![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat geen goed nieuws is ...
Eat dust, sossen en groensels. titel: 'Jobmotor in private sector trekt weer aan: 10.000 nieuwe banen in 6 maanden' link: http://trends.knack.be/economie/bele...T=186443981278 Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 10.000...
Op een totaal van +- 400.000. Moeten we dat echt indrukwekkend vinden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() lol,
de goednieuwsshow �* la Guy Verhofstadt en paars, pré puinhopen starring role : De Schoofzak. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén job bij in plaats van één job minder, is al positief. En nu spreekt men van 10.000 ! Ik zou er voor applaudisseren, zelfs al zou dit resultaat bereikt zijn door een absolute meerderheid van de PS alleen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In heel Europa herneemt de economie traagjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van -30K naar +10K noem ik toch een trendbreuk. Los van politiek gezever is dat gewoonweg goed nieuws.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar of dit het resultaat is van de regering Michel? De economie van Belgie (en andere) landen , volgt toch vooral de globale en europese conjunctuur. Het duurt normaal gezien een tijd voordat maatregelen hun effect hebben. Behalve dan in het geval van de speculatie taks, die vernietigde al jobs voordat ze in werking zal treden ![]() Laatst gewijzigd door Odol : 3 november 2015 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Vluchtelingeneconomie
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Voornamelijk dienstenjobs.
En voornamelijk vanwege de trage economische herneming. Het blijft huilen met de pet op in de industrie kwa jobs. En het is net daar waar waarde wordt gecreeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Bovendien lijkt er mij netto gezien totaal geen jobcreatie te zijn.
We importeren 20.000 toekomstige leefloners en creëren een handvol ambtenarenjobs en tijdelijke Jobs voor infrastructuur. De werkloosheid stijgt hier dus ipv af te nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ambtenarenjobs worden NIET meer gekreeerd.Het is overigens al enkele jaren zo dat ambtenaren die in pensioen gaan niet meer 1 op 1 vervangen worden en ik vraag me af of "nieuwelingen" in de ambtenarij nog uitzicht hebben op het roemruchte "ambtenarenstatuut".... Trouwens,wie WIL nog langer dan 10 jaar voor dezelfde werkgever werken,wat is me dat toch???(ik heb het nooit gedaan en het is onwaarschijnlijk dat het zal gebeuren,je kunt evengoed direct op het kerkhof gaan liggen wegens "braindead") Het goede nieuws is ondertussen dat zelfs een zeer geringe economische groei in de privé en een afname van de overheidsinvesteringen zich desondanks begint te vertalen in tewerkstellingsgroei..Dat op zich mag gerust een ommezwaai genoemd worden. Het afnemen van de overheidsinvesteringen (zoals besparen op instandhouding van openbare infrastruktuur )kan zich op middellange termijn keren tegen de "echte economie.Er is echter weinig andere keus gezien een stijgend deel van de overheidsbudgetten moeten dienen voor het bekostigen van de niet-productieven en politici Ik kijk met grote verontrusting naar wat er gebeurt in Portugal.Daar is de kans heel erg groot dat "volkspolitici" het harde besparingswerk van de laatste 5 jaar ongedaan zullen maken (uit "sociale" overwegingen) en een nieuwe put zullen gaan graven. Ook hier is dat gevaar heel erg reeel... Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2015 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.tijd.be/opinie/column/Suc...96573-2337.art ps Er waren in België dit jaar bijna 40.000 mensen minder aan het werk dan 1 jaar geleden. België is het enige land vd OESO met een negatieve tewerkstellingsgroei. Wij hebben trouwens de snelst stijgende schuld vd wereld. Waar ziet U het goede nieuws? Laatst gewijzigd door demonen : 11 november 2015 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() X2
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees de openingspost, waaruit ik citeer: De kentering in de privésector lijkt nu ingezet: er kwamen in zes maanden 10.000 banen bij. Ook in de zorgsector groeide het aantal werknemers fors (+9.000). Het ambtenarenbestand daalde dan weer met 4.000, de eerste forse afbouw sinds 1996, aldus De Tijd. De totale banenwinst over de zes maanden is dus 15.000. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof er eerlijk gezegd ook geen bal van.