Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2015, 07:40   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.773
Standaard Lof voor Vlaanderen, maar tweede fabriek in Nederland (Tesla)

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Elon Musk heeft zijn rondreis door ons land voortgezet. Bart De Wever toonde de Tesla-topman de plannen van de oude Opel-site, waarna ze samen een ritje gingen maken.
Een 'goede' poging van BDW om de Opel-site te laten 'omtoveren' in een Tesla-site?

Goed plan zou je zeggen, dicht bij de haven.

Maar er zijn al tal van kapers op de kust, Politieke spelletjes en andere weet je wel.

Citaat:
De Tesla-topman kwam ook nog even terug op het milieuschandaal bij het Duitse autoconcern Volkswagen. ‘Wat dit schandaal vooral aantoont, is dat de limiet bereikt is in de ontwikkeling van benzine- en dieselmotoren. Veel vooruitgang is er niet meer mogelijk met fossiele brandstoffen.’

Het milieuschandaal bij Volkswagen is volgens mijn bescheiden mening door enkele duistere figuren in scene gezet om zo een 'goed draaiend bedrijf', ten gronde te richten. Ok, het is en blijft een enorme fout daar niet van. Andere auto bedrijven ook maar eens gaan testen misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 september 2015 om 07:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 07:51   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het milieuschandaal bij Volkswagen is volgens mijn bescheiden mening door enkele duistere figuren in scene gezet om zo een 'goed draaiend bedrijf', ten gronde te richten. Ok, het is en blijft een enorme fout daar niet van. Andere auto bedrijven ook maar eens gaan testen misschien?
Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 07:58   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?
Goeie vraag waarop ik het antwoord bijster ben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 08:58   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?
Het zou me niet verbazen dat andere merken eenzelfde praktijk toepassen. Wait and see..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Een 'goede' poging van BDW om de Opel-site te laten 'omtoveren' in een Tesla-site?

Goed plan zou je zeggen, dicht bij de haven.

Maar er zijn al tal van kapers op de kust, Politieke spelletjes en andere weet je wel.

BDW is in hetzelfde bedje ziek als Kris Peeters. Die dacht ook opel in Antwerpen te kunnen houdenn. Die denken nog altijd dat ze van enige betekenis zijn bij onderhandelingen met multinationals.

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 september 2015 om 08:58.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:01   #5
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rozengeur Bekijk bericht
Verwijt je BDW nu dat hij werkgelegenheid probeert te creëeren? Wat een verzuurde mens ben jij toch (geworden?).
Neen in tegendeel. Ik verwijt die politiekers dat ze denken zo machtig te zijn dat een gesprek met bedrijfsleiders werk creëert. Dat ze dat breed in de kranten laten uitsmeren.
Als ze werk willen creëren moeten ze stoppen met show op te voeren. Dat ze dan beginnen met omstandigheden zo te maken dat bedrijfsleiders hier graag willen investeren. Dat doe je door:
-vereenvoudiging van de regelgeving: uitbreiding Vlaams bevoegdheden is dus contraproductief.
-Ontsluiting, speciaal voor Antwerpen de haven. Zorg eindelijk dat het fileprobleem rond Antwerpen opgelost wordt. Zorg er eindelijk voor dat de autostrade richting achterland (Duitsland) een 3e baanvak krijgt. Zorg er voor dat de treinverbinding Hasselt - Maastricht terug geopend wordt.
- lagere lonen. Dat kan je door de overheidsuitgaven terug te dringen. Al die overbodige gewestelijke ambtenaren afdanken bv.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:09   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.347
Standaard op de oude Opel-site moet industriele aktiviteit komen..

..dat is de duidelijke ,en in zovele woorden gestelde-,bedoeling van de Vlaamse Regering,en tevens van het stadsbestuur.


Het is dus kompleet logisch dat Vlaanderen,dat Antwerpen,reclame maakt met een beschikbare site.Alle nutsvoorzieningen liggen er al of zijn op korte termijn (opnieuw) beschikbaar...

Hopelijk lukt het plan binnen de 10 jaar,is het niet met Tesla dan met iets anders INDUSTRIEELS....



Overigens,de verkeersknoop moet nu zowat het zwakste punt zijn van "Antwerpen",veel meer nog dan de loonkost vrees ik zo....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 september 2015 om 10:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:15   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

BDW is in hetzelfde bedje ziek als Kris Peeters. Die dacht ook opel in Antwerpen te kunnen houdenn. Die denken nog altijd dat ze van enige betekenis zijn bij onderhandelingen met multinationals.
We zullen de Koning erbij halen. Misschien dat dit nog enig effect heeft bij sommige volkeren, maar de Amerikanen zijn nuchterder.
Kom, uiteindelijk moet de macht van de politiek in deze dingen niet onderschat worden. Ze zorgen voor de infrastructuur, de subsidies...

Laatst gewijzigd door Bob : 26 september 2015 om 10:15.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:23   #8
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen in tegendeel. Ik verwijt die politiekers dat ze denken zo machtig te zijn dat een gesprek met bedrijfsleiders werk creëert. Dat ze dat breed in de kranten laten uitsmeren.
Als ze werk willen creëren moeten ze stoppen met show op te voeren. Dat ze dan beginnen met omstandigheden zo te maken dat bedrijfsleiders hier graag willen investeren. Dat doe je door:
-vereenvoudiging van de regelgeving: uitbreiding Vlaams bevoegdheden is dus contraproductief.
-Ontsluiting, speciaal voor Antwerpen de haven. Zorg eindelijk dat het fileprobleem rond Antwerpen opgelost wordt. Zorg er eindelijk voor dat de autostrade richting achterland (Duitsland) een 3e baanvak krijgt. Zorg er voor dat de treinverbinding Hasselt - Maastricht terug geopend wordt.
- lagere lonen. Dat kan je door de overheidsuitgaven terug te dringen. Al die overbodige gewestelijke ambtenaren afdanken bv.
Tof dat je achter de N-VA visie over het traject Hasselt-Maastricht staat en het socialistisch prestigeprojecten Spartacus naar de papiermand verwijst en kiest voor de verdere ontsluiting van Noord-Limburg en het Maasland en de IJzeren Rijn. Alleen je Franstalige spitsbroeders zijn niet zo IJzeren Rijngezind, omdat dat te veel voordeel oplevert voor het Antwerpen van BDW.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 september 2015 om 10:25.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:24   #9
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We zullen de Koning erbij halen. Misschien dat dit nog enig effect heeft bij sommige volkeren, maar de Amerikanen zijn nuchterder.
Kom, uiteindelijk moet de macht van de politiek in deze dingen niet onderschat worden. Ze zorgen voor de infrastructuur, de subsidies...
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:26   #10
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.
Blame it on rood en groen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:28   #11
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.
De Filip heeft de Teslabaas toch ook op de koffie gehad?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:29   #12
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Blame it on rood en groen.
Waarom? De Vlaams-nationalisten maakten sinds 1981 veel meer deel uit van de Vlaamse regering dan bv groen.
Die met zijn zot voorstel van 70Km/u is anders ook een NVA-er.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:31   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.
Het zijn nochtans de politiekers die voor de infrastructuur moeten en kunnen zorgen. Niet de Koning. Dat weten de Amerikanen ook wel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:33   #14
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom? De Vlaams-nationalisten maakten sinds 1981 veel meer deel uit van de Vlaamse regering dan bv groen.
Die met zijn zot voorstel van 70Km/u is anders ook een NVA-er.
Die zot heeft gelijk. Rijdt eens van Turnhout naar Geel en probeer je maar eens aan het woud van wisselende verkeersborden te houden. Onmogelijk en voorts nog om de haverklap flitspalen. Maar dat is een andere discussie.
Ga je nabewerking dat rood en groen niet jaren tegen de uitbreiding van het wegennet en de verbreding van de autowegen zijn geweest? Vraag dat maar eens in Antwerpen of Brussel.
Je reageert niet op mijn andere reacties.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 september 2015 om 10:37.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:36   #15
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het zijn nochtans de politiekers die voor de infrastructuur moeten en kunnen zorgen. Niet de Koning. Dat weten de Amerikanen ook wel.
De Amerikanen zullen dan ook wel weten dat de Vlaamse politiekers op dat vlak schromelijk te kort schieten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:36   #16
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?
En toch ben ik ook kritisch. Het zou goed zijn dat alle andere merken met dieselwagens ook zouden gecontroleerd worden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:37   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
De Filip heeft de Teslabaas toch ook op de koffie gehad?
Hij heeft gevraagd of Musk eens wou langskomen (voor ne gratis Tesla ?).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:39   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De Amerikanen zullen dan ook wel weten dat de Vlaamse politiekers op dat vlak schromelijk te kort schieten.
Och heel Belgie (en Wallonie nog meer dan Vlaanderen), en in uitbreiding Europa is een zinkend schip. Maar aangezien Musk wel ergens in Europa een vestigingsplaats moet vinden, heeft Vlaanderen toch nog een kans. In het land der blinden is éénoog nu eenmaal koning.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:40   #19
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Die zot heeft gelijk. Rijdt eens van Turnhout naar Geel en probeer je maar eens aan het woud van verkeersborden te houden. Onmogelijk en voorts nog om de haverklap flitspalen. Maar dat is een andere discussie.
Ge hoort mij niet vertellen dat Groen geen verantwoordelijkheid draagt. Maar de schuld volledig in de schoenen van socialisten en groen schuiven is de waarheid geweld aandoen.

Ik ken de streek niet. Maar als ik op google kijk is er een brede vierbaansweg tussen Turnhout en Geel. Waarom zou je daar maar 70 mogen rijden?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:41   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Een 'goede' poging van BDW om de Opel-site te laten 'omtoveren' in een Tesla-site?

Goed plan zou je zeggen, dicht bij de haven.

Maar er zijn al tal van kapers op de kust, Politieke spelletjes en andere weet je wel.




Het milieuschandaal bij Volkswagen is volgens mijn bescheiden mening door enkele duistere figuren in scene gezet om zo een 'goed draaiend bedrijf', ten gronde te richten. Ok, het is en blijft een enorme fout daar niet van. Andere auto bedrijven ook maar eens gaan testen misschien?
De Wever was dus niet overtuigend genoeg de Opel site weer nieuw leven in te blazen met Tesla.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be