![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dossin is "aangebrand".
titel: https://doorbraak.be/recensies/de-ge...box=1731138129 link: De genadeloze kogel: over een verschrikkelijk proces Pieter Jan Verstraete5/11/2024 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat waren droevige tijden voor onze soldaten.
Ik heb het verhaal al meermaals gehoord, nergens in het hele verhaal is er sprake van desertie, deserteurs muizen er van onder en maken dat ze niet gepakt worden. Ik heb nooit gehoord van deserteurs die binnen de paar uur terug op post waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijden zijn ook veranderd. Vroeger lachte men er zo niet mee als bevelen genegeerd werden. En de doodstraf hoorde er toen nog bij. Ook tegenwoordig zie je nog geregeld rechters te hard straffen 'om een voorbeeld te stellen'. Wordt hier weer eens niet zoals zo dikwijls in onze hedendaagse samenleving van daders slachtoffers gemaakt.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 11 november 2024 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het tegendeel is waar, het "Dossin" naamgebruik is typisch en uitermate Belgisch.
Weg met de Vlaamse burger en leve Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is "iedereen gelijk voor de wet," er dienen geen voorbeelden gesteld te worden. Het uitgangspunt is namelijk dat "recht" objectief dient te zijn en niet subjectief zoals recht in Belgie altijd geweest is en nog steeds is.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 11 november 2024 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik mijn legerdienst (1960/61) deed heb ik een opleiding (3 maand) gekregen in de Dossin kazerne. Wij werden gelogeerd in de kamers waarin de Nazi's de opgepakte Belgische Joden opsloten in afwachting dat ze naar een Vernichtungslager gesleept werden.
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor de kazerne en dito museum te hernoemen naar De Gielen en De Vos Kazerne.
De naam Dossin uit te wissen. en een uitgebreide uitleg van het gebeuren in de inkomhal te hangen. |
![]() |
![]() |