![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ietsje meer dan 4 op 10 van de beroepsbevolking hangt op een of andere manier aan de staatsuier. Laat het boeltje maar imploderen.
Op precies te zijn, 2,75 miljoen Belgen zijn niet aan de slag. Hoe kan zoiets nu ? We lezen toch dagelijks dat de werkloosheid fors daalt en dat werkgevers niet snel de juiste mensen vinden op de arbeidsmarkt. Worden we misschien door de overheid om de tuin geleid ? Jawel, eens te meer paait de overheid ons met cijfers over een dalende werkloosheid, maar eigenlijk moeten we naar de werkgelegenheidsgraad kijken. Over de werkgelegenheidsgraad zal de overheid vaak zwijgen en met reden. De werkgelegenheidsgraad kijkt naar de volledige arbeidsreserve ( alle mensen tussen 15 en 64 jaar, cijfers van 2016 ) en naar het aantal mensen die ( al dan niet met een vergoeding ) niet deelnemen aan de arbeidsmarkt. Wel, België heeft een werkgelegenheidsgraad van 63%, wat een bijzonder slechte prestaties is. Duitsland en Nederland hebben een werkgelegenheidsgraad van ongeveer 75 %. In perspectief, 2,75 miljoen Belgen van de beroepsbevolking werken niet ( dus 27% ), en 4,68 miljoen werkt wel ( dus 63% ). Wat maakt dat 4,68 miljoen Belgen op één of andere, directe of indirecte manier, financieel solidair zijn met de totale Belgische bevolking van ongeveer 11,3 miljoen. Onnodig te zeggen dat deze situatie niet lang vol te houden is. Wie werk heeft zal dit geweten hebben want hij of zij werkt zich te pletter en betaalt zich blauw aan belastingen. Bovendien heeft de EU een politiek van open grenzen en is er een extra instroom van mensen met weinig professionele vaardigheden die op hun beurt een extra druk vormen op de werkgelegenheidsgraad. Onnodig te zeggen dat de werkgelegenheidsgraad in Brussel tot de laagste van België behoort. Bovendien vertrekken er steeds meer mensen op pensioen. Er zijn te weinig economisch actieve mensen om de economisch-niet-actieve mensen financieel te steunen. Dit zal in de komende jaren de sociale zekerheid compleet overhoop halen.De overheid zal niet anders kunnen kiezen dan voor een mix van hogere belastingen en lagere sociale uitkeringen Bron : https://www.the-house.be/nl/blog/art...t-aan-de-slag/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dat is voor Vlaanderen erg nadelig. Wij zijn een veel meer performante regio dan "WalloBrux". Maar onze economische statistieken worden "verbelgd" door ze samen te voegen met die van het benedenmaats presterend WalloBrux. Potentiële buitenlandse investeerders krijgen uitsluitend die "Belgische" cijfers voorgeschoven en hebben daardoor geen correct beeld omtrent de werkelijke toestand in Vlaanderen. Eerlijk is wel anders me dunkt.
Laatst gewijzigd door quercus : 24 mei 2018 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kan je alles gaan opdelen, waarom "Vlaandern" en niet per "Vlaamse provincie" bij voorbeeld?
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij per se ook nog eens wil uitsplitsen per oubollige "provincie", waarom zou je niet verder gaan en uitsplitsen per "kanton" of per "gemeente". Kijk, dat is een van de traditionele nep-argumenten waarmee Belgicisten steeds maar opnieuw komen aandraven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() PS ik zit er precies toch niet zo ver naast:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sins de processen van Neurenberg. Daarna enkel naar Oostenrijk met de Jan. Op relikwiete retraite.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 mei 2018 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In verkeerde handen via belastingen om het inwijkelingen, sans papiers, illegalen andere '(hoorn des overvloeds zoekers) wat aangenaam te maken? Dan verschiet ik er echt niet van dat er zijn die zeggen: salu en de kost. Het klinkt best wreed 'fout' maar toch ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 mei 2018 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zulke ingesteldheid is enkel in dictaturen van toepassing.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die worden vergoed om het land te besturen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zouden we staan als hij tijdens WO I "the red barron" Manfred von Richthoffen niet uit de lucht had geschoten op 21 april 1918 ? |
|
![]() |
![]() |