Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2005, 15:39   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard gedaan met slecht imago beschutte werkplaatsen: goed werkvolk, grote omzet

Beschutte Werkplaatsen hebben nood aan nieuw imago

De sector van de Beschutte Werkplaatsen wordt nog te vaak "met een scheef oog" bekeken door het grote publiek. De sector moet een moderner imago krijgen en op zoek gaan naar nieuwe markten.
Dat is vrijdag gezegd bij de opening van een tentoonstelling over 25 jaar Beschutte Werkplaatsen in Vlaanderen.

"De term Beschutte Werkplaatsen dekt al niet meer de lading," zo zei Luc Van Nevel, voorzitter van de Vlaamse federatie van Beschutte Werkplaatsen (VLAB). De federatie wil nog dit jaar met een nieuwe benaming uitpakken. Vanaf 1 januari 2006 wordt de sector overigens overgeheveld van het bevoegdheidsdomein Welzijn naar Sociale Economie.

In Vlaanderen zijn 68 beschutte werkplaatsen aangesloten bij VLAB. Er werken in totaal 17.000 mensen, van wie 14.000 een arbeidshandicap hebben. De 68 bedrijven realiseerden in 2003 een omzet van net geen 250 miljoen euro.

---------------------------

daar zouden al die verzuurde werkgevers beter een voorbeeld aan nemen, ipv teveel eisen stellen aan werknemers en klagen dat ze er geen vinden.
zo'n grote omzet, en dat nog op 't gemakske want met mindervaliden, waarom kan dat niet in de privé?
werkritme wat lager, en meer pauzes, meer begrip voor de mensen, dat levert degelijker werk dan het helse ritme dat die slavendrijvers van patroons nu opleggen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 15:55   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

amai mitgard jong
ge gaat er nogal tegenaan de laatste tijd
ik kan uw tempo niet volgen hoor
uw thema s zijn stuk voor stuk heel belangrijk voor vws
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 16:35   #3
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

een omzet van 300 miljoen euro door een bedrijf met 68 fillialen en 17.000 arbeiders is niet zo denderend veel.
Oud 22 april 2005, 16:41   #4
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

t is wel meer dan bvb de post want die maken alleen maar verlies !
en geloof me daar hebben ze geen zak maar dan ook echt geen zak respect voor hun werkvolk.

Nu moet ik zeggen dat ik in de sector beschutte werkplaatsen ook al mensonterende praktijken heb vastgesteld - een aantal jaren geleden was dat wel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 16:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 16:47   #5
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
t is wel meer dan bvb de post want die maken alleen maar verlies !
en geloof me daar hebben ze geen zak maar dan ook echt geen zak respect voor hun werkvolk.

Nu moet ik zeggen dat ik in de sector beschutte werkplaatsen ook al mensonterende praktijken heb vastgesteld - een aantal jaren geleden was dat wel.
Omzet is geen winst hé. Daar moeten de lonen nog vanaf, en dat is dan ook het grote probleem met de post. Omzet hebben ze genoeg, maar vermits de post dienst als een soort van sociaal vangnet waar zoveel mogelijk mensen werken, zijn de loonkosten veel te hoog.

Maar nou ze voor een flink stuk geprivatiseerd zijn gaat die vlieger niet meer op en gooien ze mensen buiten... sindsdien is het winst gaan maken voor het eerst in jaren.

De NMBS verliest nu ook, louter en alleen omdat ze verplicht zijn al die walen werk te geven, zelfs al is het maar om de deur open te doen voor de reizigers, als de trein komt (is bv zo in Vielsalm).
Oud 22 april 2005, 19:30   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Beschutte Werkplaatsen hebben nood aan nieuw imago

De sector van de Beschutte Werkplaatsen wordt nog te vaak "met een scheef oog" bekeken door het grote publiek. De sector moet een moderner imago krijgen en op zoek gaan naar nieuwe markten.
Dat is vrijdag gezegd bij de opening van een tentoonstelling over 25 jaar Beschutte Werkplaatsen in Vlaanderen.

"De term Beschutte Werkplaatsen dekt al niet meer de lading," zo zei Luc Van Nevel, voorzitter van de Vlaamse federatie van Beschutte Werkplaatsen (VLAB). De federatie wil nog dit jaar met een nieuwe benaming uitpakken. Vanaf 1 januari 2006 wordt de sector overigens overgeheveld van het bevoegdheidsdomein Welzijn naar Sociale Economie.

In Vlaanderen zijn 68 beschutte werkplaatsen aangesloten bij VLAB. Er werken in totaal 17.000 mensen, van wie 14.000 een arbeidshandicap hebben. De 68 bedrijven realiseerden in 2003 een omzet van net geen 250 miljoen euro.

---------------------------

daar zouden al die verzuurde werkgevers beter een voorbeeld aan nemen, ipv teveel eisen stellen aan werknemers en klagen dat ze er geen vinden.
zo'n grote omzet, en dat nog op 't gemakske want met mindervaliden, waarom kan dat niet in de privé?
werkritme wat lager, en meer pauzes, meer begrip voor de mensen, dat levert degelijker werk dan het helse ritme dat die slavendrijvers van patroons nu opleggen.
Werknemers in beschutte werkplaatsen hebben vaak een sociaal nr. Krijg je bij een bepaalde handicaps graad. Bv iq beneden de 70. Die werken met vrijstellingen van rsz en kunnen soms voor werkgevers een kleine tegemoetkoming betekenen ook nog eens.
Gans andere arbeidsvoorwaarden dus.
Goed dat die dingen bestaan voor die mensen, als ze ook maar niet uitgebuit worden?
Van dat laatste ben ik nog niet zo zeker.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2005 om 19:32.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be