![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, dat komt ervan...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt wel. Ik erger mij ook dood aan fietsers zonder licht. Maar ook aan fietsers met slecht gericht ledverlichting die je als fietser uit tegengestelde richting verblinden.
Omdat ik veel in Nederland fiets ben ik gewoon met mijn hand de richting aan te geven. Mijn eerst werk bij een nieuwe fiets is trouwens een bel monteren. Maar omdat ik met een koersfiets rij krijg ik nog de reactie "koop u een bel/ hat er geklingelt?". Sommige leeftijdsgenoten zijn precies hardhorig.... PS op mijn winter racefiets heb ik voor- en achterlicht, mijn zomerracefiets enkel achterlicht voor een mogelijks noodgeval. Fietsverlichting en een fietsbel kosten tegenwoordig maar een paar euro. En ge hebt geen dynamo meer nodig. Fietsers dienen idd hun plichten na te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben al van in het begin grote voorstander van de Reelight flitsende "gezien worden" verlichting. Zeker voor de jeugd op een (gewone) stadsfiets. Je moet er nooit meer naar omkijken, je kan nooit vergeten om ze aan te zetten want staat altijd aan en heeft geen batterijen nodig. Je voelt het beduidend minder dan een naafdynamo. Vanaf vroege schemering tot late ochtend is het goed zichtbaar, 's nachts zeer goed zichtbaar (en zelfs overdag, maar dan iets minder relevant).
Prijs altijd aan hoge kant gevonden en bouwkwaliteit/duurzaamheid is niet slecht, maar kon beter. Naarmate de verkoopsvolumes stegen had ik een prijsdaling verwacht, het tegendeel is waar. Maar op veiligheid staat geen prijs. En jammer dat ze recent ook verlichting op batterij zijn beginnen maken en hun originele basisconcept (permanente&batterijloze verlichting) oneer aandoen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan ze al lang niet meer tellen, de fietsers/steppers die zonder licht, zo om 5u s'ochtends over de Europabrug rijden.
Bij voorkeur in donkere, zeker niet reflecterende kledij. Pittig detail, het zijn bijna nooit bontkraaghyena's. Meestal wel mensen die in het donker alleen zichtbaar zijn als ze lachen. Witneuzen vliegen dan toch voorbij op hun fel verlichte speedelec.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verplichte minimale uitrusting voor de fiets En dat fietsers alle rijrichtingen van de straten maar leukweg mogen gebruiken dat moet men afschaffen die regel daar het een levensgevaarlijke regel is. En dan maar zagen nu dat er veel fietsongevallen zijn??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarstraks nog meegemaakt aan een school die juist uit was.
Ik stopte voor twee meisjes (kinderen) die via het zebrapad de weg wilden oversteken maar ze moesten even springen want een fietser was van een andere mening en knalde ze bijna omver. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voetgangers op het voetpad, fietsers, rolstoelen en steps die zichzelf 100% voortbewegen op het fietspad, en auto's, brommertjes, moto's, speed pedelecs, fatbikes, elektrische fietsen, elektrische rolstoelen, elektrische skateborden, elektrische eenwielers, elektrische steps, ... op de rijbaan. En al wat niet elektrisch is moet daarenboven de uitlaat naar binnen richten zodat de zwakke weggebruikers dat gif niet hoeven in te ademen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar even afchecken. 2 wielen kleiner dan 50 cm. 1 wiel groter dan 65 cm en voorzien van een band dikker dan 38mm 14 versnellingen van op het stuur bedienbaar, en 2 versnellingen bedienbaar met de voet. Geen bagagedrager achteraan. Geen herkenbaar stuur. Geluidssignaal duidelijk hoorbaar tot op 20m of meer. Reflectoren voor en achteraan in de voorgeschreven kleuren. Verlichting in de voorgeschreven kleuren -automatisch aan als er niet voldoende licht is, of als de timer het nodig vind.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zo ja, dat is nog de grootste ellende van al voor automobilisten, verdwijnt voor het grootste gedeeltelijk onder het (rechter) zijraam gezichtsveld als ze zich dicht bij een auto bevinden (voor camionetten/vrachtwagens moet dit een nog grotere ellende zijn). Alle beschreven reflectoren/lichten bevinden zich dan meestal veel te laag om goed zichtbaar te zijn, in directe nabijheid van voertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 dag goed weer en het is al van dattem.
Fucking wielerterroristen https://www.hln.be/lendelede/wandela...ijk~a566b3a61/
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 februari 2025 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die te laag zijn voor u, dan kan u de wegmarkeringen ook niet zien. Hoe kan u in hemelsnaam deelnemen aan het dagelijkse verkeer? Wat betreft verlichting. Mijn gewone rijverlichting geeft meer duidelijkheid, en hangt hoger dan die van een peperdure sportwagen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 24 februari 2025 om 07:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gisteren stond mijnen tikker bekanst stil, ne plankmakak die in de omgekeerde richting het rond punt op reed, en niet schoon aan de kant he, nee in het midden van de baan.
ge zult die idioot maar tegenkomen als ge in de juiste richting rijdt, stel dat ge die mongool van zijn plank rijdt, schade aan uw voertuig, nen drets bloed over uw raam eventueel in uw interieur en zo goed als zeker niet verzekerd en met niets in orde. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 februari 2025 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge blijft volle kroket doorduwen op de klikpedallekes zodat uw reactievermogen zo traag mogelijk wordt natuurlijk. Eigenlijk zou dat verboden moeten zijn, de openbare weg is geen racecircuit dus moet ge daarop rijden met voertuigen die niet aangepast zijn om te racen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een baan met aan weerszijden een breed fietspad. Ik kom van een parking gereden en kijk dus eerst naar links. Komt er zo een hangbuikvarken toch wel van rechts zeker. Vollen bak aan de verkeerde kant van de straat. Klootzakken.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 februari 2025 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar kom ze krijgen het voordeel van de twijfel en reden vermoedelijk niet harden dan 15 per uur de lichtglooiende helling af. Ja ne voetganger kan ineens op de baan staan, en dan heb je pech gehad daar kan je op dat moment als automobilist of fietser niets aan doen. Maar, als je moeder of vader met kind. dat nog niet al te baanvast over het fietspad ziet rijden, hou je dan niet in ? hou je er dan geen rekening mee dat die kleine een stuurfout kan maken of kan vallen ? Als ge dus zo een oud meetje ziet afkomen en ge ziet dat die niet al te vast op haar benen staat, pas je dan ook niet een beetje extra op ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik buiten kom zie ik op een paar minuten tijd zeker 5 fietsers die een overtreding begaan. Ik herinner me niet meer wanneer ik nog een auto door het rode licht zag rijden of een auto die tegen het verkeer inrijdt. Fietsers daarentegen bij de vleet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2025 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |