![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() In een interview met De Morgen zegt CD&V-voorzitter Stefaan De Clerck dat zijn partij openstaat voor een samengaan met de N-VA van Geert Bourgeois.
"Als de NV-A de kiesdrempel niet haalt, dan is Bourgeois bij de Vlaamse verkiezingen in 2004 welkom op één van onze lijsten. Zijn maatschappelijk discours is immers voor 95 procent identiek aan het verhaal van CD&V", aldus De Clerck. Hij verklaart ook nog dat de christen-democraten de meerderheidspartijen vooral op hun sociaal-economische flank zullen aanvallen. als de NVA geen 5 percent haalt, is het gedaan met de laatste "gematigde" vlaamsgezinde partij,.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk staat de cd&v niet open voor een samengaan met de NVA maar wil het indien de NVA de kiesdrempel niet haalt wel Geert Bourgois binnenhalen, dat is alleszins wat ik afleid uit De Clerck zijn uitspraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maarre, de N-VA zal zeker 5% gaan halen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik vind dit een zeer merkwaardige redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dat Vlaanderen_onafhankelijk de politieke correctheid (en waarschijnlijk ook zijn voorliefde voor Palestina) laat primeren op zijn nationalisme is wel bizar... het zijn juist dit soort "flaminganten" die we ervoor zorgen dat we verdeeld zijn... als ge tegen het Blok zijt ok...maar als het blok aan de macht komen is het eerste wat ze zullen doen Vlaanderen onafhankelijk maken... dan moet ge gewoon nog vier jaartjes wachten en ge kunt terug op een andere partij stemmen...vier jaar onder het Blok is een kleine "opoffering" voor de onafhankelijkheid... erger als vier jaar paars-groen kan het in elk geval niet zijn... trouwens, als echte flamingant stem ik deze keer op de NVA, niet omdat ik tegen het blok ben, maar omdat de NVA boven de 5 percent moet geraken... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik prefereer het soort flaminganten onder wiens artikeltjes ik mijn poppekastje mag laten dansen. Om Tantist niet te vervelen, zal ik het niet posten, maar enkel voor geïnteresseeerden de link plaatsen. ![]() http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1517
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De manier waarop deze partij politiek voert maakt me misselijk. Ze kaarten enkel maar problemen aan(wat normaal is voor een oppositiepartij), maar komen nooit echt met concrete oplossingen aandraven. Ja, 'geleide terugkeer voor migranten', wat een oplossing. Ook het feit dat het Vlaams Blok in zijn programma veelal migranten en dan nog liefst moslims aanvalt, is een doorn in mijn oog. De manier waarop deze partij en haar aanhangers ook ALTIJD in de slachtofferrol kruipen doet mij walgen. "Iedereen is tegen ons en si en la..." is iets vaak gehoord vanuit menig Blokkermondje. Ook het 'back to the middle ages'-niveau van het Blok doet me een afkeer krijgen. Neem nu het homo-huwelijk, er zijn maar twee partijen die er tegen zijn, juist ja... En je hebt natuurlijk gelijk dat ik vanwege mijn sympathie voor Palestina onmogelijk op een anti-moslim partij kan stemmen. Vier jaar opoffering voor de onafhankelijkheid? In die vier jaar kan er héél véél gebeuren en kan ons land, of dat nu Belgizieksken is of het onafhankelijke Vlaanderen, al ver naar de kloten zijn, en als er dan toch iets primeert boven het Vlaamse belang, dan is het mijn welzijn en dat van de mensen waar ik om geef en dat is een opoffering die ik niet wens te maken... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vindt niet dat zij alleen moslims viseren. De gehele migratiepolitiek wordt gehekeld. Dat het nu net de moslims zijn die voor het meeste problemen is gewoon de realiteit... De reden achter de strenge aanpak is niet zozeer de criminaliteit (alhoewel het uitwijzen van criminele allochtonen en illegalen, meer voor de veiligheid zal doen dan om het even welke andere maatregel), maar eerder het beschermen van onze culturele eigenheid en eenheid. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() kijk gewoon naar het cordon sanitaire dat ze daar handig gebruik van maken om hun eigen in een slachtofferrol te plaatsen is hun goed recht, moeten ze maar het cordon opheffen de VRT heeft dit eindelijk ingezien, maar eigenlijk zijn ze te laat met hun strategie "ontmaskering", want door het jaren verblijven in de hoek waar de klappen vielen, heeft het Vlaams Blok zijn programma van alle zwakke punten ontdaan en staan ze nu zo sterk in debatten dat ze meestal de tegenstanders zo onder tafel praten. Ik veronderstel dat ze dankzij de extra media aandacht die ze krijgen, er geleidelijk aan een normalisatie zal optreden, waardoor ze weer verder kunnen groeien (vooral dankzij de blunders van paars groen) Citaat:
Citaat:
dat is uw goed recht, maar dan zou ik uzelf toch geen flamingant noemen. Citaat:
"de soep wordt nooit zo warm gegeten, als ze opgediend wordt" Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ze hekelen dan wel de hele migratiepolitiek, maar toch vooral de moslims en dat steekt me tegen. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een samengaan met CD&V zoals Spirit met de SP zie ik eerlijk gezegd niet zitten, maar als het moet, moet het. CD&V heeft nog enigszins mijn sympathie omdat het ook een rechtlijnige partij is (ondanks de wollige praat van Declerck). Die bewezen heeft dat ze kan regeren, al is het niet helemaal perfect gelopen in het verleden. Ik heb ook redenen om aan te nemen dat hun vervlaamsing reëel is met de verdere marginalisatie van de CDH in Wallonië, ondanks fossielen als Eyskens en andere lakeien van het regime. Maar het zal niet moeten. Op 19 mei kom ik al de eikels uitlachen die tegen beter weten in beweren dat de N-VA geen verkozenen zal hebben.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als jullie met de kin tegen de drempel smakken, dan heb ik er al eentje achter de hand. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Een samengaan met CDnV zal, gelukkig, niet voor morgen zijn...
Op het N-VA congres heeft Geert Bourgeois klaarblijkelijk "Tsja, Stefaan, het moet pijn dat de N-VA en niet CDnV als beste oppositiepartij bestempeld wordt..." gezegd en zo'n uitspraak zal niet in goede aarde vallen bij de Christen-democraten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De N-VA haalt met glans de kiesdrempel, en de CD&V komt op haar communieknietjes gouden bergen beloven aan de N-VA om toch maar mee in de regering te stappen om premier De Clerck te kunnen aanstellen. Zal helaas niet gaan want de Geert zal het been stijf houden als niet aan de verdere staatshervorming wordt gewerkt, voila. Vive le Flandriën.
![]() |