![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.585
|
![]() Het verkeersbord dat weg moest, komt nu overal weer terug, en dat kost samen meer dan 200.000 euro De vorige Vlaamse mobiliteitsminister gaf tienduizenden euro’s uit om de waarschuwingsborden voor trajectcontroles weg te halen. De nieuwe minister geeft nu bijna vier keer zoveel geld uit om overal weer waarschuwingsborden te plaatsen. ![]() Een verschil in visie tussen ministers of politieke partijen kan er zijn, maar de "flater" van Lidia Peeters kost ons nu veel geld. Goed zo Annick, jij laat tenminste je verstand werken. Vlaams mobiliteitsminister Annick De Ridder (N-VA) is een koele minnaar van de vele trajectcontroles langs Vlaamse gewestwegen. Eerder kondigde ze al een evaluatie aan, die moet uitwijzen of al deze ‘flits-installaties’ wel hun nut hebben. “Handhaving is een doel, geen middel op zich”, aldus De Ridder, die daarbij de suggestie wekte dat sommige trajectcontroles eerder een ‘verdienmodel zijn”, dan een manier om de verkeersveiligheid te verbeteren. Wildgroei aan verkeersborden In datzelfde opzicht kondigde ze bij haar aantreden aan dat élke trajectcontrole langs een gewestweg in Vlaanderen opnieuw zal worden aangekondigd via een verkeersbord. Opmerkelijk, want haar voorganger Lydia Peeters (Open VLD) had die waarschuwingsborden nog maar net laten verwijderen. Volgens Peeters om de wildgroei aan verkeersborden langs Vlaamse wegen tegen te gaan. Maar ook omdat het bord er dubbel op is: langs de kant van de weg staan immers ook borden die zeggen hoe snel er mag gereden worden. “Dat zou voldoende moeten zijn”, aldus Peeters toen. Alleen jammer dat de gemeentes (langs gemeentewegen) nog steeds mogen beslissen of er zo'n bord komt of niet. Ooit zaten ze in dezelfde partij. Gelukkig zag Annick tijdig in dat er bij de OVLD weinig eer te rapen viel. Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 oktober 2025 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.770
|
![]() ![]() De regering Diependaele draait het beleid van de regering Jambon terug, en de partijslaaf zit glorieus te lachen en high fives uit te delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.841
|
![]() Kunnen die bordjes nog wat kleiner en minder zichtbaar? not
![]() Ondertussen in Franstalig gebied: https://www.g4s.com/fr-be/companies-.../radar-section Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 oktober 2025 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 17.003
|
![]() De overdaad aan verkeersborden maakt de wegen onveiliger. Bestuurders dienen zo veel mogelijk op de weg te letten niet op wat er langs de weg allemaal staat aan onnodige borden. Daar kan serieus op bespaard worden.
Laatst gewijzigd door Bach : 5 oktober 2025 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.585
|
![]() Citaat:
Dit zou zorgen voor meer dan een halvering van de verkeersborden. Wie kon toen vermoeden dat de gemeentes aan de slag gingen met borden van 50 km/u? |
|
![]() |
![]() |