Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 september 2005, 16:24   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard De Waarheid zegeviert: BUB krijgt recht van antwoord in HLN!

HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is, en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.

Citaat:
Enkele opmerkingen bij het artikel over BUB en Wilmots.

1) Ik heb duidelijk gezegd dat de Belgische Unie gewoon het erelidmaatschap aanbood aan de Heer Wilmots en dat deze het heeft geweigerd omdat hij alleen lid wil blijven van de MR, wat zijn goed recht is, ook al betreurt de B.U.B. deze weigering. Men dient dit "B.U.B.-erelidmaatschap" - dat wordt toegekend aan mensen die zich verdienstelijk maken voor de eenheid van het land en te onderscheiden is van het echte lidmaatschap - te vergelijken met de uitreiking van één of andere prijs, die geweigerd wordt door de begunstigde. Voor de uitreiking zelf (zie bijv. Nobelprijs) heeft men de toestemming van de begunstigde ook niet nodig. Met een eventuele weigering dient natuurlijk wel rekening gehouden te worden, wat de B.U.B. ook heeft gedaan want het betreffende persbericht werd vrijdag onmiddellijk geschrapt van de website zodra we het standpunt van de Heer Wilmots kenden. Met "risicootje" bedoelde ik alleen het risico van weigering, niet dat we iets verkeerd hebben gedaan.
2) Ik heb er tevens de nadruk op gelegd dat wij hem wél gecontacteerd hadden via zijn parlementaire e-mail en dit verschillende dagen vóór de publicatie van het persbericht, maar dat hij hierop niet heeft gereageerd. Wij mochten ervan uitgaan dat hij tevreden zou zijn met zijn erelidmaatschap omdat we alleen maar positieve zaken over hem hebben gezegd.
3) Wij hebben de naam van de Heer Wilmots geenszins willen misbruiken, maar wij hebben hem alleen oprecht willen feliciteren omdat hij spontaan zijn parlementaire wedde wil opgeven en willen loven omdat hij net zoals wij de eenheid van België verdedigt.
4) Ik heb ook duidelijk gezegd dat de Belgisch-gezinde mening, die de B.U.B. en Wilmots verdedigen, voortdurend uit de media wordt geweerd en dat we hier ook de nadruk op hebben willen leggen via dit erelidmaatschap.

Hans Van de Cauter
Patriot! is offline  
Oud 20 september 2005, 17:20   #2
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is,
Indien HLN dit niet deed, riskeerden ze een geldstraf van 143 euro tot 27500 euro, onafhankelijk daarvan of uwe Nationale Voorzitter (je schrijft het zelf met hoofdletter en legt nadruk op nationaal, en dat voor een minipartij) de waarheid vertelt.

Citaat:
en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.
Het spreekt voor zich dat de blunders van uw partij altijd aan communicatiestoornissen liggen.

Ik had trouwens van uw Nationale Voorzitter toch verwacht dat hij, wanneer hij zoiets in de krant leest, op een furieuze manier onmiddellijk (!) de waarheid op dit forum komt vertellen. Hij deed er echter anderhalve dag over om een nieuwe versie te ontwikkelen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Patrice on 20-09-2005 at 18:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is,
Indien HLN dit niet deed, riskeerden ze een geldstraf van 143 euro tot 27500 euro, onafhankelijk daarvan of uwe Nationale Voorzitter (je schrijft het zelf met hoofdletter en legt nadruk op nationaal, en dat voor een minipartij) de waarheid vertelt.

Citaat:
en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.
Het spreekt voor zich dat de blunders van uw partij altijd aan communicatiestoornissen liggen.

Ik had trouwens van uw Nationale Voorzitter toch verwacht dat hij, wanneer hij zoiets in de krant leest, op een furieuze manier onmiddellijk (!) de waarheid op dit forum komt vertellen. Hij deed er echter anderhalve dag over om een nieuwe versie te ontwikkelen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Indien HLN dit niet deed, riskeerden ze een geldstraf van 143 euro tot 27500 euro, onafhankelijk daarvan of uwe Nationale Voorzitter (je schrijft het zelf met hoofdletter en legt nadruk op nationaal, en dat voor een minipartij)

Citaat:

Ik had trouwens van uw Nationale Voorzitter toch verwacht dat hij, wanneer hij zoiets in de krant leest, op een furieuze manier onmiddellijk (!) de waarheid op dit forum komt vertellen. Hij deed er echter anderhalve dag over om een nieuwe versie te ontwikkelen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Patrice : 20 september 2005 om 17:28.
Patrice is offline  
Oud 20 september 2005, 17:26   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Godallemachtig...
Musketo is offline  
Oud 20 september 2005, 18:34   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HLN plaatste vandaag een recht van antwoord over de zaak Wilmots. De tekst van onze Nationale Voorzitter werd integraal overgenomen in de krant. Het is goed te zien dat het Laatste Nieuws een eerbare krant is, en dat de eerdere fouten blijkbaar aan een communicatieprobleem lagen. Het spreekt voor zich dat dit, en enkel dit, als waarheid kan gelden.

