![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Stel, je wordt zwaar ziek: Bronchitis. De dokter schrijft antibiotica voor.
Peniciline, gemaakt van schimmels. Sommige mensen vertrouwen hier niet op, ze geloven in hun eigen imuunsysteem. Je zou dan zogezegd beter bestand zijn tegen toekomstige ziekten. Bovendien geraken bacteriën resistent tegen antibiotica op termijn waardoor gevaarlijkere varianten ontstaan. De oplossing is dus de ziekten laten woekeren... of niet? Is dit niet hetzelfde verhaal als bij vaccinaties/gentherapie? Elke medische behandeling is trouwens "tegennatuurlijk". Een persoon die een ontsteking heeft aan de appendix is gedoemd om te sterven zonder chirurgische ingreep, wat niet mogelijk is zonder "tegennatuurlijke" interventie... Hoe rijmen antivaxxers die dingen eigenlijk? Waar zien zij de grote verschillen? Ik weet dat vaccins je imuunsysteem boosten, maar schimmelpillen (antibiotica) die maken je imuunsysteem dan toch ook "lui"? Niet? Het grote verschil is volgens mij dat een vaccinatie preventief is. Als je je longen er uit zit te hoesten en je ziet een pilletje liggen en je weet: "Ik hoef dit gewoon in te slikken en ik word beter:" dat verlaagt de drempel, en je geeft dan minder om bijwerkingen. Je denkt "fuck de bijwerkingen, ik wil gewoon dat dit stopt"... Bij vaccins heb je die drempel niet, tenzij het te laat is. Vandaar die mensen met "spijt" op de spoed. Of zelfs ernstig zieke antivaxxers die dan toch plots nog een vaccin willen, maar zoals gezegd: Preventief werkt niet als je al ziek bent. Beetje filosofisch, maar we mogen dat al eens zijn natuurlijk.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() antibiotica nemen wanneer ge ziek zijt?
vaccin nemen wanneer ge gezond zijt?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben allergisch voor penicilline. Uitgevonden "the hard way" na een voorgeschreven inname.
Ja ik was daar ziek van, dus moet penicilline nu streng afgeraden worden voor iedereen. Sterker nog, wie nu nog penicilline neemt is een schaap, rijp voor de nazi-slachtbank van de farma-industrie fascisten.
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() @ijsboer:
Geef eerst eens je definitie van antivaxxers, de definitie van antibiotica en de definitie van vaccins. Dan kun je gaan filosoferen maar vanuit JOUW standpunt en dan de mening of filosofie vragen van ongevaccineerden en niet voor hen spreken. Samenvatting van je kort door de bocht filosofie: wie vaccins weigert, weigert volgens jou dus ook geneesmiddelen? ![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Stel eens dat je Covid-19 hebt, ga je dan Ivermectine nemen als je huisdokter dat voorschrijft, of wil je dan eerst goedkeuring van een TV-viroloog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zitten in een next level.
Ik zal een tegenvraag geven. Welk verschil heeft een longontsteking van covid of een longontsteking traditioneel? Waarom ventileren ze bij covid wel en bij andere voor covid niet? Longontsteking is longontsteking. Bij ventileren doorgaans slechte afloop. Bij voorheen behandeling meestal goede afloop.
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer ben je in mijn ogen een ECHTE antivaxxer: Je wil geen vaccin, je probeert anderen te overtuigen dit ook niet te doen. Je vindt jezelf jezelf een vlotte chauffeur, je PAKT altijd je voorrang en je klaxoneert als het groen is en de persoon voor je vertrekt niet snel genoeg. Als het oranje is geef je gas... Je vloekt op files, maar door je bumperkleven en rijgedrag ZIJN er files. Je vindt verkeerslichten die rood worden omdat je te snel reed de grootste onzin ooit. Als het druk is aan de kassa begin je te zuchten. Als een overwerkte ober een fouten maakt, begin je te vloeken en hem in je hoofd of tegen een persoon bij je uit te schelden. Je weet niet wat empathie is, het kan je niks schelen dat mensen ziek worden, doodgaan. Je zou kwaad worden moest je verplicht 1 euro moeten doneren aan de overstromingen in Wallonië met als argument "De walen krijgen al genoeg via mijn belastingen". Dát is een echte antivaxxer voor mij. Antibiotica is een geneesmiddel dat bacteriën bestrijdt, een vaccin is geen geneesmiddel. Het is net zoals Poisson zegt, maar het is eveneens een non-argument. Ik heb het over een bredere aanpak. De filosofie achter het behandelen van een pandemie. Trouwens de reactie van Poisson zegt eigenlijk al genoeg. Antibiotica neem JE als JE ziek bent. Een vaccin neem JE als JE gezond bent. Dat is heel het probleem bij niet-gevaccineerden. Ze denken dat alles, de hele wereld, rond hun draait. Antibiotica neem je als je ziek bent. Een vaccin neem je als anderen ziek zijn. Dat is een betere omschrijving.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vaccin neem je als je er zelf ook voordeel aan hebt Een vaccin neem je als het lang en goed genoeg werkt Een vaccin neem je om je niet te moeten opsluiten of bang zijn van anderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'n Vaccin neem ik om de kans op zwaar ziek worden bij 'n eventuele besmetting te verminderen, indien ik tot 'n risicogroep behoor natuurlijk (onderliggende aandoeningen, leeftijd etc).
Ik zou begot stante pede antivaxxer worden als ik dat vaccin zou moeten nemen omdat den ijsboer of de panda & consoorten ziek zouden zijn. Die irritante, klootzakkerige linkse trekjes (in't verkeer enzo) neem ik er dan wel op de koop toe bij. ..Een vaccin neem je als iemand anders ziek is... Net als je denkt dat je de grootste onzin al achter de rug hebt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 25 augustus 2021 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou begot beginnen denken dat het om kwaaie wil gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet schrikken. Een vaxxer is voor mij niet gewoon iemand die een vaccin aanneemt maar iemand die dat ook gaat prediken en gaat aanmoedigen aan anderen. Wanneer ben je in mijn ogen een ECHTE vaxxer: je wil een vaccin, je probeert anderen te overuigen dit ook te doen. Wanneer ben je in mijn ogen een NAZI: je wil anderen ZWARTMAKEN, AFDREIGEN en DWINGEN tot vaccineren.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 25 augustus 2021 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van antibiotica weten we wat het doet.
Van gentherapie niet. Maar hou de antibiotica maar bij de hand want als vaxxer loop je nogal snel een longontsteking op.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen ze u wijsmaken dat een vaccin is.
Als je het nu nog steeds niet weet...
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zijn toch beschermd tegen zware symptomen, of menen ze van niet zolang niet iedereen gevaccineerd is? Wat is daar eigenlijk de logica van? Maken die geobsedeeerden ook elk jaar opnieuw zoveel spel over griepvaccin-weigeraars? Daar kan je ook aan doodgaan. Je zou toch denken dat die vaccin-geobsedeerden blij zouden zijn bij elke besmette antivaxxer die 't loodje legt, zijn ze er toch vanaf.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |