Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2005, 18:13   #1
Volkssturm
Banneling

Volkssturm's schermafbeelding

Standaard Racistische aanslag in Ronse: Man neergestoken voor ogen van zoontje

Man neergestoken voor ogen van zoontje

Ronse

Omdat hij weigerde aan een bende jongelui zijn fiets af te geven is Ronsenaar Alexandre Beauvois dinsdagavond op een parkeerterrein in Ronse door een twintiger neergestoken. "Ik prijs me gelukkig dat ik het heb overleefd, maar maak me vooral zorgen om mijn zoontje: hij heeft het allemaal zien gebeuren en verkeert in schock", vertelt de zwaargewonde vader. De verdachte van de steekpartij is gisteren aangehouden voor poging tot doodslag.

Alexandre Beauvois was dinsdagavond met zijn zoontje per fiets op de terugweg van de videotheek, toen hij even stopte om sigaretten te kopen in het winkeltje van het Q8-pompstation aan het Delhayeplein. "Mijn zoontje Maxemilien bleef buiten wachten bij de fiets. Van in de winkel zag ik dat een groepje jongelui hem omsingelde en met hem begon te discussiëren. Ik haastte me naar buiten om te horen wat er gaande was. Ze wilden blijkbaar onze fiets hebben. 'Om eens een ritje te maken', hadden ze mijn zoontje wijsgemaakt. Ze hadden er hem zelfs een paar euro voor willen toestoppen", vertelt Alexandre. Toen ik die kerels duidelijk maakte dat ik niet van plan was om de fiets te geven, kwam het tot wat duw-en trekwerk. Ineens plofte één van de kerels me twee keer een mes in de borst. Ik besefte eerst niet goed wat me overkwam. Ik strompelde wat verder en probeerde tot het politiekantoor te lopen dat net aan de overkant van het plein gelegen is. Toen mijn belager dat in de gaten kreeg, viel hij me weer aan. Ik kreeg nog eens twee messteken in mijn bil", vertelt Alexandre.

De man werd in allerijl naar het Algemeen Ziekenhuis Zusters van Barmhartigheid in Ronse gebracht. Daar hebben de dokters vastgesteld, dat één messteek een long heeft geperforeerd. "Ik mag me gelukkig prijzen dat ik het heb overleefd", beseft Alexandre. "Ik maak me vooral zorgen in mijn zoontje, die het allemaal heeft zien gebeuren. Maximilien verkeert in schock. Hij is er zo erg aan toe dat hij me nog niet eens heeft kunnen bezoeken", vertelt de verbouwereerde vader.

De politie van Ronse kon de vermoedelijke dader van de steekpartij snel opsporen. De kerel had dezelfde avond ook al andere mensen lastiggevallen en was al benaderd geweest door de stadswachten.
De 23-jarige K.H. is gisteren door de Oudenaardse onderzoeksrechter Freddy De Smet aangehouden op beschuldiging van poging tot doodslag. De Ronsenaar van Marokkaanse afkomst verschijnt vrijdag voor de raadkamer in Oudenaarde, die beslist over zijn verdere aanhouding.

Bron: Het Laatste Nieuws

Duidelijk een racistische aanslag, ik ken dat uitschot dat zich ophoud aan het Delhayeplein. Blanke mensen worden er constant lastiggevallen door vreemdelingen.
Pittig detail: er is een samenscholingsverbod van kracht aan het Delhayeplein, de favoriete hangplaats van Marokkaans crapuul in Ronse. Dat verbod lappen ze dus volkomen aan hun laars, deze avond ben ik er nog voorbijgereden en terug waren alle hoeken en bushokjes van het plein ingepalmd door groepen Marokkanen. De schuld ligt dus ook bij de politie en het stadsbestuur die dit allemaal laat gebeuren en de toestand verder laat escaleren. Maar ja, het zijn maar blanken en dus tweederangsburgers.
Volkssturm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 18:23   #2
Beagle
Schepen

Standaard

Ze zijn toch zo lief mijnheer,...
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 18:48   #3
Volkssturm
Banneling

Standaard

Toen vorig jaar een jood werd neergestoken in Wilrijk reageerde de ganse politieke elite geschokt en was het voorpaginanieuws in alle kranten, een week lang. Het CGKR, dat joodse volksverraderlijke apparaat dat blanken onderdrukt moet houden, veroordeelde scherp de aanslag en zou maatregelen nemen. Deze racistische aanslag op een blanke Ronsenaar vind je ergens in de regionale pagina's van een krant en verder hoor je daar niks over, stemt tot nadenken.
Oud 16 juni 2005, 18:50   #4
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volkssturm
Toen vorig jaar een jood werd neergestoken in Wilrijk reageerde de ganse politieke elite geschokt en was het voorpaginanieuws in alle kranten, een week lang. Het CGKR, dat joodse volksverraderlijke apparaat dat blanken onderdrukt moet houden, veroordeelde scherp de aanslag en zou maatregelen nemen. Deze racistische aanslag op een blanke Ronsenaar vind je ergens in de regionale pagina's van een krant en verder hoor je daar niks over, stemt tot nadenken.
ssssssssttttttt,dat mag je alleen maar denken maar niet zeggen.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 18:55   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
ssssssssttttttt,dat mag je alleen maar denken maar niet zeggen.
Wat u vooral niet mag doen is denken.

Of hoe een misdaad door een Marokkaan op een Vlaming in drie posts leidt naar antisemitisch gezwets.

Mag ik er fijntjes op wijzen dat de dader van de misdaad in Ronse gearresteerd werd? Een verschil met de gebeurtenissen in Antwerpen vorig jaar dat u blijkbaar ontgaan is.
Oud 16 juni 2005, 19:03   #6
Volkssturm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Of hoe een misdaad door een Marokkaan op een Vlaming in drie posts leidt naar antisemitisch gezwets.

Mag ik er fijntjes op wijzen dat de dader van de misdaad in Ronse gearresteerd werd? Een verschil met de gebeurtenissen in Antwerpen vorig jaar dat u blijkbaar ontgaan is.
Nadenken is inderdaad niet aan iedereen gegeven...
Oud 16 juni 2005, 19:06   #7
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer het toch maar eens. Je zal zien, zelfs jij zal dat na een tijdje kunnen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 19:12   #8
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Tiens, uit het artikel blijkt duidelijk dat het dat crapuul om de fiets te doen was. Hoe kom je dan bij de conlusie: 'racistische aanslag'?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 20:44   #9
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

En mag ik er u fijntjes op wijzen,dat die mens dood had kunnen zijn,en dat zijn zoontje voor de rest van zijn onvolwassen leven met een trauma zal moeten leven.
Oud 16 juni 2005, 20:45   #10
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
En mag ik er u fijntjes op wijzen,dat die mens dood had kunnen zijn,en dat zijn zoontje voor de rest van zijn onvolwassen leven met een trauma zal moeten leven.
En wat heeft dat te maken met de anti-semitische tirade waarop ik reageerde?
Oud 16 juni 2005, 20:51   #11
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Tiens, uit het artikel blijkt duidelijk dat het dat crapuul om de fiets te doen was. Hoe kom je dan bij de conlusie: 'racistische aanslag'?
Dank zij jouw racistische vriendjes zal het Vlaams Blok weeral wat extra stemmen winnen.

Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 21:02   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:
Probeer het toch maar eens. Je zal zien, zelfs jij zal dat na een tijdje kunnen.
Pietje toch... Wat ben je toch een onverbeterlijke optimist!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 21:22   #13
Volkssturm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Dus voor een fiets geef je iemand vier messteken? Maak dat een ander wijs.
Die fiets gebruikten ze slechts als excuus om ambras te maken, en uiteraard weer een blanke die het slachtoffer is. Hier speelden duidelijk anti-blanke gevoelens, alleen een idioot ontkent dat.
Oud 16 juni 2005, 21:25   #14
Volkssturm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Is allemaal niet belangrijk, het jongetje was niet joods en dus is het minder erg.
Oud 16 juni 2005, 21:58   #15
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is allemaal niet belangrijk, het jongetje was niet joods en dus is het minder erg.
Vind mij hier of elders iemand die zei dat het niet erg was wat er in Ronse is gebeurd.
Oud 16 juni 2005, 22:08   #16
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Duidelijk een racistische aanslag, ik ken dat uitschot dat zich ophoud aan het Delhayeplein. Blanke mensen worden er constant lastiggevallen door vreemdelingen.
Pittig detail: er is een samenscholingsverbod van kracht aan het Delhayeplein, de favoriete hangplaats van Marokkaans crapuul in Ronse. Dat verbod lappen ze dus volkomen aan hun laars, deze avond ben ik er nog voorbijgereden en terug waren alle hoeken en bushokjes van het plein ingepalmd door groepen Marokkanen. De schuld ligt dus ook bij de politie en het stadsbestuur die dit allemaal laat gebeuren en de toestand verder laat escaleren. Maar ja, het zijn maar blanken en dus tweederangsburgers.
hey wolf uit ronse, lang geleden. jammere zaak, maar racisme is dat niet hoor. maar dat hebben ze je al gezegd hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 22:18   #17
Volkssturm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
hey wolf uit ronse, lang geleden. jammere zaak, maar racisme is dat niet hoor. maar dat hebben ze je al gezegd hé.
Je maakt jezelf wat wijs net als de anderen maar goed, dat is jullie recht. Waren die man en dat jongetje Marokkaan geweest dan was er niks gebeurd. Afkomst is de oorzaak en niks anders.
Moet je teleurstellen, ken geen wolf en ben ook niet uit Ronse. Ik kom er wel dagelijks voor mijn werk en ga er soms ook een glas drinken, maar dat is dan ook alles.
Oud 16 juni 2005, 22:36   #18
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt jezelf wat wijs net als de anderen maar goed, dat is jullie recht. Waren die man en dat jongetje Marokkaan geweest dan was er niks gebeurd. Afkomst is de oorzaak en niks anders.
Moet je teleurstellen, ken geen wolf en ben ook niet uit Ronse. Ik kom er wel dagelijks voor mijn werk en ga er soms ook een glas drinken, maar dat is dan ook alles.
Maar dan ken je Asgard vermoedelijk wel. Die heeft me eens verteld dat hij ook vaak in Ronse kwam.

Geef hem eens de groeten. (Ik mis hem , hij heeft eens gezegd dat ik een brave was. )
Oud 18 juni 2005, 10:56   #19
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat dat krapuul een enkeltje Tanger krijgt. Dat krapuul is een gevaar voor de Vlaming en de Joden met hun antiwesters en antisemitisch geinspireerd geweld
Oud 18 juni 2005, 19:27   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Ze zijn toch zo lief mijnheer,...
Zou Bert Bibber nu ook het slachtoffer gaan bezoeken?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be