Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2021, 04:36   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Deze Vlaming in China begrijpt het ook niet

Net als ik begrijpt deze man ook niet waarom wij maar blijven aanmodderen.

https://www.hln.be/video/iedereen-he...liggen~p193412
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 06:53   #2
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Net als ik begrijpt deze man ook niet waarom wij maar blijven aanmodderen.

https://www.hln.be/video/iedereen-he...liggen~p193412
Misschien begrijpt hij ook niet waarom de Chinezen het niét doen. Of denk jij echt dat de Chinezen het geheim zomaar verklappen aan een aangespoelde Belg?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 08:49   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Lol, China. Er wordt massaal getest maar je ziet nooit de resultaten tenzij wat het het regime wil lossen.

Hoeveel Chineze hebben bv antistoffen in hun bloed, dat zou ik graag eens weten. Hier in België is dat een constante van ongeveer 15%. In China durven ze dat niet zeggen, niet eens van Wuhan zelf. Volgens mij hebben die al groepsimmuniteit en doen ze alsof hun neus bloed.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 08:52   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Lol, China. Er wordt massaal getest maar je ziet nooit de resultaten tenzij wat het het regime wil lossen.

Hoeveel Chineze hebben bv antistoffen in hun bloed, dat zou ik graag eens weten. Hier in België is dat een constante van ongeveer 15%. In China durven ze dat niet zeggen, niet eens van Wuhan zelf. Volgens mij hebben die al groepsimmuniteit en doen ze alsof hun neus bloed.
Maakt niet zo veel uit. Het leven verloopt er al sinds maanden omzeggens normaal.
Oud 24 januari 2021, 08:53   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Misschien begrijpt hij ook niet waarom de Chinezen het niét doen. Of denk jij echt dat de Chinezen het geheim zomaar verklappen aan een aangespoelde Belg?
Waarom zouden ze ? Die weten het toch altijd beter
Oud 24 januari 2021, 08:54   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niet zo veel uit. Het leven verloopt er al sinds maanden omzeggens normaal.
Zoals het altijd het geval is nadat je het laten waaien hebt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 09:19   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je doet alsof er niets is dan is er niets, zo werkt het.

Ik heb hier nu toch een antistoffen test ontdekt, er waren 10 keer meer besmettingen dan officieel gedacht, net na de eerste golf. In de rest van China zijn er ook antistoffen te vinden. In Wuhan hebben ze 4,5 % antistoffen gevonden, hier is dat 7%.

https://www.theguardian.com/world/20...id-study-finds
Oud 24 januari 2021, 09:20   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

hier is het een constante van 7%, niet 15. foutje
Oud 24 januari 2021, 09:25   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Covid was dus al voor de uitbraak in Europa en China, voordat er sprake was van lockdowns. Er was toen geen oversterfte in Europa, zou het kunnen dat net de paniek en de maatregelen zorgen voor de oversterfte?

https://www.businessinsider.com/coro...true&r=US&IR=T
Oud 24 januari 2021, 09:48   #10
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Met alle moeite van de wereld het virus wegkrijgen uit Europa,
en dan wat illegalen en vluchtelingen die Europa binnen komen en we zijn weer naar af...

Het kan enkel als je de grenzen hermetisch zou afsluiten en ik denk niet dat links bereid is om pushbacks en zware grenscontroles aan de grens te houden zodat de NGOs hun financien opdrogen wegens gebrek aan georganiseerde mensensmokkel.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 10:15   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Covid was dus al voor de uitbraak in Europa en China, voordat er sprake was van lockdowns. Er was toen geen oversterfte in Europa, zou het kunnen dat net de paniek en de maatregelen zorgen voor de oversterfte?

https://www.businessinsider.com/coro...true&r=US&IR=T
Er was geen uitbraak, er waren beperkte gevallen en die werden genegeerd en afgedaan als een griepje in Europa.
Terwijl China direct de eerste haarden afgrendelde, verkondigde ze hier dat het geen gevaar of probleem was.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 10:51   #12
fransV
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er was geen uitbraak, er waren beperkte gevallen en die werden genegeerd en afgedaan als een griepje in Europa.
Terwijl China direct de eerste haarden afgrendelde, verkondigde ze hier dat het geen gevaar of probleem was.
en Trump werd afgeschilderd als achterlijk toen hij de vluchten uit china verbood .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 10:52   #13
edwinp
Banneling

Standaard

jammer dat ditaten ook continu liegen over hun prestaties, je kan beter naar Z.-Korea kijken, betrouwbare cijfers en quasi dezelfde (vrije) burgerzin.

Streng maar rechtvaardig helpt wel degelijk
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 12:20   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
jammer dat ditaten ook continu liegen over hun prestaties, je kan beter naar Z.-Korea kijken, betrouwbare cijfers en quasi dezelfde (vrije) burgerzin.
Kijk, Z-Korea probeert het beter te doen, maar daarvoor hebben zij ook de middelen ingezet. In plaats van de GEZONDEN op te sluiten wat idioot en onhoudbaar is, zoekt men met alle macht naar de besmetten. DAT is een manier van doen. Als je voldoende snel de besmetten kan opzij zetten, dan kan je de zaak onder controle houden, maar daarvoor moet je niet gewoon "contact tracen" want elk verloren spoor is een "nieuwe epidemie". Daarvoor moet het routine worden om te testen. Ja, je kan daar nog contact tracen bij zetten, maar ideaal gezien ga je geregeld iedereen testen.

Op die manier kan men normaal leven. Bovendien is zo een infrastructuur opzetten bijzonder nuttig voor toekomstige problemen.

De prijs is wel dat men moet blijven testen. Maar "blijven testen" is een minimale kost aan de maatschappij in vergelijking met de dwaze toeren die ze in het westen uithalen he.
Oud 24 januari 2021, 12:26   #15
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Met alle moeite van de wereld het virus wegkrijgen uit Europa,
en dan wat illegalen en vluchtelingen die Europa binnen komen en we zijn weer naar af...

Het kan enkel als je de grenzen hermetisch zou afsluiten en ik denk niet dat links bereid is om pushbacks en zware grenscontroles aan de grens te houden zodat de NGOs hun financien opdrogen wegens gebrek aan georganiseerde mensensmokkel.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 12:28   #16
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, Z-Korea probeert het beter te doen, maar daarvoor hebben zij ook de middelen ingezet. In plaats van de GEZONDEN op te sluiten wat idioot en onhoudbaar is, zoekt men met alle macht naar de besmetten. DAT is een manier van doen. Als je voldoende snel de besmetten kan opzij zetten, dan kan je de zaak onder controle houden, maar daarvoor moet je niet gewoon "contact tracen" want elk verloren spoor is een "nieuwe epidemie". Daarvoor moet het routine worden om te testen. Ja, je kan daar nog contact tracen bij zetten, maar ideaal gezien ga je geregeld iedereen testen.

Op die manier kan men normaal leven. Bovendien is zo een infrastructuur opzetten bijzonder nuttig voor toekomstige problemen.

De prijs is wel dat men moet blijven testen. Maar "blijven testen" is een minimale kost aan de maatschappij in vergelijking met de dwaze toeren die ze in het westen uithalen he.
2

Ik denk gewoon dat ze dat blijven testen hier niet op poten krijgen???
Waarom??? Dat is een ander paar mouwen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 12:39   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
en Trump werd afgeschilderd als achterlijk toen hij de vluchten uit china verbood .
Dat was dus het enige dat men had moeten doen vanaf het eerste ogenblik dat er ergens een besmetting werd vastgesteld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 12:56   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2

Ik denk gewoon dat ze dat blijven testen hier niet op poten krijgen???
Waarom??? Dat is een ander paar mouwen...
Ik vraag mij dat ook af. Hier in Frankrijk hadden ze voor Kerstmis een grote campagne opgezet "test U alvorens bij oma te gaan" en veel volk heeft dat gedaan. Dat heeft goed gewerkt. En.... nu is dat opgedoekt. Joost mag weten waarom. Je kon gewoon in verschillende centra in de stad in de rij gaan staan en U laten testen, en je had het resultaat 24 uur later via SMS. Het kon wel vlotter georganiseerd worden, want soms moest je een uur in de rij staan. Maar kom, de mogelijkheid was er. Ik dacht dat dat een begin zou zijn van een "opschalen", maar nee, foetsie.
Oud 24 januari 2021, 14:10   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij dat ook af. Hier in Frankrijk hadden ze voor Kerstmis een grote campagne opgezet "test U alvorens bij oma te gaan" en veel volk heeft dat gedaan. Dat heeft goed gewerkt. En.... nu is dat opgedoekt. Joost mag weten waarom. Je kon gewoon in verschillende centra in de stad in de rij gaan staan en U laten testen, en je had het resultaat 24 uur later via SMS. Het kon wel vlotter georganiseerd worden, want soms moest je een uur in de rij staan. Maar kom, de mogelijkheid was er. Ik dacht dat dat een begin zou zijn van een "opschalen", maar nee, foetsie.
Inderdaad heel merkwaardig. Er gebeuren wel meer van die onverklaarbare dingen heden ten dage.
Oud 24 januari 2021, 14:21   #20
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn zoon is vrijdagavond getest. Ze geven een blad mee met uitleg hoe je kan inloggen op Mynexus, of je moet naar de huisarts bellen.

Nu blijkt dat mynexus niet werkt voor -15jarigen, dus moet je als ouder inloggen. Dan moet je een mail schrijven om uw zoon aan uw account toe te voegen. Natuurlijk werkt daar niemand daar niet in het weekend.
Idem, de huisarts kan je in het weekend niet terecht. Als je de nummer van de huisarts van wacht belt krijg je gedurende de wacht al te horen dat je niet moet bellen voor resultaten.
Echt comedy capers hier. Dus als ik morgenvroeg de uitslag niet heb, dan moeten mijn dochters naar school, voor misschien een uur later terug te komen en de hele klas in quarantaine te zetten.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 24 januari 2021 om 14:21.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be