![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ivan De Vadder over politieke wantrouwen: "Politici moeten meer beseffen dat ze spelen met belastinggeld van burgers"
Niet dat ik een fan ben van de man in kwestie (I. De Vadder) maar daar heeft hij wel een punt: "Politici moeten meer beseffen dat ze spelen met belastinggeld van burgers" Dat is ook niet echt nieuwe en al door iedereen geweten dacht ik. Het Politieke wantrouwen groeit met de dag en wie moeten wij mensen daar als schuldige voor aanwijzen: de Politici zelf. Wakker zullen de Politici er niet van liggen zolang hun eigen 'winkeltje' maar op rolletjes draait.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 april 2023 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt toch niet gemakkelijk zitten in een stoel die minder dan 18000 € kost ?
https://www.hln.be/binnenland/waals-...euro~a2f950bc/ Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() alsof politiekers een geweten hebben ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en waar mag ursula zitten?
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens of nergens?
Voorzitter Europese Commissie Ursula von der Leyen kreeg geen stoel van Turks president Erdogan: “Euh...”
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hln.be/binnenland/verbor...acht~ac2611b1/
Het gebeurt (nog) niet bij elke partij, maar de trend is duidelijk: steeds vaker worden de medewerkers die op de loonlijst van het parlement staan ingezet voor werk voor de partij zelf. Op die manier sparen partijen loonkosten uit. En daarom suggereren de onderzoekers dat we die kosten mee in rekening moeten brengen bij de totale partijfinanciering. Volgens de academici hebben we de jaarlijkse subsidiëring van ruim 75 miljoen euro onderschat. “Als we ook rekening houden met de loonkosten verdubbelt de overheidsfinanciering ongeveer”, stellen ze. Volgens de nieuwe berekeningen gaat het om ruim 1.000 werkkrachten, samen goed voor maar liefst 84,4 miljoen euro extra. Met andere woorden: in totaal ontvangen onze politieke partijen jaarlijks 160 miljoen euro aan belastinggeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijks de moeilijkste opdracht: zuinig zijn met geld dat niet van jou is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik morgen een stoel van 18K koop dan zal ik het geweten hebben. Die parvenu die het gepresteerd heeft om dit te bestellen voor het Waals parlement zal de volgende keer doodleuk opnieuw in dat parlement gestemd worden door idiote kiezers.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 april 2023 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sober in de zin van een nuchtere opvoeding?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou zich bijna geen grotere contradictie kunnen voorstellen !!
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak een x en een y as. Op de x as gaat het van goedkoop naar duur, op de y as gaat het van weinig kwaliteit naar hoge kwaliteit. Moet je een cadeau kopen voor jezelf, maar op kosten van een ander: voor jezelf, altijd hoge kwaliteit; de andere betaalt, het duurste zal je pakken. Cadeau voor jezelf, op eigen kosten: hoge kwaliteit, laagste prijs. Cadeau van de politieker voor de bevolking: de kwaliteit kan hem niet schelen, dus laag, het zijn zijn centen niet, dus het mag veel kosten. Mocht hij het uit eigen zak moeten betalen ... Teken dat eens uit. Scan of trek er een foto van en zet het in deze draad. En vergeet het nooit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 april 2023 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gunning criteria nakijken, eventueel terugverdien effect, binnenlandse producent versus buitenlandse etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zou dus ook niet mogen, je krijgt wat je vraagt voor de prijs die overeen gekomen is, niks meer, niks minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat blijkt nu? Het bestuur bestaande uit PS, MR en Ecolo kiest voor Zwitserse leveranciers in plaats van lokale die vergelijkbare kwaliteit kunnen leveren. Dan gaat Ecolo zagen dat wij lokaal moeten gaan voor het milieu en gaan MR en PS zagen dat de economie niet wil aantrekken in Wallonië. Walgelijke sujetten
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |