![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik dacht dat raf dit topic ging openen, het past nochtans perfect in zijn queste tegen discriminatie. het is dus vanaf nu voor mensen kleiner dan 1m 50 verboden om bloed te geven omdat dat voor hen gevaarlijk kan zijn.
wat vinden van jullie van deze flagrant discriminerende maatregel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kleine, magere mensen mogen geen bloed geven
wo 09/02/05 - Kleine, magere mensen mogen geen bloed meer geven. Wie minder dan 50 kg weegt en kleiner is dan 1,50 meter zal uitgesloten worden bij bloedafnames. Kleine, magere mensen, vooral vrouwen, mogen geen bloed meer geven. (foto Belga) Ongeveer 1.500 donoren, voornamelijk vrouwen, zijn het "slachtoffer" van de nieuwe regel. Zij zullen worden teruggestuurd als ze zich aanmelden bij een bloedinzameling. Het Rode Kruis neemt de maatregel uit veiligheidsoverwegingen. "We moeten volgens de nieuwe regels minstens 400 milliliter bloed afnemen. Dat is te veel in verhouding tot de bloedmassa van kleine, magere mensen", klinkt het. Het Rode Kruis zal ook rekening houden met de leeftijd van donoren. Homo's en biseksuelen mogen ook geen bloed geven, omdat ze tot een hiv-risicogroep behoren. Wie recent op vakantie was in de tropen of een tatoeage zette, wordt tijdelijk uitgesloten bij bloedinzamelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... Dat ze daar bij het Rode Kruis niet van een uitzonderlijke intelligentie kunnen beschuldigd worden, was al langer duidelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En kleine homo's?
Die worden dubbel gediscrimineerd |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik snap niet wat het probleem is hoor.
Toch normaal dat ze die mensen uit veiligheidsredenen geen bloed laten geven? Waarom zouden kleine mensen dat ook erg vinden? Je verliest er ook geen bron van inkomsten mee, want bloed geven doe je gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Het Rode Kruis neemt de maatregel uit veiligheidsoverwegingen. "We moeten volgens de nieuwe regels minstens 400 milliliter bloed afnemen. Dat is te veel in verhouding tot de bloedmassa van kleine, magere mensen", klinkt het. Het Rode Kruis zal ook rekening houden met de leeftijd van donoren. Die mensen zullen het toch wel weten zeker? Kvind het trouwens chapeau da ze da doen, ondanks het feit dat ze een te kort hebben aan bloed. Veiligheid van de donor eerst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Vraag dat aan die mensen van het Rode Kruis! Zij zullen daar wel hun redenen voor hebben ze. Waarom moet je achter alles iets zoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
In welk opzicht benadeel je die mensen? Het gaat hier over de gezondheid van die mensen, daarom willen ze niet dat ze doneren. Ik kan ook zeggen van ik ben 2m groot , ik mag niet in alle attracties van een pretpark. Waarom ? uit veiligheidsredenen. Je kan dan mss zeggen waarom geven ze dan niet wat minder bloed? Misschien is dat om praktische redenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal wel gewoon weer 'teveel kosten' zeker om minder dan 400 ml bloed te laten afnemen?
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of zoals je ook kan zeggen: wie zit er nu bezig over zo'n futiliteiten ![]() Of zoals je nog kan zeggen: dura lex, sed lex ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Van die 400 milliliter blijft na de testen en het zuiveren(t’is tezien hoeveel pintjes je hebt gedronken ![]() [font=Times New Roman][size=3]Dus blijft er niet veel over he![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Maar wat raar is overkomt, is dat ze daar vroeger nooit over vielen(bedoel gewicht en grootte).[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wat ik er van denk is dat dit terug een verborgen besparing is![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Blijkbaar is het bruikbare nu de moeite niet meer ten opzichte van de kost![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En dan maar campagne voeren om donoren te krijgen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ben zelf al 16jaar bloedgever en moesten we de regels echt zo strikt toepassen als beschreven vinden ze nooit nog donoren.[/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. alleen de Raf natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |