Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 11:07   #1
Banneling

Standaard Provocerende moslima's : een nieuwe trend?

School in Utrecht schorst allochtone docente

Het Vader Rijn College in de Nederlandse stad Utrecht heeft een allochtone docente gevraagd de komende tijd thuis te blijven. Uit geloofsoverwegingen wil de vrouw niet langer mannen een hand geven. De school vindt dat onaanvaardbaar. Dat staat vrijdag in de Nederlandse krant het Algemeen Dagblad.

Hand geven
De vrouw wilde na de zomervakantie plotseling geen hand meer geven aan mannen. Voorheen had ze daar geen problemen mee. De school heeft de zaak voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), zonder al bij voorbaat te zeggen dat zij de uitspraak van de commissie zal volgen. Schooldirecteur Bart Engbers zei vrijdag dat het nog onduidelijk is of de vrouw nog terugkomt om les te geven. "We zijn nog bezig om te kijken hoe we verder gaan. Tot die tijd kan ik niets zeggen over de docente."

Politiek of religieus
De directie van de openbare school vindt het niet gepast dat docenten een politieke of godsdienstige stelling innemen in het openbare domein. "Juist omdat een openbare school een terrein van lieve vrede moet zijn, als het gaat om godsdienst en politiek", zegt Engbers. Daarnaast heeft een docent een voorbeeldfunctie.

Begroeten
De CGB heeft zich eerder dit jaar over een gelijkaardig geval gebogen. De commissie kwam in maart tot het besluit dat een studente die onderwijsassistent wilde worden en weigerde mannen de hand te schudden, onterecht niet tot de opleiding was toegelaten. Volgens de school was handen geven noodzakelijk voor deelname aan het onderwijs. De CGB oordeelde echter dat er voldoende andere manieren zijn om mannen te begroeten. (anp/belga)

HLN 8.9.6

Weer een voorbeeld van een integratieonwillige moslimfundamentaliste. Kunnen die nou echt eens geen greintje respect opbrengen voor het geseculariseerde karakter van Europa?
Wat bezielt die moslima's toch ? Waarom verhuizen ze niet naar islamitische landen? Verwachten ze nu echt dat het Westen gaat buigen voor hun geïmporteerde achterlijke religieuse overtuigingen en gebruiken?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:05   #2
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Waar maakt een mens zich snel druk om...

Who cares waar dat mens haar hand wil steken en waar niet?
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:15   #3
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht

Elementaire beleefdheid, respect voor Westerse omgangsvormen, allemaal de riool in omdat moslima's het niet mogen omdat een pedofiele karavaanrover dat ooit 6 eeuwen terug gezegd heeft?
Oud 8 september 2006, 12:19   #4
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Elementaire beleefdheid, respect voor Westerse omgangsvormen, allemaal de riool in omdat moslima's het niet mogen omdat een pedofiele karavaanrover dat ooit 6 eeuwen terug gezegd heeft?
Twee moslima's, niet te zeer veralgemenen aub. Ik maak VB'ers ook niet uit voor nazi's omdat er toevallig een paar in die partij vertoeven.
Oud 8 september 2006, 12:21   #5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Twee moslima's, niet te zeer veralgemenen aub. Ik maak VB'ers ook niet uit voor nazi's omdat er toevallig een paar in die partij vertoeven.
Ja maar als het dezelfde weg op gaat als met de hoofddoekenexplosie, dan zullen het er snel veel meer zijn.
Oud 8 september 2006, 13:06   #6
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja maar als het dezelfde weg op gaat als met de hoofddoekenexplosie, dan zullen het er snel veel meer zijn.
En u heeft ongetwijfeld overdonderende bewijzen dat dit er zit aan te komen, sla mij met verstomming!
Oud 8 september 2006, 13:13   #7
Banneling

Standaard

Citaat:
En u heeft ongetwijfeld overdonderende bewijzen dat dit er zit aan te komen, sla mij met verstomming!
Welke bewijzen volstaan voor jou om de toenemende radicalisering in de moslimgemeenschap aan te tonen?
Oud 8 september 2006, 13:20   #8
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Tja, het is wel zo dat sommige dingen ook niet zo hygiënisch zijn (allemaal handjes geven in een group is ideaal voor verspreiding van bacteriën). Een japanse buiging is sneller en properder.

Citaat:
Uhm, Mohammed is al iets langer dood dan zes eeuwen...
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:25   #9
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Welke bewijzen volstaan voor jou om de toenemende radicalisering in de moslimgemeenschap aan te tonen?
Eender welk, laat maar zien.
Oud 8 september 2006, 13:49   #10
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eender welk, laat maar zien.
Ik zag deze week in de Carrefour van Burcht (of all places) een wandelende burka.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:45   #11
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht

Inderdaad.

Altijd proberen een beetje verder te gaan en de westerse waarden uit te hollen. Da's toch hun volste recht zeker. Gelukkig zijn er verstandige en vooruitziende mensen zoals jij die weten de juiste houding aan te nemen.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:50   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ik zag deze week in de Carrefour van Burcht (of all places) een wandelende burka.
Als ik een wandelende Burka zie dan verwittig ik de politie. Het gemeentereglement van Burcht zegt dat men buiten de carnavalsperiode niet gemaskerd mag rondlopen.

Ik mag dat niet, dus die boerka mag dat ook niet: anders is het discriminatie en eis ik 2500 euro schadevergoeding.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 september 2006 om 15:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:22   #13
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik een wandelende Burka zie dan verwittig ik de politie. Het gemeentereglement van Burcht zegt dat men buiten de carnavalsperiode niet gemaskerd mag rondlopen.

Ik mag dat niet, dus die boerka mag dat ook niet: anders is het discriminatie en eis ik 2500 euro schadevergoeding.
En jij gelooft dat de politie zich hier eens mee gaat bezighouden zeker?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:33   #14
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hebt g'het gedaan?

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 8 september 2006 om 16:34.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:53   #15
sabrientje
Vreemdeling

sabrientje's schermafbeelding

Standaard

De wetten zij al lang niet meer gelijk voor Belg of niet-Belg
Loop eens 'verkleed' rond, ge gaat het rap weten, maar aan die burka's gaan ze niets doen hoor
sabrientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:53   #16
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elementaire beleefdheid, respect voor Westerse omgangsvormen, allemaal de riool in
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 18:40   #17
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
School in Utrecht schorst allochtone docente

Het Vader Rijn College in de Nederlandse stad Utrecht heeft een allochtone docente gevraagd de komende tijd thuis te blijven. Uit geloofsoverwegingen wil de vrouw niet langer mannen een hand geven. De school vindt dat onaanvaardbaar. Dat staat vrijdag in de Nederlandse krant het Algemeen Dagblad.

Hand geven
De vrouw wilde na de zomervakantie plotseling geen hand meer geven aan mannen. Voorheen had ze daar geen problemen mee. De school heeft de zaak voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), zonder al bij voorbaat te zeggen dat zij de uitspraak van de commissie zal volgen. Schooldirecteur Bart Engbers zei vrijdag dat het nog onduidelijk is of de vrouw nog terugkomt om les te geven. "We zijn nog bezig om te kijken hoe we verder gaan. Tot die tijd kan ik niets zeggen over de docente."

Politiek of religieus
De directie van de openbare school vindt het niet gepast dat docenten een politieke of godsdienstige stelling innemen in het openbare domein. "Juist omdat een openbare school een terrein van lieve vrede moet zijn, als het gaat om godsdienst en politiek", zegt Engbers. Daarnaast heeft een docent een voorbeeldfunctie.

Begroeten
De CGB heeft zich eerder dit jaar over een gelijkaardig geval gebogen. De commissie kwam in maart tot het besluit dat een studente die onderwijsassistent wilde worden en weigerde mannen de hand te schudden, onterecht niet tot de opleiding was toegelaten. Volgens de school was handen geven noodzakelijk voor deelname aan het onderwijs. De CGB oordeelde echter dat er voldoende andere manieren zijn om mannen te begroeten. (anp/belga)

HLN 8.9.6

Weer een voorbeeld van een integratieonwillige moslimfundamentaliste. Kunnen die nou echt eens geen greintje respect opbrengen voor het geseculariseerde karakter van Europa?
Wat bezielt die moslima's toch ? Waarom verhuizen ze niet naar islamitische landen? Verwachten ze nu echt dat het Westen gaat buigen voor hun geïmporteerde achterlijke religieuse overtuigingen en gebruiken?
Wat maakt da nu uit of ze een hand geeft of niet? Ik ken een belg (vrouw) die ook geen hand geeft aan andere, en dat uit hygiënische redenen. Ik bedoel wil is wil, en daar kan je niemand mee dwingen.
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:22   #18
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Wat maakt da nu uit of ze een hand geeft of niet? Ik ken een belg (vrouw) die ook geen hand geeft aan andere, en dat uit hygiënische redenen. Ik bedoel wil is wil, en daar kan je niemand mee dwingen.
Wel, draai het eens om. De school wil geen docenten die geen hand wensen te geven. Laat die school doen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:24   #19
hydra
Partijlid

Standaard

Dan gaat die school zonder docenten zitten en das pech..
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:31   #20
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jip en in Maaseik van dezelfde burqa (laken) een pak. Daar mag het ook niet.
En Circe mag nie in burqa, wel ik kan niet in burqa. Anders peizen ze dak ne traverstiet ben
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be