![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister-President
|
![]() De cdenv doet alsof het communautaire eisen stelt , maar het gaat om het de facto verlaten van de vroegere zware en pijnlijke dossiers (uit de sociale zekerheid) en de vervanging ervan door vrij gemakkelijke (want aan de financiële inkomenszijde voor de Franstaligen neutrale ) dossiers zoals de economische en werkloosheidstechnische autonomie. Leterme is geen vragende partij voor de splitsing van het gezondheidszorgbeleid of andere belangrijke eisen zoals de SZ.(zie de tijd)
Het frappanste van heel deze bocht is dat leterme hiermee z'n eigen resoluties (zowel die van '99 als 2004) aan z'n laars lapt. Bovendien wou hij vandaag aan FDW niet bevestigen of hij al dan niet minister-president zal blijven na 2007. In z'n nieuwe " state of the union" spreekt hij over het maken van een vuist. Maar verder valt vooral zeer véél vaagheid op communautair vlak en een vestzak broekzakoperatie inzake de Elia heffing( die dus niet wordt afgeschaft) op . Het is voor mij dan ook duidelijk dat Leterme op koers zit om met gedeeltelijk vlaamse stemmen ... belgisch premier te worden en de vlamingen met een lege doos op te zadelen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ilfalco : 28 september 2005 om 14:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Leterme en cdv gaan eisen stellen?
Laat me niet lachen. Daar hangt hun broekje wat laag voor. Denk eerder dat er een plannetje aan de gang is om meer eigen bevoegdheid te krijgen aangaande de werkloosheidsAANPAK. Meer Vlaminkskes schorsen zodat er hier in het Noorden wat harder gewerkt wordt. We hebben immers veel mondjes te voeden, nietwaar. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Don Quichote : 28 september 2005 om 16:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() yep en dat zal de vlamingen dan nogeens geld kosten... we krijgen van de cdenv de bevoegdheid om nog meer af te dragen;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik het Vlaams Kartel zwaar overschat heb.
't Zijn begot stilaan mijn objectieve bondgenoten geworden. Erg handige splitsers lijken ze niet. Ze houden het cordon stevig gesloten. Het N-Va-aanhangsel disctancieert zich (zowel aan top als aan basis) met nadruk van hun zusterpartij. En nu schoefelt Leterme de laatste restjes communautaire springstof vakkundig onder de mat. Nog even en hij schruwelt net als Verhofstadt uit:"Er zijn geen communautaire problemen." Mooi, 't leven is mooi. Leve België
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk staan die niet expliciet vermeld in de septemberverklaring. Wat wel in de septemberverklaring staat is dat er zal gestaan worden op de Vlaamse bevoegdheden. vb bij het Franstalig onderwijs in faciliteitengemeenten. En dit is het enige wat kan staan in een Vlaams actieplan voor de Vlaamse regering. Intellectuele eerlijkheid is voor u duister terrein blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() In de doos van Leterme zit misschien wel meer dan in de VB doos...
Probleem is dat deze laatste gesloten blijft en slechts enkelen weten wat er precies inzit. Ze blijven er zelf trouwens erg onduidelijk over en wellicht gebeurd dit erg bewust. Vandaar ook de blijvende instandhouding van het cordon. En dit laatste doet Vlaanderen inderdaad geen goed. Het stukje papier met de tekst is trouwens niet zo belangrijk. Afwachten hoe het veldwerk zich nu verder gaat ontwikkelen. Een feit is alleszins dat de Vlaamse regering er financieel niet slecht voorstaat. Integendeel. En dit laatste is alleszins een sterke prestatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Is dit nu een discussie met inhoud of één zonder inhoud?
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() het gaat over de uitspraken van de heer leterme in a libre en de tijd ... waarin hij duidelijk zegt dat hij niet wil raken( regionaliseren) aan de gezondheidszorg en andere niet budgetneutrale bevoegdheden. leterme gooit z'n eigen resoluties naar de prullenbak. maar ja wat kan je verwachten als men weet dat men nog een niet begonnen is aan het realiseren van één enkel communautair deel van z'n eerste regeerverklaring. En inhoudelijke reacties daar wacht ik inderdaad op... Zijn de n-va'ers akkoord dat er niet wordt geraakt aan bevoegdheden die de vlaamse welvaart in vlaamse handen kunnen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het uiteindelijke uitvoeren van de resoluties, die reeds unaniem gestemd werden in 1999 in het Vlaams Parlement, geen garantie die de CD&V gaf om de N-VA in het Vlaams Kartel te lokken?
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Daar kan ik géén antwoord op geven .... misschien een n-va'er?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Jamaar waarover hebben we het nu? de septemberverklaring of het regeerakkoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nva... kent het verschil niet tussen een mesthoop en een pyramide... leterme gaat spoedcursus frans volgen... "ceci n'est pas une pipe" en belgie knoeit verder...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
meer jobs, beter onderwijs, betere zieken- en ouderenzorg... hij is wel al een jaar bezig intussen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jullie met het voorwendsel in een kartel zijn gestapt , dan moeten jullie toch reageren op deze schending van het "valentijnsakoord" , of was dat akkoord ook maar om de achterban zoet te houden...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ilfalco : 29 september 2005 om 09:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben van mening dat deze thread een nieuwe titel moet krijgen: "De lege doos en het lege hoofd van Leterme".
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() Mag ik vragen wat Leterme zou bereiken met het staan uitschreeuwen van allerlei communautaire eisen in een verklaring van de Vlaamse regering die hieromtrent niet bevoegd is???
Buiten enkele leuke krantenkoppen en een berg welles-nietes-ellende zou het sowieso niets opleveren omdat de man er NIKS over te beslissen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Dat is inderdaad zo CHW, al waren het regionale verkiezingen waar ook de premier enthousiast aan deelnam en ook de rest van de federale regering wel ergens op een lijst figureerde. (en ja, ik ben me ervan bewust dat in 2007 ook CD&V allicht Vlaamse ministers op een federale lijst zal zetten en neen, daar ben ik het in principe niet mee eens).
Een aantal kiezers zal ons met name het B-H-V debâcle inderdaad kwalijk nemen en ons daarop afrekenen, wat niet belet om in 2007 alsnog de nodige zaken 'binnen te halen' bij een eventuele regeringsvorming om de kiezers die ons toch blijven steunen niet teleur te stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De regeringsvorming : alles hangt af van Leterme; wat zijn zijn persoonlijke ambities en hoeveel van zijn programma gaat hij offeren om te mogen regeren. Verhofstadt heeft alleszins al getoond hoe het NIET moet, als voorbeeld kan dat tellen.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |