![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het Nederlandstalige liedje "de Diepte" kreeg nul punten van de Franstalige vakjury in België. Men laat hiermee wederom onomstotelijk blijken hoe over onze taal gedacht wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bol eens voor een uitje tot aan de Belgische kust en u zal merken dat de steden en gemeenten die vrij dicht bij de Franse grens gelegen zijn overspoeld worden door Fransen die het niet al te nauw nemen met bepaalde regels die in 'ons' land van toepassing zijn maar er allemaal ergens wel een job gekregen hebben.
Dus verschiet ik er niet echt van dat "Franstaligen het Nederlands weten te schofferen" zoals u schreef. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weg met België, leve De Nederlanden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Al goed dat je tenminste beseft dat het een Franstalige vakjury is. Nu heb ik zelf niet gekeken. Enkel het resultaat wat geskimd. Ik viel bijna in slaap.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 15 mei 2022 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() voor mij wel, het zou veel problemen oplossen, zeker als je het goed organiseert.
en vrees niet, mijn bedoeling is geen centralistisch regime, maar een zo veel mogelijke decentralisatie waarbij de macht ligt bij het volk en niet de politieke elite, de partijbesturen, 'de Vlaamse Ruit' of 'de Randstad'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tadadadadaaaaa Oehoe- Ahaa... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben vrij zeker dat indien Vlaanderen aan de beurt was ze wel punten zou gekregen hebben en ik ben ook vrij zeker dat Franstalige Belgen een aversie hebben jegens het Nederlands.
Vergeleken met andere rotzooi valt het nummer wel mee, vind ik bovendien. Laatst gewijzigd door Weyland : 15 mei 2022 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eindelijk zullen de ogen van de Nederlanders open gaan. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 mei 2022 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 15 mei 2022 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben fan.
België is een nep-staat, enkel en alleen opgericht om het koninkrijk der Nederlanden te verzwakken, wat voor Groot-Brittanie zelfs ooit een wereldmacht was. Ik hou van de streek rond Eupen, het is daar veel properder en netter dan de rest van Wallonië, maar laat ons eerlijk zijn, dat land behoord Duitsland toe, dit is Belgisch na-oorlogs imperialisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat volgens de Belgicisten op niets trekt, meer punten van Europa dan onze "alom geprezen" Waalse inzending. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 mei 2022 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 15 mei 2022 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kon geeneens horen dat Stien in het Nederlands zong. Enig linguïstisch zelfrespect is wel op zijn plaats. Hoeveel heeft de RTBf-jury trouwens gegeven?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 15 mei 2022 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder de VVD en D66 vallen zeker. Om over de pilaarbijters uit de Bijbelgordel maar te zwijgen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |