarom zou ik een ford kopen als het eigen personeel nog niet eens een ford koopt. Ik vermoed dat al die niet-ford wagens op de ford-personeelsparking afkomstig waren van collega's van Demonen, die wisten dat een Ford om zeep was als Demonen er had aangezeten, en die mensen wilden dus geen risico nemen, en ik ook al helemaal niet. Ford Onderdemonendelen Rap Defect.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De vrouwen reden met de Ford Mondeo stationcar omdat die veel ruimte had voor de kinderen naar school te brengen. Wij kwamen met een kleine tweedehands auto werken of met de moto zoals ik.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|