Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2024, 08:52   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Fietsterreur

Tja, dat komt ervan...

Citaat:
https://www.volkskrant.nl/columns-op...ww.google.com/

Gehaaste samenleving

Van fietsfile tot fietsterreur

De binnensteden veranderen in warzones door de fietsterreur
Het Nieuwsblad (link werkt niet meer)
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181123_03979624

“Chaos en wanorde door fietsterreur

24 nov 2018 — Er rijden nu zo veel fietsers door de winkelwandelstraten dat voetgangers soms bijna van hun sokken worden gereden, vinden de handelaars.
Citaat:
https://gentblogt-archief.stad.gent/...-plichten.html

Ook fietsers hebben plichten

woensdag 27 februari 2008 16u16 | San (tekst), Charles Strijd en Jonathan Maus (beeld) | 125 reacties
Trefwoorden: fiets, Fietserbond, preventie, verkeer.

Ha! Toen ik dit zinnetje las in een persbericht ben ik erop gesprongen als een uitgehongerde hond op een been. Want fietsers, daar kan ik een boompje over opzetten, of eerder: een bos.

Ik rij namelijk met de auto, geloof het of niet. Ik behoor nog niet tot het ras van mensen dat zoveel mogelijk de fiets pakt om zich te verplaatsen. De intentie is daar, maar is voor de toekomst gepland want met vier kleine kinderen is het geen sinecure om zomaar de fiets te nemen. Af en toe gebeurt het nu al wel. Voor korte afstanden en als niet alle kinderen mee moeten, maar anders neem ik dus de wagen.

De grootste miserie aan met de wagen rijden in Gent zijn, u raadt het al, fietsers. Want voor zover ik merk, denken die veelal (en gelukkig niet allemaal) dat zij alleen rechten hebben en geen plichten.

Fietsers die eenrichtingsstraten inrijden die NIET tweerichting gemaakt zijn voor hen zijn geen uitzondering, eerder een regel. Want als dat bordje in een paar straten hangt, zal dat wel gelden voor de hele stad. Toch? Of fietsers die naast je wagen rijden en beginnen slingeren zodat ze tegen jouw wagen rijden en een leuke kras achterlaten, dan is de autobestuurder toch wel in fout en krijgt hij de middenvinger. Niet? En schadevergoeden, dat is toch alleen voor autobestuurders. Ja? Of wat dacht je van fietsers die midden in een straat plots, zonder enige aanwijsbare reden besluiten om de straat over te steken. Dan moet je dat toch niet aangeven voor de wagen die vlak achter jou rijdt? Of dan moet je toch niet even achterom kijken om een teken te geven want het is toch de normaalste zaak van de wereld dat die autobestuurder dan zo hard op zijn rem moet gaan staan zodat de inzittende kinderen bijna door het raam vliegen ondanks hun gordels (en gelukkig, dankzij die gordels, dat toch niet doen). Neen?

Dergelijke gevallen zijn nog maar een topje van de ijsberg, maar waar ik nog het meest vanalles het sch**t van krijg zijn de fietsers zonder licht. Beeld je zich eens deze situatie in: je staat te wachten in een zijstraat om de ‘kleine’ ring (nog zo’n belachelijke aanduiding, maar dat zal misschien wel eens het onderwerp uitmaken van een volgend artikel) op te rijden. Het is pikdonker, ijskoud, het regent, van links komen de auto’s aangereden met hun lichten aan (gelukkig). In het kort: zeer beperkte zichtbaarheid want de regen doet alles glanzen, weerkaatsing van straatlampen en de autolichten op het wegdek helpen niet, de regen op uw ruiten nog minder en uw ruitenwissers zijn ook geen grote hulp.

Plots zie je een ‘gat’ in de massa’s auto’s en je maakt je op om in te voegen maar ergens houdt iets je tegen. Je denkt ‘iets’ gezien te hebben maar je bent niet zeker. Dus draai je je zijraam open, voor de zekerheid, want met de regendruppels op het raam zie je niet veel, en kijkt nog eens heel goed en dan ‘zie’ je opeens wat je heeft tegengehouden om in te voegen: je ziet de schaduw van een fietser die zonder enige aarzeling in volle vaart en onbelicht komt aangereden. Had je ingevoegd dan had je de fietser gegarandeerd meegehad of minstens was hij tegen jou gereden.

De keren dat ik al op mijn rem heb moeten staan om een fietser op een of andere manier te ontwijken zijn ontelbaar en ja, ik heb al pech gehad en heb al ongelukken gehad met fietsers en jammer genoeg niet omdat ik een fout manoeuver deed maar om één van bovenstaande redenen. Een geluk bij een ongeluk bij mij was dat er telkens ‘maar’ schade was aan de fiets … waarvoor ik, als sterke weggebruiker, uiteraard mag opdraaien.

Campagnes om fietsers op hun plichten te wijzen, dat kan ik dus alleen maar toejuichen en met mij vele andere automobilisten, voetgangers én fietsers die zich wel houden aan het verkeersreglement. Zo hadden we het al eerder over de campagne ‘Maak je op als je fietst’ die in november 2007 werd gelanceerd en de politiecontroles die daarmee gepaard gingen.

Nu lanceert de Fietsersbond nogmaals een sensibilisatie-actie in het kader van ‘Maak je op als je fietst’. Ook zij hebben moeten vaststellen dat fietsers in de winter vaker in het donker rijden en dat, wanneer hun verlichting niet goed werkt, dat gevaar oplevert voor de fietsers zelf en veel wrevel en ergernis opwekt bij andere weggebruikers. De Fietsersbond erkent dat het draagvlak voor rechten van de fietsers pas groeit als de fietsers ook zelf de wegcode respecteren. Dit houdt o.a. in dat ze over efficiënt werkende fietsverlichting beschikken op het moment dat de wegcode dit vereist.

Redenen genoeg dus om perfect in orde te zijn met de fietsverlichting. Om fietsers daarbij te helpen en hen extra te sensibiliseren, organiseert de Fietsersbond met de medewerking van de Dienst Mobiliteit van de Stad Gent, de Politiezone Gent, Max Mobiel vzw, de NMBS-Holding, het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid vzw en Van Den Berghe NV (Oxford), aan de beide treinstations van Gent een speciale nazicht- en herstelactie. Volledig gratis, op eventuele grote wisselstukken na.

Deze actie vindt plaats op donderdag 28 februari 2008 van 16u tot 20u aan Gent-Sint-Pieters en op vrijdag 29 februari 2008 van 16u tot 20 u aan Gent-Dampoort.

Dus plaats ik hierbij een oproep aan alle fietsers: rep u naar één van de stations en laat uw fiets controleren. Fietsers hebben ook plichten, niet alleen rechten en het minste dat jullie voor jullie mede-weggebruikers kunnen doen is zorgen dat jullie goed zichtbaar zijn.

En hierbij ook een vraag naar de Fietsersbond: waarom geen sensibilisatie-actie voor fietsers ‘Respecteer de wegcode’ zodat elke fietsers weet welke regels op de weg gelden? Ik heb de indruk dat dat ook broodnodig is.

© 2008 GENTBLOGT VZW
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2024, 20:53   #2
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Klopt wel. Ik erger mij ook dood aan fietsers zonder licht. Maar ook aan fietsers met slecht gericht ledverlichting die je als fietser uit tegengestelde richting verblinden.
Omdat ik veel in Nederland fiets ben ik gewoon met mijn hand de richting aan te geven.
Mijn eerst werk bij een nieuwe fiets is trouwens een bel monteren. Maar omdat ik met een koersfiets rij krijg ik nog de reactie "koop u een bel/ hat er geklingelt?". Sommige leeftijdsgenoten zijn precies hardhorig....
PS op mijn winter racefiets heb ik voor- en achterlicht, mijn zomerracefiets enkel achterlicht voor een mogelijks noodgeval. Fietsverlichting en een fietsbel kosten tegenwoordig maar een paar euro. En ge hebt geen dynamo meer nodig. Fietsers dienen idd hun plichten na te komen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 00:06   #3
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ben al van in het begin grote voorstander van de Reelight flitsende "gezien worden" verlichting. Zeker voor de jeugd op een (gewone) stadsfiets. Je moet er nooit meer naar omkijken, je kan nooit vergeten om ze aan te zetten want staat altijd aan en heeft geen batterijen nodig. Je voelt het beduidend minder dan een naafdynamo. Vanaf vroege schemering tot late ochtend is het goed zichtbaar, 's nachts zeer goed zichtbaar (en zelfs overdag, maar dan iets minder relevant).
Prijs altijd aan hoge kant gevonden en bouwkwaliteit/duurzaamheid is niet slecht, maar kon beter. Naarmate de verkoopsvolumes stegen had ik een prijsdaling verwacht, het tegendeel is waar. Maar op veiligheid staat geen prijs.
En jammer dat ze recent ook verlichting op batterij zijn beginnen maken en hun originele basisconcept (permanente&batterijloze verlichting) oneer aandoen...
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 12:04   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik kan ze al lang niet meer tellen, de fietsers/steppers die zonder licht, zo om 5u s'ochtends over de Europabrug rijden.

Bij voorkeur in donkere, zeker niet reflecterende kledij.

Pittig detail, het zijn bijna nooit bontkraaghyena's. Meestal wel mensen die in het donker alleen zichtbaar zijn als ze lachen.

Witneuzen vliegen dan toch voorbij op hun fel verlichte speedelec.
Oud 15 oktober 2024, 10:39   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kan ze al lang niet meer tellen, de fietsers/steppers die zonder licht, zo om 5u s'ochtends over de Europabrug rijden.

Bij voorkeur in donkere, zeker niet reflecterende kledij.

Pittig detail, het zijn bijna nooit bontkraaghyena's. Meestal wel mensen die in het donker alleen zichtbaar zijn als ze lachen.

Witneuzen vliegen dan toch voorbij op hun fel verlichte speedelec.
Het volgende is gewoon gieren daar de meeste fietsen niet goed uitgerust zijn om zich er met in het verkeer te bewegen.

Verplichte minimale uitrusting voor de fiets

En dat fietsers alle rijrichtingen van de straten maar leukweg mogen gebruiken dat moet men afschaffen die regel daar het een levensgevaarlijke regel is.

En dan maar zagen nu dat er veel fietsongevallen zijn???
Oud 17 oktober 2024, 23:04   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Daarstraks nog meegemaakt aan een school die juist uit was.

Ik stopte voor twee meisjes (kinderen) die via het zebrapad de weg wilden oversteken maar ze moesten even springen want een fietser was van een andere mening en knalde ze bijna omver.
Oud 18 oktober 2024, 06:50   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daarstraks nog meegemaakt aan een school die juist uit was.

Ik stopte voor twee meisjes (kinderen) die via het zebrapad de weg wilden oversteken maar ze moesten even springen want een fietser was van een andere mening en knalde ze bijna omver.
Dat zie ik ook wel vaak. Terwijl ik stop om voetgangers over te laten die dan toch niet oversteken omdat er gemotoriseerde fietsers vanachter me komen aangevlogen. Men moet AL het gemotoriseerd verkeer van het fiets- en voetpad halen en op de rijbaan verplichten.

Voetgangers op het voetpad, fietsers, rolstoelen en steps die zichzelf 100% voortbewegen op het fietspad, en auto's, brommertjes, moto's, speed pedelecs, fatbikes, elektrische fietsen, elektrische rolstoelen, elektrische skateborden, elektrische eenwielers, elektrische steps, ... op de rijbaan. En al wat niet elektrisch is moet daarenboven de uitlaat naar binnen richten zodat de zwakke weggebruikers dat gif niet hoeven in te ademen.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2024, 10:07   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het volgende is gewoon gieren daar de meeste fietsen niet goed uitgerust zijn om zich er met in het verkeer te bewegen.

En dat fietsers alle rijrichtingen van de straten maar leukweg mogen gebruiken dat moet men afschaffen die regel daar het een levensgevaarlijke regel is.

En mijn L2e rijwiel valt volledig buiten die beschrijvingen.

Maar even afchecken.
2 wielen kleiner dan 50 cm.
1 wiel groter dan 65 cm en voorzien van een band dikker dan 38mm
14 versnellingen van op het stuur bedienbaar, en 2 versnellingen bedienbaar met de voet.
Geen bagagedrager achteraan.
Geen herkenbaar stuur.
Geluidssignaal duidelijk hoorbaar tot op 20m of meer.
Reflectoren voor en achteraan in de voorgeschreven kleuren.
Verlichting in de voorgeschreven kleuren -automatisch aan als er niet voldoende licht is, of als de timer het nodig vind.
Oud 18 oktober 2024, 10:34   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die van mij is perfect in orde en wat verlichting en reflectie betreft dubbel in orde. Ik ben zo zichtbaar dat dronken autodebielisten meerdere fietsers op zich zien afkomen ipv eentje, en in de middenberm tegen een verlichtingspaal rijden. Echt gebeurt.

Oud 18 oktober 2024, 11:54   #10
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En mijn L2e rijwiel valt volledig buiten die beschrijvingen. ...
...
Reflectoren voor en achteraan in de voorgeschreven kleuren.
Verlichting in de voorgeschreven kleuren -automatisch aan als er niet voldoende licht is, of als de timer het nodig vind.
Is dat zo'n ligfiets-raket model??
Zo ja, dat is nog de grootste ellende van al voor automobilisten, verdwijnt voor het grootste gedeeltelijk onder het (rechter) zijraam gezichtsveld als ze zich dicht bij een auto bevinden (voor camionetten/vrachtwagens moet dit een nog grotere ellende zijn). Alle beschreven reflectoren/lichten bevinden zich dan meestal veel te laag om goed zichtbaar te zijn, in directe nabijheid van voertuigen.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2025, 23:27   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

1 dag goed weer en het is al van dattem.
Fucking wielerterroristen
https://www.hln.be/lendelede/wandela...ijk~a566b3a61/

Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 februari 2025 om 23:28.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2025, 04:25   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Is dat zo'n ligfiets-raket model??
Zo ja, dat is nog de grootste ellende van al voor automobilisten, verdwijnt voor het grootste gedeeltelijk onder het (rechter) zijraam gezichtsveld als ze zich dicht bij een auto bevinden (voor camionetten/vrachtwagens moet dit een nog grotere ellende zijn). Alle beschreven reflectoren/lichten bevinden zich dan meestal veel te laag om goed zichtbaar te zijn, in directe nabijheid van voertuigen.
Ligfiets, niet raketmodel.

En als die te laag zijn voor u, dan kan u de wegmarkeringen ook niet zien. Hoe kan u in hemelsnaam deelnemen aan het dagelijkse verkeer?

Wat betreft verlichting. Mijn gewone rijverlichting geeft meer duidelijkheid, en hangt hoger dan die van een peperdure sportwagen.
Oud 24 februari 2025, 07:22   #13
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zijn automobilisten die 's zomers af en toe op de fiets kruipen, geloven in de razernijen van den dikke De Decker omdat ze ooit eens een fietser door het rood hebben zien rijden en dan zelf alle regels aan hun laars lappen. Een bende eerste klas debielen, diezelfden die geloven dat de hele NMBS op 55 jaar op pensioen mag. De vrouw is trouwens gestorven dacht ik elders gelezen te hebben.

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 februari 2025 om 07:22.
Oud 24 februari 2025, 07:57   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

gisteren stond mijnen tikker bekanst stil, ne plankmakak die in de omgekeerde richting het rond punt op reed, en niet schoon aan de kant he, nee in het midden van de baan.

ge zult die idioot maar tegenkomen als ge in de juiste richting rijdt, stel dat ge die mongool van zijn plank rijdt, schade aan uw voertuig, nen drets bloed over uw raam eventueel in uw interieur en zo goed als zeker niet verzekerd en met niets in orde.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 februari 2025 om 07:57.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2025, 08:05   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja ze konden niet meer stoppen, want ja als ge zo een oud vrouwke door een smalle straat ziet zwesselen gaat ge natuurlijk niet trager rijden.

ge blijft volle kroket doorduwen op de klikpedallekes zodat uw reactievermogen zo traag mogelijk wordt natuurlijk.

Eigenlijk zou dat verboden moeten zijn, de openbare weg is geen racecircuit dus moet ge daarop rijden met voertuigen die niet aangepast zijn om te racen.
Oud 24 februari 2025, 08:37   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
gisteren stond mijnen tikker bekanst stil, ne plankmakak die in de omgekeerde richting het rond punt op reed, en niet schoon aan de kant he, nee in het midden van de baan.

ge zult die idioot maar tegenkomen als ge in de juiste richting rijdt, stel dat ge die mongool van zijn plank rijdt, schade aan uw voertuig, nen drets bloed over uw raam eventueel in uw interieur en zo goed als zeker niet verzekerd en met niets in orde.
K had gisteren zo een fietser, waarschijnlijk een elektrische fiets want aan hoge snelheid.
Een baan met aan weerszijden een breed fietspad. Ik kom van een parking gereden en kijk dus eerst naar links. Komt er zo een hangbuikvarken toch wel van rechts zeker. Vollen bak aan de verkeerde kant van de straat.
Klootzakken.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 februari 2025 om 08:38.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2025, 09:50   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja ze konden niet meer stoppen, want ja als ge zo een oud vrouwke door een smalle straat ziet zwesselen gaat ge natuurlijk niet trager rijden.

ge blijft volle kroket doorduwen op de klikpedallekes zodat uw reactievermogen zo traag mogelijk wordt natuurlijk.

Eigenlijk zou dat verboden moeten zijn, de openbare weg is geen racecircuit dus moet ge daarop rijden met voertuigen die niet aangepast zijn om te racen.
Kijk, als een voetganger zonder kijken plots de rijbaan oploopt dan heeft die inderdaad kans om aangereden te worden. Was het een auto geweest die passeerde, dan lag ze er ook ander. Nogal kort door de bocht om de schuld bij een passerende fietser te leggen. U stelt overigens dat de fietser snel aan het reden was. Bron om dat te staven?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2025, 10:29   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, als een voetganger zonder kijken plots de rijbaan oploopt dan heeft die inderdaad kans om aangereden te worden. Was het een auto geweest die passeerde, dan lag ze er ook ander. Nogal kort door de bocht om de schuld bij een passerende fietser te leggen. U stelt overigens dat de fietser snel aan het reden was. Bron om dat te staven?
Wel ik heb nog maar heel zelden, eigenlijk nooit twee wielertoeristen aan lage snelheid zien rijden.

maar kom ze krijgen het voordeel van de twijfel en reden vermoedelijk niet harden dan 15 per uur de lichtglooiende helling af.

Ja ne voetganger kan ineens op de baan staan, en dan heb je pech gehad daar kan je op dat moment als automobilist of fietser niets aan doen.

Maar, als je moeder of vader met kind. dat nog niet al te baanvast over het fietspad ziet rijden, hou je dan niet in ? hou je er dan geen rekening mee dat die kleine een stuurfout kan maken of kan vallen ?

Als ge dus zo een oud meetje ziet afkomen en ge ziet dat die niet al te vast op haar benen staat, pas je dan ook niet een beetje extra op ?
Oud 24 februari 2025, 10:36   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik heb nog maar heel zelden, eigenlijk nooit twee wielertoeristen aan lage snelheid zien rijden.

maar kom ze krijgen het voordeel van de twijfel en reden vermoedelijk niet harden dan 15 per uur de lichtglooiende helling af.

Ja ne voetganger kan ineens op de baan staan, en dan heb je pech gehad daar kan je op dat moment als automobilist of fietser niets aan doen.

Maar, als je moeder of vader met kind. dat nog niet al te baanvast over het fietspad ziet rijden, hou je dan niet in ? hou je er dan geen rekening mee dat die kleine een stuurfout kan maken of kan vallen ?

Als ge dus zo een oud meetje ziet afkomen en ge ziet dat die niet al te vast op haar benen staat, pas je dan ook niet een beetje extra op ?
Ik zie hele dagen fietsers aan trage snelheden passeren. Het is maar zelden zo dat ik ze sneller zie rijden dan wagens. En nee, een kleine of oudere die plots de weg oversteekt, daar kan je als fietser of automobilist helemaal niets aan doen. En als je tegen een slakkegangetje van 30 per uur botst, dan kunnen de gevolgen nog steeds groot zijn, zelfs al is het maar met een fiets.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2025, 13:57   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
K had gisteren zo een fietser, waarschijnlijk een elektrische fiets want aan hoge snelheid.
Een baan met aan weerszijden een breed fietspad. Ik kom van een parking gereden en kijk dus eerst naar links. Komt er zo een hangbuikvarken toch wel van rechts zeker. Vollen bak aan de verkeerde kant van de straat.
Klootzakken.
Ik schreef dat hier al ettelijke keren. De enige weggebruikers voor wie het verkeersreglement nog op van toepassing lijkt te zijn zijn de automobilisten.

Als ik buiten kom zie ik op een paar minuten tijd zeker 5 fietsers die een overtreding begaan. Ik herinner me niet meer wanneer ik nog een auto door het rode licht zag rijden of een auto die tegen het verkeer inrijdt. Fietsers daarentegen bij de vleet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2025 om 13:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be