![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zijn niet de Duitsers die België kapot gemaakt hebben, het is niet het VNV of het is niet de DeVlag, het is niet Verbelen die België kapot gemaakt hebben. Het zijn de uitspattingen van de repressie die een dergelijke haat, een dergelijk wantrouwen, een dergelijk misprijzen tegenover België hebben teweeggebracht, dat ook die escalatie is verder gegaan met alle gevolgen van dien. Ik vind de repressie erg, buiten alle menselijkheid om en buiten alle redelijkheid om, vind ik het erg, omdat het de repressie is die niet alleen ten onrechte een Vindevogel, een Laplasse, een De Feyter en noem maar op, gefusilleerd heeft, maar die vooral de Belgische staat uiteindelijk kapot gemaakt heeft.
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 19 november 2004 om 20:37. Reden: Kutklein toetsenbord en had al op enter geduwd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Zo weinig reactie? Nou nou zeg...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er zelfs al een B-plussers durft zeggen slechts een 'koele' België-liefhebber te zijn die goed beseft dat de koning en de staat hier nooit geliefd waren, en dat de uitspraak van Cassatie een brug te ver is in de nieuwste repressie, dan blijft er niet veel meer over om te reageren, hé?
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf collaboratie aanduiden als bron van Vlaamsgezindheid, spreekt wel boekdelen
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 22 april 2006 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
LDL was trouwens een belgicist, for your information...
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Flaminganten zijn jankers, vergeven van zelfmedelijden En het blijft collaboratie als bron van Vlaamsgezindheid
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 22 april 2006 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Schelden...
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 22 april 2006 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elk land is er repressie geweest, in Frankrijk bv veel harder dan hier. Zever dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een interessante stelling - maar voor zover ik het weet, was de repressie voornamelijk harder in Vlaanderen doordat er hier meer aangeverij en jaloezie was. Talrijke "onschuldige" en "kruimelcollaborateurs" werden hier door hun dorps en stadsgenoten aangegeven - waar de buren in Wallonië veel met de mantel der liefde bedekten. Laatst gewijzigd door 1handclapping : 22 april 2006 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 22 april 2006 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België niet. Procentueel zijn er echter meer veroordelingen geweest in België dan in Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag eens een antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaams-nationalisten reageren nijdig en overprikkeld als door "de linksen" een verband wordt gelegd met extreem rechts in WO II. Waarom er nu zelf naar verwijzen? Veel stupieder is moeilijk denkbaar.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen opgepakt, mishandeld en zelfs neergeknald zonder een vorm van proces, die achteraf totaal onschuldig bleken, maar die wel Vlaamsgezind waren. Velen zijn aangepakt geweest door de kazakkendraaiers van het laatste moment (dat waren de ergste), zijn mishandeld geweest en achteraf nooit aangeklaagd geweest. Veel persoonlijke rekeningen werden toen vereffend, maar in België werd er ook een politieke rekening vereffend, nl die van het Franstalige establishment tegen de opkomende Vlaamse macht. Dat domme belgicisten dat negeren is logisch, slimme belgicisten erkennen dat, zoals LDL.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]()
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Black Cat ![]() Waarom er nu zelf naar verwijzen? Veel stupieder is moeilijk denkbaar. Inderdaad, in een stutatie waarin de flamingante beweging zich deftig wil voordoen en alle associaties met een zwart oorlogsverleden als belachelijk of onbehoorlijk afdoet, is het stupied, om die link zelf te leggen. Maar dat dit gebeurt, en bv door jou blijkbaar wordt ondersteund, spreekt zoals ik al schreef, boekdelen.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 23 april 2006 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |