![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je denkt alles gehoord te hebben, dit grenst toch aan het debiele zonder te overdrijven.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211220_97112653 Vandenbroucke: “Maar mijn boodschap nu is: je moet (de maatregelen) laten werken en vermijden dat er een omikrongolf komt”, zei hij. Wegens de snelle verspreiding van de besmettelijke variant van het virus pleit Vandenbroucke voor een “voorzorgsbenadering”. “Mijn hartenwens is dat de scholen na de kerstvakantie opnieuw kunnen openen, dat de kinderen - weliswaar met masker - opnieuw naar de klas kunnen gaan. Maar als we dat willen, en dus een totale lockdown willen vermijden, dat moeten we uit voorzorg maatregelen nemen, en het zekere voor het onzekere kiezen.” . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 december 2021 om 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De omikrongolf vermijden ...
mijn god en dat is dan de man die het voor het zeggen heeft ... wie heeft daar op gestemd zeg ?
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() In het artikel viel me ook dit zinnetje op:
"...moeten er wel voor zorgen dat de ziekenhuizen, maar ook de eerstelijnszorg niet opnieuw overspoeld worden." De focus wordt langzaamaan verlegd van hospitalisaties naar consultaties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en binnen een half jaar moeten we ervoor zorgen dat de apothekers niet overspoeld worden ... en weer een half jaar later dat de lifecoaches niet ... waanzin
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zorgen dat de test-centra niet overspoeld worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de quarantaine maatregelen blijven zoals ze zijn dan gaan we automatisch in lockdown gaan omdat er teveel besmettingen zijn. Nu komt het er op aan om zo weinig mogelijk te testen want binnenkort is iedereen toch besmet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar men doet het omgekeerde. Men promoot massaal zelftesten te doen voor de eindejaarsfeesten. Mensen die dan positief blijken te zijn zullen dan natuurlijk nog een echte test moeten afleggen en isolatie moeten gaan. Hoogrisicocontacten in quarantaine, een dag of vijf voor gevaccineerden, misschien meer als de testcentra 'overrompeld' worden. Dat gaat wat geven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus het antwoord is : wie op sp.a gestemd heeft. Ik denk trouwens , ik vermoed , dat dat politiek gezien , een verstandige keuze was van Conner. Maar 2024 is nog heeeeel ver weg.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk Frank Vandenbroucke is veel, maar achterlijk is hij natuurlijk niet. Als hij dus stelt dat hij een Omicrongolf wil vermijden dan is hij gewoon aan het liegen. Natuurlijk weet hij dat een Omicrongolf niet te vermijden valt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn ze nu eens overspoeld is het wéér niet goed?
Liever ontslagen bij gebrek aan hun vast clientèle?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar die vent mag wel het ganse land terroriseren.
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 december 2021 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zaak ze in de tijd te verspreiden om de gezondheidszorg niet in de shit te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() De gezondheidszorg zit altijd in de shit. Althans, de laatste 30 jaar toen Uw generatie het naar de kloten heeft geslagen.
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...-overlegomite/
"Een suggestiemenu van maatregelen die de politieke leiders kunnen nemen om de opkomst van de gevreesde omikronvariant - waarvan nog veel niet is geweten, buiten de bijzonder hoge besmettelijkheid - tegen te gaan." Waarvan nog veel niet is geweten, buiten de bijzonder hoge besmettelijkheid? Enkel de hoge besmettelijkheid is dus "bekend", maar alle signalen uit het veld dat het een mildere variant worden genegeerd? Hier eentje van de EU: 'Most cases for which there is available information on severity were either asymptomatic or mild.' 'Within the EU/EEA there have been no Omicron related deaths reported thus far.' https://www.ecdc.europa.eu/en/news-e...-december-2021 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Laten we even kijken naar Denemarken.
2/3 minder hospitalisatie voor omikron gevallen tov andere varianten. slechts '<5' omicron patienten op ICU momenteel. Bron: tabel 5 en 6 van https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files...9j51.pdf?la=da Allemaal evidentie uit de realiteit (Zuid-Afrika, Denemarken) dat Omikron milder is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fvdb kan dat wel uitstellen denk ik.
Gisteren stond omicron op 0,4% en vandaag op 0,1%. Uitgesteld dus.
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
"Het is nog te vroeg om daarnaar te kijken" of iets in dien trend zullen we tot na nieuwjaar, of in het beste geval (voor de fascisten/communisten dan toch) tot er een "nieuwe variant" opduikt, moeten horen....
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 december 2021 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is niet wat er zal gebeuren. Het is enkel en alleen het uitstellen dat je doet. Verspreiden gebeurt niet. Je zou denken dat golven 1 tot en met 4 u iets hebben bijgebracht, maar blijkbaar is dat niet het geval hé. Ik vraag me af hoeveel golven sommigen gaan nodig hebben zodat eindelijk eens hun euro valt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() De omikronpiek is in Zuid-Afrika al gepasseerd. En dat zonder maatregelen of boosterzever, gewoon business as usual...ondertussen in heel Europa volop paniek.