Larie en apekool!!!!!!!!!
U verwart lezersbrieven met ''recht van antwoord''. Op de desbetreffende pagina staan welgeteld 12 lezersbrieven en ook nog eens in een aparte rubriek (links onderaan) 5 teksten die via sms zijn toegekomen. Alemaal ''recht van antwoord'' volgens u dus?
daiwa is offline  
Oud 20 september 2005, 18:39   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stond er boven al die brieven: Ik heb enkele opmerkingen bij het artikel dat over mij en mijn partij handelt?
Patriot! is offline  
Oud 20 september 2005, 18:45   #6
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

De "[size=4]WAARHEID". [/size]

[size=2]Dat woord ben je toch eerst moeten gaan opzoeken om de betekenis ervan te kennen? Van nen bubbel geloof ik niks meer. Jullie slagen er nog niet eens in om 2 posts na elkaar te plaatsen zonder op leugens betrapt te worden. Sukkelaars.[/size]
Oud 20 september 2005, 18:50   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja das dan uw probleem, wij kennen de waarheid.
Patriot! is offline  
Oud 20 september 2005, 18:51   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stond er boven al die brieven: Ik heb enkele opmerkingen bij het artikel dat over mij en mijn partij handelt?
Het stond gewoon tussen al de andere lezersbrieven, dat is heel wat anders dan ''recht van antwoord''. Of kent u het verschil niet?
daiwa is offline  
Oud 20 september 2005, 18:59   #9
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Het stond gewoon tussen al de andere lezersbrieven, dat is heel wat anders dan ''recht van antwoord''. Of kent u het verschil niet?
Inderdaad de zoveelste LEUGEN van Hans. HLN publiceerde helemaal geen "recht van antwoord" maar een lezersbrief.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 20 september 2005, 18:59   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die lezersbrieven zijn allemaal opmerkingen. Eens goed lezen wat er links bovenaan staat: '' De brievenrubriek staat open voor beknopte reacties en opmerkingen van lezers.........''
daiwa is offline  
Oud 20 september 2005, 19:00   #11
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nu ja, de BUB kent ook het verschil niet tussen een politieke partij en een studentikoze club.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 20 september 2005, 19:11   #12
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet mijn probleem, verre van zelfs. Bub zit hier met een probleem, zoals in deze draad opnieuw pijnlijk blootgelegf.

Dit is de waarheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Jullie slagen er nog niet eens in om 2 posts na elkaar te plaatsen zonder op leugens betrapt te worden. Sukkelaars.
Een half uur was hier lang genoeg om mijn uitspraak opnieuw te bevestigen.
Waarvoor dank.
Oud 20 september 2005, 19:44   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet zich eens leren informeren voor u hier wat plaatst. Een recht op antwoord is geen lezersbrief, maar een artikel (al dan niet in de vorm van een brief, betogende tekst of artikel in de strikte zin van het woord) dat als zodanig in de krant wordt gepubliceerd. Dit is hier duidelijk niet het geval. Het is gewoon geplaatst bij de lezersbrieven. Ook andere mensen verwijzen in hun lezersbrieven soms naar bepaalde artikelen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 september 2005, 19:57   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

In GvA van gisteren vond ik ook nog iet interessant over deze kwestie.

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagd om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''

[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 20-09-2005 at 20:59
Reason:

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagd om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''

[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 20-09-2005 at 20:58
Reason:

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagt om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

'' Het is de tweede maal dat deze partij bot vangt bij een personaliteit. Eerder had ze prins Laurent gevraagt om actief mee te werken in het politiek beleid van bub''[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 september 2005 om 19:59.
daiwa is offline  
Oud 20 september 2005, 20:59   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

Juist de personen die ze zo bewieroken, moeten niets van de bubbelsmurfen weten....
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 september 2005, 21:32   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
"the truth... nothing but the truth"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be